Que estàs buscant?
Desenvolupar aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
Realitzar programes d'activitats físiques i esportives
Realitzar programes per a les organitzacions i entitats esportives en l'àmbit de l'Oci, Turisme, el Temps Lliure, i l'Espectacle Esportiu
Gestionar instal.lacions esportives
Elaborar textos escrits i audiovisuals relacionats amb les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Aplicar els drets fonamentals i de la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les personas amb discapacitat, de solidaritat, de protecció medioambiental i els valors propios d'una cultura de la pau i de valors democrátics
Comprendre la literatura científica de l'àmbit de l'activitat física i l'esport en llengua anglesa i en altres llengues de presència significativa en l'àmbit científic
Aplicar els coneixements a la seva feina, de forma professional, amb l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes a l'àrea de l'Activitat Física i de l'Esport
Aquesta assignatura està estructurada en dos àrees molt ben diferenciades però íntimament relacionades entre si. En primer lloc la direcció i gestió de l’esport, que introduirà a l’alumne/a en el món de les organitzacions i les instal·lacions esportives en el seu sentit més ampli, així com en el descobriment d’aspectes essencials relacionats amb la indústria de l’esport i el rol de gestor esportiu. Des d’una visió teòrica i pràctica, s’abordaran temes clau d’organització i estratègia empresarial, gestió de recursos humans i màrqueting sense oblidar una capacitació tècnica bàsica amb la qual l’alumne/a podrà afrontar el seu primer contacte professional dins l'àmbit de la gestió esportiva.
D’altra banda, a l’àrea de legislació de l'esport s'aborda l'estructura internacional i, especialment, estatal de l'esport. En aquest sentit, s'estudien els principals organismes internacionals i nacionals, la seva organització i competències. També s'explicarà el paper dels clubs i associacions esportives i les formes de resolució dels conflictes esportius. Aquests continguts són indispensables perquè l'alumne tingui una visió de conjunt de com està regulat l'esport i com s'hi aplica l’ordenament tant de naturalesa jurídica com privada. D'aquesta manera, l'estudiant podrà conèixer amb més detall i de forma interdisciplinària molts dels problemes i conflictes que apareixen després en els mitjans de comunicació (des del dopatge fins a la violència, passant per la manipulació de partits).
Les dues àrees seran tocades de manera integrada, abordant els aspectes de legislació d’aplicació a cada un dels temes de gestió, afavorint així la contextualització de la normativa aplicable en cada cas.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
Tot seguit es descriuen els criteris d’avaluació i la ponderació corresponent.
ACTIVITAT AVALUADORA |
PONDERACIÓ |
COMPETÈNCIES AVALUADES |
Examen final individual |
40 % |
G11,G12,T1,T4,E10,E12,B5 |
Activitats / treballs grupals |
30 % |
G11,G12,T1,T4,E10,E12,B5 |
Activitats / treballs individuals |
30 % |
G11,G12,T1,T4,E10,E12,B5 |
ACTIVITAT AVALUADORA EN PERÍODE DE RECUPERACIÓ |
PONDERACIÓ |
COMPETÈNCIES AVALUADES |
Examen final de recuperació |
40% |
G11,G12,T1,T4,E10,E12,B5 |
Activitats / treballs grupals |
30% |
G11,G12,T1,T4,E10,E12,B5 |
Activitats / treballs individuals |
30% |
G11,G12,T1,T4,E10,E12,B5 |
L'examen a fi de trimestre suposa el 40 % de la nota. L’examen teòric tindrà dues parts:
El 60 % restant es formarà a partir d’activitats / treballs individuals i grupals que s’aniran explicant en el transcurs de les sessions.
D'acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació si s'ha suspès l'assignatura. Si la qualificació és de No presentat/da, no es podrà optar a la recuperació.
(Palomar Olmeda, A. dir.), Derecho del deporte, Aranzadi-Thomson Reuters, Navarra, 2013
Rosner S., Shropshire K., The Business of Sports, Jones & Bartlett Learning, Burlington, 2010
Campos, A, Dirección de Recursos Humanos en las organizaciones de la actividad física y de deporte, Sintesis, Madrid, 2010
Font, A. – Pérez Triviño, J.L., El derecho para no juristas, editorial Deusto, Barcelona, 2009
Acosta, J.M., Dirigir, ESIC, Barcelona, 2014
Nardi, M. – Gambau, V. – Ferrand, A.C. Marketing en el Fitness, Paidotribo, Barcelona, 2012
Puchol, L. , El libro de las habilidades directivas, Diaz de Santos, Barcelona, 2010
(Palomar Olmeda, A. dir.), Terol Gómez, R. El deporte en la jurisprudencia, Aranzadi-Thomson Reuters, Navarra, 2013
Porret, M, Gestión de personas, ESIC, Barcelona, 2014
Schwarz E.- Hunter, J. – Lafleur A. Advanced theory and practice in Sport Marketing, Roudledge, New York, 2013