Que estàs buscant?
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E5_Valorar l'estat funcional del pacient, considerant els aspectes físics, psicològics i socials
E20_Identificar els factors estructurals, fisiològics i biomecànics que condicionen la pràctica de l'activitat física i de l'esport
E21_Identificar els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre l'estructura i funció del cos humà
E22_Entendre els fonaments, estructures i funcions de les habilitats i patrons de la motricitat humana
T2_Demostrar capacitat d'organització i planificació
Un dels objectius dels fisioterapeutes és mantenir i recuperar l’activitat motriu de l’individu per tal de garantir la preservació del millor estat de salut possible.
Aquesta assignatura, basada en els coneixements més basics i tradicionals de la motricitat juntament amb els coneixements més actualitzats de les neurociències, ha de permetre a l’alumne estudiar i raonar sobre què és el moviment i l’activitat motriu, com es desenvolupa en l’esser humà, com s’organitza des del punt de vista neurofisiològic i com es modifica en relació als diferents estats de salut.
Tambè es vol donar l’oportunitat a l’alumne d’experimentar de manera conscient i des de diferents punts de vista (motor, sensitiu i cognitiu) varies activitats motrius bàsiques que formen part del desenvolupament motriu de l’èsser humà i per tant de la nostra vida diària. Aixó permetrà a l’alumne poder projectar i encarar el tractament d’una manera més global i completa.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El TecnoCampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
En relació amb aquells continguts pràctics de l'assignatura en què resulti imprescindible l'adquisició de competències procedimentals i actitudinals per part dels alumnes, es pot considerar, si la situació sanitària ho requereix, la suspensió parcial i temporal d'aquesta amb el consegüent ajornament en la seva continuïtat fins que la situació de salut ho permeti. A tals efectes, l'assignatura quedarà temporalment pendent de l'avaluació i assignació de la qualificació final.
• Realitza l’anàlisi de les conductes específiques en els diferents contextos d’intervenció professional.
• Escull técniques de modificació de conducta que es poden utilitzar en els diferents ámbits d’actuació professional.
• Adquireix criteris, habilitats i coneixements tecnològics per desenvolupar els processos d’ensenyament – aprenentatge relatius als exercicis de musculació analítics i funcionals en l’àmbit de la salut, el fitness i l’activitat física.
Metodologies | hores |
C.Magistral | 12 |
Treball grupal | 15 |
Tutoria grupal | 2 |
Treball individual | 8 |
Pràctiques reglades | 38 |
Estudi personal | 75 |
Total | 150 |
Activitats:
Avaluació |
Ponderació |
Examen final |
40% |
Treballs individuals |
35% |
Treball en grup |
15% |
Participació en activitats a l'aula (sessions teòriques) |
10% |
L’assistència recomenada a les classes pràctiques és d’un 80%.
Les qualificacions obtingudes durant el trimestre resultat de l’avaluació continuada (treballs individuals, en grup o la participación en activitats a l’aula) no es poden recuperar i per tant es conservaran les notes com part de la nota final de l’assignatura (tant les superades com les no superades).
En canvi, els alumnes que hagin suspès l’examen final tindran dret a un examen de recuperació. ( D'acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació, si s'ha suspès l'assignatura. Si la qualificació és de No presentat/da, no s'hi podrà optar a la recuperació.)
Recordem que la còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
SHUMWAY-COOK, A. (2019). CONTROL MOTOR: DE LA INVESTIGACION A LA PRACTICA CLINICA (LIPPINCOTT WILLIAMS AND WILKINS. WOLTERS KLUWER HEALTH; 5a ed).
Shumway-Cook A, Woollacott M.H. (1995) Control motor: Teoría y aplicaciones prácticas. Baltimore: Williamns&Wilkins.
Kandel E. (2001). Principios de neurociencia. Madrid: McGraw-Hill Interamericana de España.
Cano de la Cuerda. R., Martínez Piédrola. RM. Miangolarra Page. JC. (2017) Control y aprendizaje motor: Fundamentos, desarrollo y reeducación del movimiento humano. Madrid: Editorial médica panamericana.
Cano de la Cuerda R, Collado Vazquez S (2012). Neurorrehabilitacion: metodos especificos de valoracion y tratamiento. Madrid: panamericana.
Rizzolatti, G. Singaglia, C. (2006) Las neuronas espejo; los mecanismos de la empatia emocional. Barcelona: Paidos Iberica.
Kapandji A.I. (2012) Fisiologia articular. Madrid. Panamericana.
Bisbe M, Santoyo C, Segarra VT (2012). Fisioterapia en Neurología: Procedimientos para restablecer la capacidad funcional. Madrid. Panamericana
García-Baró J.A. Vaticón, Herreros. M. D. (2006) Organización funcional del sistema motor. En Fisiología del Ejercicio (35-81). Madrid: Editorial Médica Panamericana.