Que estàs buscant?
La llengua de les classes i entregues serà en català.
Excepcionalment hi podrà haver material en castellà o anglès.
Desenvolupar aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
Realitzar programes per a les organitzacions i entitats esportives en l'àmbit de l'Oci, Turisme, el Temps Lliure, i l'Espectacle Esportiu
Gestionar instal.lacions esportives
Aplicar els drets fonamentals i de la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les personas amb discapacitat, de solidaritat, de protecció medioambiental i els valors propios d'una cultura de la pau i de valors democrátics
Aplicar els coneixements a la seva feina, de forma professional, amb l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes a l'àrea de l'Activitat Física i de l'Esport
Desenvolupar habilitats de lideratge, relació interpersonal i treball en equip
Aquesta assignatura s'imparteix en format semi-presencial.
Aquesta assignatura tractarà des del punt de vista de la seva importància en les activitats de nautica d'esbarjo i esports nàutics, la importància de la correcta direcció i gestió dels ports esportius, com a capital no només esportiu sinó socioeconòmic de les ciutats portuàries.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Introducció als ports esportius i vocabulari tècnic
Legislació específica dels ports esportius
Llei d’Ordenació del Litoral Català
Entorn del port esportiu
Operacions dels ports esportius
Certificacions i requeriments dels ports esportius
Certificacions i titulacions nàutiques professionals i d’esbarjo
Oportunitats de negoci dels clubs nàutics, les bases nàutiques i els ports esportius
Organització i gestió d’activitats nàutiques-esportives
La nota final serà la ponderació de les qualificacions de les activitats realitzades al llarg del trimestre.
Per superar l'assignatura, caldrà que la nota final sigui superior o igual a 5 punts sobre 10.
L'avaluació tindrà en compte els següents aspectes amb les valoracions que s'indiquen:
• Activitats i proves d'avaluació continua: 5 punts
• Treball escrit i presentació oral: 5 punts
Avaluació |
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Criteri per fer mitjana |
Continuada |
Activitats i proves avaluació individuals Activitats i proves avaluació grupals |
40%
10% |
5/10 |
Final |
Treball fi assignatura i presentació oral |
50% |
5/10 |
- Serà necessari que la nota de cada part sigui superior o igual a 5 punts sobre 10 per poder fer mitjana amb la resta de la nota.
Important:
Per poder superar l'assignatura en el format d'avaluació continuada, caldrà que l'alumne assisteixi al 80% de les hores lectives presencials programades durant el trimestre. En cas que l'assistència sigui inferior a aquest % serà imprescindible superar un exàmen escrit per tal d'aprovar l'assignatura.
Recuperació
Durant el mateix curs, existeix la possibilitat de recuperar competències no assolides durant l’assignatura. D'acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació, si s'ha suspès el treball escrit. Si la qualificació és de No presentat/da, no es podrà optar a la recuperació d’aquesta part i l’assignatura quedarà suspesa. Les activitats i proves d’avaluació continua podran ser recuperades per mitjà d’un examen escrit.
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Criteri per fer mitjana |
Examen final |
50% |
5/10 |
Cronograma i Guia d’activitats.
Totes les activitats avaluadores tindran unes dates concretes de realització i lliurament, que es comunicaran a l'alumne/a durant l'assignatura mitjançant el Cronograma.
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de setembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
Francisco Javier Martín Pérez (2003). Curso práctico de dirección de instalaciones náuticas de recreo. Universidad de Alicante. Escuela Oficial de Turismo.
R. Heron, The Marina-Sustainable Solutions for a Profitable Business, ISBN-13: 978-1105270345, 3rd Ed Lulu
American Society of Civil Engineers (2000). Planning and Design Guidelines for Small Craft Harbors EEUU. ASCE Manuals and Reports on Engineering Practice.
Turespaña (2006). Turismo Náutico. Estudios de productos turísticos. Madrid. Secretaría General de Turismo.
PLANCO Consulting GmbH; EFFICIENT AND PROFITABLE MARINA OPERATION; Practical advice for optimising service provision,
Capeta, S. El Charter Náutico. Todo sobre el alquiler de barcos, , Editorial Juventud, S.A., 2007