Que estàs buscant?
En l'assignatura s'utilitzaran indististament l'idioma català i el castellà.
Poder transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
Seleccionar el material i equipament esportiu adequat per a cada tipus d'activitat i població i en condicions de seguretat
Adquirir la formació científica bàsica aplicada a l'activitat física i a l'esport en les seves diferents manifestacions
Elaborar textos escrits i audiovisuals relacionats amb les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Incorporar hàbits de l'excel.lència i de qualitat per a l'exercici professional
L'assignatura d'activitats esportives a la platja (ADP) es planteja des d'una perspectiva vivencial, la qual pretén potenciar la participació de l'alumnat en un conjunt d'activitats esportives: voleibol, handbol, rugbi i futbol platja, les quals es consideren esports reglats i amb calendari competitiu a Catalunya. Els esports de la platja es consideren una influència directa en la socialització i cohesió de l'alumnat, així com de conèixer l'essència pròpia de realitzar esports reglats a la platja. En el conjunt de classes pràctiques i tallers d'aprenentatge faran que l'alumnat obtingui un gran coneixement competitiu d'aquests esports.
Endemés, se subratllarà la rellevància social i mediambiental de la perspectiva de gènere, a través del temari de la assignatura, així com mitjançant activitats de cerca de informació i debats crítics.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1. Normatives de seguretat a la platja.
Tema 2. Futbol platja.
2.1. Habilitats tècniques i tàctiques.
2.2. Treballs grupals, avaluació.
2.3. Torneig i competició.
Tema 3. Handbol platja.
3.1. Habilitats tècniques i tàctiques.
3.2. Treballs grupals, avaluació.
3.3. Torneig i competició.
Tema 4. Rugbi platja.
4.1. Habilitats tècniques i tàctiques.
4.2. Treballs grupals, avaluació.
4.4 Torneig i competició
Tema 5. Voleibol platja.
5.1. Habilitats tècniques i tàctiques.
5.2. Treballs grupals, avaluació.
5.3. Torneig i competició.
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de setembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
Per superar l’assignatura caldrà que la nota mitjana de les diferents proves obligatòries doni com a mínim un 5 sobre 10. L'assistència a classe és obligatòria i formarà part de l'avaluació continua.
La valoració al final de l’assignatura s’obtindrà mitjançant una avaluació continuada durant tot el trimestre valorada al 100% dividida en (assistència 30%, posició de l'equip en cada una de les lligues 10%, tasques organitzatives de l'assignatura 25%, sessions organitzades 35%).
Avaluació |
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Continua |
Treballs en grup |
100% |
En el cas de no arribar al 5 sobre 10 s'haurà de realitzar un treball per optar a la recuperació de l'assignatura.
Activitat avaluadora en período de recuperació |
Ponderació |
Examen |
100% |
D'acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació, si s'ha suspès l'assignatura. Si la qualificació és de No presentat/da, no s'hi podrà optar a la recuperació.
http://www.rfebm.com/RBMPLAYA.PDF
http://voleiplatja.fcvolei.cat/documentacio_voleiplatja.php
AGUADO, A. (2001). Actividades físicas en el medio natural en la Educación Física escolar. Palencia: Patronato Municipal de Deportes
GUILLÉN, R., LAPETRA, S. & CASTERAD, J. (2000). Actividades en la naturaleza. Barcelona: INDE.