Que estàs buscant?
Aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació, d'una forma professional per obtenir competènices que es demostren per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi
Promoure la formació d'hàbits perdurables i autònoms de pràctica de l'activitat física i de l'esport
Aplicar els principis fisiològics, biomecànics, comportamentals i socials, als diferents camps de l'activitat física i de l'esport
Identificar els riscos que es deriven per a la salut, de la pràctica d'activitats físiques i esportives inadequades i proposar alternatives
Avaluar la condició física, preescriure i desenvolupar els exercicis físics orientats a la salut i en condicions de seguretat per aquests practicants
Identificar l'objecte d'estudi de les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Reconèixer els fonaments epistemològics, històrics i educatius de l'activitat i de l'esport
Descriure els factors fisiològics i biomecànics que condicionen la pràctica de l'activitat física i l'esport
Reconèixer els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre l'estructura i funció del cos humà
Entendre els fonaments de l'acondicionament físic per a la pràctica de l'activitat física i de l'esport
Comprendre la literatura científica de l'àmbit de l'activitat física i l'esport en llengua anglesa i en altres llengues de presència significativa en l'àmbit científic
Utilitzar les fonts del coneixement científic certificat en l'àmbit de les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Comunicar-se en anglès fluidament, tant oralment como per escrit, en contextos professionals i acadèmics
L'objectiu principal d'aquesta assignatura és que l'alumnat adquireixi les competències necessàries per promoure i prescriure estils de vida actius i saludables a tota la població i en totes les franges d'edat, amb la finalitat de millorar la qualitat de vida de les persones i disminuir els riscos de patir malalties no transmissibles.
Aquesta assignatura optativa proposa aprofundir en la promoció i la prescripció de l'activitat física per a la salut , incorporant-la com un hàbit que determinarà un estil de vida actiu i saludable. Això es farà tenint en compte les actuals tendències i guies mundials per a la promoció de la salut i la millora de la qualitat de vida de les persones, en totes les edats i condicions.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Sistema de qualificació (Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori estatal):
0 - 4,9: Suspens (SS)
5,0 - 6,9: Aprovat (AP)
7,0 - 8,9: Notable (NT)
9,0 - 10: Excel·lent (SB)
La qualificació final de l'alumne és el resultat d'una avaluació contínua a través de diferents activitats avaluatives. L'aprovat de l'assignatura s'obté amb una qualificació igual o superior a 5 punts (sobre 10 punts) d'acord amb la següent taula de ponderació:
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competencies avaluadas |
Tasques |
40% |
B3; G4; G6; T3; T7; E7; E9; E13 |
Treball grupal |
30% |
B3; G4; G6; T3; T7; E7; E9; E13 |
Treball individual |
30% |
B3; G4; G6; T3; T7; E7; E9; E13 |
Criteris NECESSARIS per fer la mitjana entre les activitats avaluadores:
Activitat avaluadora |
Criteri per fer la mitjana |
Tasques |
igual o més 3/10 |
Treball grupal |
igual o més 5/10 |
Treball individual |
igual o més 3/10 |
REQUISITS PER SUPERAR L'AVALUACIÓ CONTÍNUA:
- Assistència mínima obligatòria a les sessions presencials del 65%. En aquesta forqueta de faltes permeses ja estaran incloses les faltes per malaltia o lesió.
IMPORTANT:
Si no se supera l'avaluació contínua per incompliment d'algun dels requisits necessaris descrits anteriorment, l'alumne suspendrà l'assignatura.
Recuperació:
Es podrà optar a recuperar el treball individual i el grupal.
D'acord amb la normativa vigent, en l'activitat avaluadora del treball individual, només es podrà optar a la recuperació, si s'ha suspès. En cas de No Presentat, no es podrà optar a la recuperació.
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Tasques |
No recuperables |
No recuperables |
Treball grupal |
30% | Recuperable |
Treball individual |
30% |
Recuperable |
American College of Sports Medicine (2017). ACSM’s Guidelines for Exercise Testing and Prescription (10th ed). Baltimore: Lippincot Williams and Wilkins.
https://iris.paho.org/bitstream/handle/10665.2/50904/9789275320600_spa.pdf
Dement JM , Epling C, Joyner J, Cavanaugh K. Impacts of Workplace Health Promotion and Wellness Programs on Health Care Utilization and Costs: Results From an Academic Workplace. J Occup Environ Med. 2015 Nov; 57(11):1159- 69.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26539763
Organización Mundial de la Salud (OMS). Ambientes de trabajo saludables. Un modelo para la acción: para empleadores, trabajadores, autoridades normativas y profesionales, 2010. http://www.who.int/phe/publications/healthy_workplaces/es/
American College od Sports Medicine (2009). ACSM's Exercise management for persons with chronic diseases and disabilities
Planning healthy and sustainable meetings (WHO, 2018)
Physical Activity Guidelines 2nd edition. U.S. Department of Health and Human Services, 2018
https://www.who.int/es/publications/i/item/9789240014886
Directrices de la OMS sobre actividad física y hábitos sedentarios. 2020.