Que estàs buscant?
Amb materials en castellà, català i anglès
Mostrar coneixements i habilitats per a la coordinació dels departaments de compres, aprovisionament, producció i distribució d'un producte a qualsevol empresa, analitzant diferents tipus de tècniques
Operacionalitzar l'emmagatzematge de mercaderies, mitjançant aplicacions informàtiques pròpies de la gestió logística
Mostrar coneixements sobre l'organització del transport marítim, terrestre, aeri i multimodal, la gestió aduanera i el comerç internacional per a poder gestionar i/o contractar el transport
Mostrar coneixements sobre el buc i la seva contractació per a la seva utilització como a mitjà de transport tant de mercaderies com de persones, en un entorn de sostenibilitat i respecte al mediambient
Seleccionar i utilitzar instruments quantitatius per a la presa de decisions i contrast d'hipòtesis econòmiques
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El TecnoCampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
L´assignatura de Transport i Mobilitat Sostenible parteix dels coneixements adquirits a l´assignatura de Gestió Ambiental Marítima, on es farà una extensió dels coneixements a d´altres sectors del transport més enllà del marítim. Es focalitzarà en aspectes ambientals que afecten en el dia a dia a les empreses de la logística i del transport, de la part més de gestió com a l´estratègica, de posicionament i de responsabilitat vers a la societat. L'assignatura té tres pilars bàsics: entendre el perquè és important el medi ambient, adquirir coneixements científics i tècnics aplicables i entendre la importància del medi ambient per a l'empresa i la societat.
Aquesta assignatura pretén donar una visió transversal del medi ambient a la logística i el transport. El medi ambient forma part de les diferents etapes de la logística i dels diferents mitjans de transport. Entendre les principals avantatges i inconvenients d’aquests, així com els sistemes de gestió ambiental i les bones pràctiques ambientals, son els principals resultats d’aprenentatge a assolir en aquesta assignatura.
Sessions teòriques
Aprenentatge dirigit
Aprenentatge autònom
Tema 1. Introducció al medi ambient.
· Conceptes generals
· Desenvolupament sostenible
· Conferències internacionals
Tema 2. Problemàtica generada pel transport
· Eficiència dels mercats
· Fallades de mercat
· Externalitats
Tema 3. Consums energètics i externalitats del sector del transport
· Fonts d’energia i consum d’energia per mode de transport
· Canvi tecnològic en perspectiva històrica
· Externalitats negatives
Tema 4. L’impacte ambiental del sector del transport
· Principals contaminantes
· Contaminació atmosfèrica. Factors d’emissió.
Canvi climàtic
· Contaminació acústica
Tema 5. Altres externalitats del transport
· Congestió
· Accidents
· Contaminació de l´aigua
Tema 6. Medi ambient i empresa
· Importància del medi ambient a l'empresa
· Responsabilitat Social Corporativa i medi ambient
· Rendibilitat de l'empresa i medi ambient
· Estratègies empresarials sostenibles
Qüestionaris en línia a través de Moodle de diferents temes de l´assignatura a fer a classe de forma individual fora de l´aula.
Projecte de gestió de flotes
Projecte final
Presentacions
Examen final
50%: Examen final on la nota mínima serà d’un 5 per tal de què faci promig amb l’avaluació continuada
20%: Activitats d’avaluació continuada. Es duran a terme activitats al llarg del curs, on la nota d’aquestes serà la mitja ponderada d’aquestes. La no entrega d’una activitat comptarà com a zero. Es tractarà de qüestionaris en línia, resolució de problemes, presentacions... Passada la data d’entrega, no serà acceptada.
20%: Projecte final.
10%: Examens parcials
En la recuperació final es mantindran aquests percentatges, i l'alumnes només es podrà presentar a l'examen.
No es podran presentar a la recuperació aquells estudiants que no s’hagin presentat a la convocatòria ordinària. Les activitats d´avaluació continuada no seran recuperables.
Institut Català d'Energia (2015). Eficiencia Energética en gestión de flotas
Gössling, S., Choi, A., Dekker, K., & Metzler, D. (2019). The social cost of automobility, cycling and walking in the European Union. Ecological Economics, 158, 65-74.
Gallego, F., Montero, J. P., & Salas, C. (2013). The effect of transport policies on car use: Evidence from Latin American cities. Journal of Public Economics, 107, 47-62.
Conde, J. et al. (2003). Economia, tranporte y medio ambiente. Fundación para la investigación y el Desarrollo ambiental, 1era edició. ISBN 8495599716.
Labandeira, Xavier (2007). Economia Ambiental, Pearson Educación, Prentice Hall, 1era edició. Disponible a la xarxa.
Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino (2010). Transporte y medio ambiente, hacia una nueva política común de transporte. Term 2009: indicadores del transporte y medio ambiente en la Unión Europea. 9788449109034. Col·lecció anual de l’Agència del transporte europea.
Pablo-Romero, M. D. P., Cruz, L., & Barata, E. (2017). Testing the transport energy-environmental Kuznets curve hypothesis in the EU27 countries. Energy Economics, 62, 257-269.
Moro, A., & Lonza, L. (2018). Electricity carbon intensity in European Member States: Impacts on GHG emissions of electric vehicles. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 64, 5-14.