Que estàs buscant?
CB4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic, tant especialitzat com no especialitzat
CB3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir o interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
CE3_Conèixer els diferents grups de fàrmacs, els principis de la seva autorització, ús i indicació i els mecanismes d'acció dels mateixos
CE4_Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscs associats i/o efectes derivats de la seva administració i consum
CE7_Conèixer els processos fisiopatològics i les seves manifestacions i els factors de risc que determinen els estats de salut i malaltia en les diferents etapes del cicle vital
CE9_Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat
CE20_Comprendre els canvis associats al procés d'envelliment i de la seva repercussió en la salut. Identificar les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques i de formes de vida associades al procés d'envellir
CG3_Conèixer i aplicar els fonaments i principis teòrics i metodològics de la infermeria
CG4_Comprendre el comportament interactiu de la persona en funció del gènere, grup o comunitat, dins del seu context social i multicultural
CG6_Basar les intervencions de la infermeria en l'evidència científica i en els medis disponibles
CG11_Establir una comunicació eficaç amb pacients, família, grups socials i companys i fomentar l'educació per la salut
CG15_Treballar amb l'equip de professionals com a una unitat bàsica en la que s'estructuren de forma uni i multidisciplinar i interdisciplinar els professionals i altre personal de les organitzacions assitencials
CG19_Gaudir d'autonomia i capacitat crítica per a l'ús de les TIC
CT 1 Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere, per dissenyar solucions
Infermeria d’urgències i emergències extrahospitalàries és una assignatura optativa del tercer curs de grau d’infermeria del Tecnocampus, pretén proporcionar a les futures infermeres els coneixements bàsics per què puguin realitzar una valoració adequada, estabilització i posteriorment traslladar a un centre hospitalari i al mateix temps proporcionar una atenció integral de qualitat adequada a les necessitats i a la gravetat de la patologia del pacient en situació d’urgència i d’emergència en l’àmbit hospitalari i ’extrahospitalari.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Bloc 1. Introducció
1.1 Concepte d’urgències i emergències
1.2 Sistema d’emergències Mèdiques
1.3 Gestió de recursos a Catalunya
1.4 Funcionament de les unitats del SEM
1.5 Aspectes ètics i legals de l’atenció extrahospitalària.
Bloc 2. Síndrome Coronari Agut
2.1. Característiques del pacient amb codi IAM
2.2. Interpretació ECG a urgències
2.3. Codi IAM
Bloc 3. Patologia Neurològica
3.1. Accident Vascular Cerebral: definició , classificació, avaluació
3.2. Crisis convulsiva
3.3. Codi ICTUS
Bloc 4. Pacient traumàtic
4.1. Traumatisme Cranioencefàlic
4.2. Pacient amb trauma toràcic
4.3. Pacient amb trauma abdominal
4.4. Pacient amb lesió medul·lar aguda traumàtica
4.5. Pacient amb trauma d’extremitats
4.6. Lesions per aixafament
4.7. Mobilitzacions i immobilitzacions
Mobilització de ferit
Material d’immobilització
Extracció de casc
4.8. Codi PTT/SVAT
Bolc 5. Triatge
51.Conceptes AMV i Catàstrofes
52. Triatge a les catàstrofes
5.3.Aplicació Procediment AMV
Bloc 6. Farmacologia d’urgències
6.1.Administració
6.2. Dissolucions /concentracions
Bloc 7. Urgències pediàtriques
7.1. Valoració del nen/ lactant
El sistema d’avaluació de les competències i els resultats d’aprenentatge d’aquesta assignatura contempla diferents activitats d’avaluació de la Matèria 8 - Optativitat:
Sistema d’avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
|
SE1. Examen |
20% |
60% |
|
SE2. Treballs individuals |
5% |
40% |
|
SE3. Treballs en grup |
5% |
40% |
|
SE4. Participació a l’aula |
5% |
40% |
|
SE5. Seminaris |
5% |
40% |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Segons normativa UPF, els estudiants que tenen opció a realitzar la recuperació de l’assignatura són aquells que hagin obtingut una qualificació de “suspens”, que són les úniques susceptibles de modificació en el procés de recuperació.
El sistema d’avaluació i el període de recuperació es detalla en el Pla d’Aprenentatge disponible a l’aula virtual a l’inici de l’assignatura.
Emergency Nurses Association (Ed.). (2020). Sheehy. Enfermería de Urgencias: Principios Y Práctica (7a ed.). Elsevier.
● De Vierna-Grosso A, Medina-Aragon FJ, Alvarez Leiva C. Guía rápida de fármacos en emergencia extrahospitalaria. Madrid: Aran;2011
● Ayuso Baptista T. Manejo inicial del paciente traumatizado grave: Urgencias y emergencias. Madrid: Aran; 2011.
● Jiménez L. Medicina de urgències y Emergencias. 4ªed Madrid. Elsevier,, 2009