Que estàs buscant?
Les presentacions orals a l'aula seran en llengua catalana i castellana.
Hi ha documents amb llengua castellana i anglesa, així com materials audiovisuals amb castellà.
RAE2- Aplicarà els coneixements sobre l'estructura i funció del cos humà des del nivell mol·lecular a l'organisme complert, en les diferents etapes de la vida.
L'assignatura de fisiologia humana pertany al mòdul 1 de Formació Bàsica del Grau en Nutrició Humana i Dietètica.
L’alumne ha d’adquirir coneixements teòrics i pràctics de la funció del cos humà, que li permetin entendre el desenvolupament i funcionament general dels teixits i òrgans que el formen, donant una especial importància a la complexitat de la interacció de tots els sistemes corporals.
Alhora, té com a objectiu, l’estudi per separat dels diferents aparells i sistemes que conformen el cos humà, així com la interrelació que hi ha entre ells.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1. Introducció a la fisiología. Introducció a l’estudi, evolució i organització funcional del cos humà.
Tema 2. Teixits. Estudi de la funció dels principals teixits corporals: muscular, epitelial, nerviós i conjuntiu.
Tema 3. Líquids corporals, la sang.
Tema 4. Fisiologia de l’aparell respiratori.
Tema 5. Fisiologia cardiovascular.
Tema 6. Fisiologia de l’aparell digestiu.
Tema 7. Fisiologia de l’aparell renal.
Tema 8. Fisiologia del sistema nerviós.
Tema 9. Fisiologia del sistema endocrí.
Seminaris 1, 2, 3 i 4.
El sistema d’avaluació de les competències i els resultats d’aprenentatge d’aquesta assignatura contempla diferents activitats d’avaluació de la Matèria 1 -
Formació Bàsica:
Codi |
Sistema d’avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
Resultats d’aprenentatge |
EP1 |
Examen final |
20% |
40% |
RAE2
|
EP2 |
Exposicions orals, individuals i/o grupals |
15% |
60% |
RAE2
|
EP3 |
Presentació de memoria escrita (seminaris) |
15% |
60% |
RAE2
|
Avaluació de la modalitat virtual:
Codi |
Sistema d’avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
Resultats d’aprenentatge |
EV1 |
Examen a través de l’E-Campus |
5% |
15% |
RAE2 |
EV3 |
Us adeqüat del campus virtual i les TIC aplicades a la matèria |
10% |
25% |
RAE2 |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Perquè la nota de l’examen faci mitjana amb la resta de notes obtingudes durant el transcurs de l’assignatura serà necessari obtenir una nota igual o superior a 5 punts sobre un total de 10 punts.
Segons normativa UPF, l’alumnat que té opció a realitzar la recuperació de l’assignatura és aquell que hagi obtingut una qualificació de “suspens”. En cas de no superar l’assignatura, l’única part susceptible de recuperació és l’examen, amb un examen extraordinari (recuperació) dins del mateix curs acadèmic.
El sistema d’avaluació i el període de recuperació es detalla en el Pla d’Aprenentatge disponible a l’aula virtual a l’inici de l’assignatura.
Gerard Tortora y Bryan Derrickson (2018), Fisiología Humana, Medica panamericana
John Hall, Michael Hall. (2021). Guyton y Hall. Tratado de Fisiología Médica. Editorial Elsevier.