Que estàs buscant?
Les classes presencials orals s'impartiran en català. Hi ha documents amb llengua castellana i anglesa, així com materials audiovisuals amb castellà i anglès.
RAE6- Explicarà les bases i fonaments de l'alimentació i la nutrició humana elaborant planificacions dietètiques.
RAE27- Avaluarà l'estat nutricional de subjectes i/o grups, tant sans com malalts, planificant-ne l'estratègia nutricional corresponent.
RAE29- Elaborarà la història dietètica de les persones sanes i malaltes, utilitzant la terminologia emprada en ciències de la salut i interpretant les dades clíniques, bioquímiques i farmacològiques en la valoració nutricional de la persona malalta i en el seu tractament dieteticonutricional.
RAE30- Dissenyarà dietes terapèutiques per a subjectes i/o grups, que seran implementades i avaluades.
RAE35- Utilitzarà les eines bàsiques en TIC en el camp de l'Alimentació, la Nutrició i la Dietètica.
RAE25- Dissenyarà estudis de dieta total.
RAE47. Identificarà i problematitzarà els biaixos, estereotips i rols de gènere en la seva disciplina i en l’exercici de la seva professió.
L'assignatura de dietètica 4 és de tipologia obligatòria, i pertany a la Matèria 4, Ciències de la Nutrició, la Dietètica i la Salut.
L’objectiu de l’assignatura és contribuir a la formació de l’estudiant en els següents aspectes:
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Bloc I. Estat nutricional i valoració de la dieta
Bloc II. Planificació i confecció de dietes a persones sanes
Seminaris 1, 2, 3, 4 i 5
El sistema d’avaluació de les competències i els resultats d’aprenentatge d’aquesta assignatura contempla diferents activitats d’avaluació de la Matèria 4, Ciències de la Nutrició, la Dietètica i la Salut.
Codi | Sistema d'avaluació | Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
---|---|---|---|
EP1 | Examen presencial parcial i final de l'assignatura. Qüestionaris de veritable o fals, dopció múltiple, aparellament delements, respostes curtes o de desenvolupament |
20% | 40% |
EP3 | Presentació de la memòria escrita, parcial i/o final, de treballs individuals o grupals, avaluant l'adequació al tema proposat, metodologia, resultats, bibliografia i conclusions |
15% | 60% |
Codi | Sistema d'avaluació | Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
---|---|---|---|
EV2 | Exposicions orals de casos o exercicis pràctics síncrones o asíncrones de l'estudiant avaluant: adequació al tema proposat, metodologia, resultats, bibliografia i conclusions, així com la capacitat de comprensió i exposició de manera escrita i oral | 5% | 15% |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Perquè la nota de l’examen faci mitjana amb la resta de notes obtingudes durant el transcurs de l’assignatura serà necessari obtenir una nota igual o superior a 5 punts sobre un total de 10 punts.
Segons normativa UPF, l’alumnat que té opció a realitzar la recuperació de l’assignatura és aquell que hagi obtingut una qualificació de “suspens”. En cas de no superar l’assignatura, l’única part susceptible de recuperació és l’examen, amb un examen extraordinari (recuperació) dins del mateix curs acadèmic.
El sistema d’avaluació i el període de recuperació es detalla en el Pla d’Aprenentatge disponible a l’aula virtual a l’inici de l’assignatura.
Nutrició Humana i Dietètica: Coordinat per Jordi Salas-Salvadó i Nancy Babio. Edicions URV. 1ª edició, 2010. ISBN 978-84-8424-135-5.
Taules de composició de productes sense gluten (2018) i de suplements de nutrició esportiva (2019)
GIL, Angel. Tratado de Nutrición. Tomo I, II, III, IV. Madrid, 2018.