Que estàs buscant?
Català, Castellà i Anglès
CB4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic, tant especialitzat com no especialitzat
CB2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà d'una elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
CE8_Identificar les respostes psicosocials de les persones davant de diferents situacions de salut (en particular, la malaltia i el patiment), seleccionant les accions adequades per a proporcionar ajut en les mateixes. Establir una relació empàtica i respectuosa amb el pacient i la familia, segons la situació de la persona, problema de salut i etapa de desenvolupament. Utilitzar estratègies i habilitats que permetin una comunicació efectiva amb pacients, families i grups socials, així com l'expressió de les seves preocupacions i interessos
CE14_Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria
CE24_Conèixer els problemes de salut mental més rellevants en les diferents etapes del cicle vital, proporcionant cures integrals i eficaces, en l'àmbit de l'infermeria
CG4_Comprendre el comportament interactiu de la persona en funció del gènere, grup o comunitat, dins del seu context social i multicultural
CG6_Basar les intervencions de la infermeria en l'evidència científica i en els medis disponibles
CG9_Fomentar estils de vida saludables, l'autocura, recolzant el manteniment de comportaments preventius i terapèutics
CG7_Comprendre sense prejudicis a les persones, considerant els seus aspectes físics, psicològics i socials, com a individus autònoms i independents, assegurant el respecte a les seves opinions, creències i valors, garantitzant el dret a la intimitat, a través de la confidencialitat i el secret professional
CG19_Gaudir d'autonomia i capacitat crítica per a l'ús de les TIC
CT 1 Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere, per dissenyar solucions
Gestió de les emocions és una assignatura optativa de tercer curs del grau en infermeria.
Al finalitzar la formació com infermera és tant important la part tècnica com la gestió de les emocions dels nostre pacients i la seva família. L'atenció sanitària cada vegada té un caràcter més tècnic, sent la / el responsable de la cura i de la trajectòria clínica del pacient la seva infermera, tant com a gestora de casos des de consultes externes, com a infermera clínica referent en planta. És freqüent, que acabada la formació en infermeria, quan inicien la seva trajectòria professional, el professional manifesti la seva capacitació en les tècniques d'infermeria, però la seva manca en la gestió de les emocions del pacient o familiar.
A aquest conjunt de tècniques o habilitats de comunicació, alguns autors (Gil, 2015) li han anomenat amb la paraula Counselling, les quals capaciten al professional, a manejar escenaris complexos, amb el menor cost emocional possible per el/la pacient, i el propi professional.
La recent creació del Laboratori d'Habilitats de Comunicació Tecnocampus-ICO ajudarà en el desenvolupament d'aquesta assignatura, podent disposar de material docent i recursos per a aquest fi.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Després d'unes primeres classes on s'exposarà les tècniques de comunicació i les guies de conversa necessàries per donar informació, com gestionar les emocions que aquesta informació comporta, cada tema de el programa es desenvoluparà a través de tres apartats: objectiu, procés i tasques. Els temes reflectiran la pràctica assistencial en infermeria, com a referent de la cura de l'pacient, a través dels diversos escenaris complexos que haurà d'afrontar en la seva vida professional.
CLASSES PLENÀRIES
TEMA 1. HABILITATS DE COMUNICACIÓ
TEMA 2. DONAR MALES NOTICIES
TEMA 3. BARRERES D´INFORMACIÓ DE LA FAMILIA
TEMA 4. COMUNICANT AMB NENS I ADOLESCENTS
TEMA 5. MALALTS DE DIFERENTS CULTURES
TEMA 6. PRONÒSTIC: PREFERÈNCIES I VALORS
TEMA 7. RECOLLIR LA HISTÒRIA SEXUAL DE L´PACIENT
TEMA 8. TRANSICIÓ DE L´TRATAMENT CURATIU A PAL-LIATIU
TEMA 9. COMUNICANT AMB MALALTS I COL-LEGUES: APRENENT MÉS SOBRE COM ASPECTES PERSONALS AFECTEN RELACIONS PROFESSIONALS
SEMINARIS:
Seminari 1. Escenari 1: Reforçar i corregir informació diagnostica
Seminari 2. Escenari 2: Atenció centrada en les preferències i valors de l´malalt
Seminari 3. Escenari 3: Barrera d´informació de la familia: pronòstic
Seminari 4. Escenari 4: Pautes d´informació a nens
Seminari 5. Escenari 5: Morir en pau, sedacion pal-liativa i eutanásia
Seminari 6. Escenari 6: Supervivents. Saber normalitzar
Seminari 7. Escenari 7: Fer front al vostre propi estrès
El sistema d’avaluació de les competències i els resultats d’aprenentatge d’aquesta assignatura contempla diferents activitats d’avaluació de la Matèria 8 - Optativitat:
Sistema d’avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
|
SE1. Examen |
20% |
60% |
|
SE2. Treballs individuals |
5% |
40% |
|
SE3. Treballs en grup |
5% |
40% |
|
SE4. Participació a l’aula |
5% |
40% |
|
SE5. Seminaris |
5% |
40% |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Segons normativa UPF, els estudiants que tenen opció a realitzar la recuperació de l’assignatura són aquells que hagin obtingut una qualificació de “suspens”, que són les úniques susceptibles de modificació en el procés de recuperació.
El sistema d’avaluació i el període de recuperació es detalla en el Pla d’Aprenentatge disponible a l’aula virtual a l’inici de l’assignatura.