Informació general


Tipus d'assignatura: Optativa

Coordinador: Rosa Herrero Antón

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Juan García Ramírez

Idiomes d'impartició


  • English

Aquesta assignatura s'imparteix íntegrament en Anglès.

Competències


Competències transversals
  • T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació

Descripció


English for the Professional World té com a objectiu ajudar els estudiants a ser competents en la planificació del seu procés de recerca de feina, així com en l'ús de l'Anglès amb precisió en determinades situacions de la vida professional. Pel que fa al primer, tenint en compte la competitivitat del món professional, els estudiants han d'estar preparats per saber vendre's i fer-se diferents a l'hora d'aconseguir una feina. Pel que fa al segon, la comunicació eficaç en una tercera llengua és una habilitat que els professionals han d'adquirir abans d'acabar la universitat i entrar al món de l'empresa.

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, transfòbes i discriminatòries, ja sigui cap als alumnes o els professors. Confiem que tots podem crear un espai segur on equivocar-nos i aprendre sense haver de patir els prejudicis dels altres.

 

Continguts


1. Personal Statement. CV. Cover Letter. Job Interview

  • 1.1 Research of the job hunting process: stages, mind map of strengths and weaknesses, qualifications, work experience.
  • 1.2 Personal statement: features of the personal statement, short description of the applicant (education, work experience, soft skills, achievements, goal).
  • 1.3 The CV or Resumé: sections of the CV, vocabulary, analysis of common errors, first good impression, the CV and the job offer, creative CVs.
  • 1.4 The Cover Letter: features and parts of a good cover letter, style and vocabulary, the Cover Letter, and the job offer.
  • 1.5 The Job Interview: preparation of the job interview, the small talk, typical questions, and the most suitable answers, good first impression, vocabulary, analysis of common errors, simulation of a job interview.

2. Effective Oral Presentations

  • Structure of an oral presentation in a professional context
  • The body language
  • Effective visual aids

Sistema d'avaluació


Es faran tasques i exercicis sobre tots els punts del programa i aquestes comptaran per l'avaluació de l'assignatura:

- Personal statement

- CV

- Cover letter

- Job interview

- Formal writing

- Exercicis orals: debats, diàlegs, presentació orals.

1. Avaluació Continua: 70%

  • A1: Personal Statement (5%)
  • A2: CV (15%)
  • A3: Listening comprehension (10%)
  • A4: Cover letter (15%)
  • A5: Speaking activity: Job Interview (10%)
  • A6: Short writing: summary of an article (5%)
  • A7: Short oral presentation of one of the  articles given or of a topic chosen by the student (10%)

2. Presentació oral del Currículum Vitae 20%. Aquesta tasca és obligatòria per aprovar l'assignatura.

3. Assistència a classe i participació: 10%

Examen de Recuperació: 70%. L'examen de recuperació cobreix la part d'avaluació continua (punt 1). Per tal de poder fer l'examen de recuperació, és necessari aconseguir una nota de 4 a 4,9 en la part d'avaluació continua. Cas que no s'hi aconsegueixi, l'assignatura no es podrà aprovar.  La nota més alta possible a l'examen de recuperació es APROVAT (5). 

MOLT IMPORTANT:

El plagi és una infracció greu que pot significar que no l'assignatura. En cas de detecció de plagi, s'informarà degudament al responsable del curs per tal que es puguin aplicar les mesures disciplinàries.  El PLAGI total o parcial de qualsevol de les assignacions es qualificarà automàticament com a suspens (0). I, si es repeteix el plagi, pot significar que el mòdul té una qualificació definitiva de suspens (0). EL PLAGI consisteix a copiar text de fonts no reconegudes, ja sigui part d'una frase o tot un text, que es pretén com el text propi de l'alumne. Inclou retallar i enganxar de fonts d'Internet, presentades sense modificar-les en el propi text de l'alumne. Els alumnes han de respectar la propietat intel·lectual de l'autor, identificant sempre les fonts que poden utilitzar. També han de ser responsables de l'originalitat i autenticitat dels seus propis textos.

Bibliografia


Bàsic

Handouts. English for the Professional World.

Complementary

http://jobs.theguardian.com/

Powell, Mark. (2004). In Company 3.0. S.l.: Macmillan.

http://www.cvtips.com/

http://targetjobs.co.uk/careers-advice

Evans, David. Business English Verbs. Harlow: Penguin English, 2000. Print.

Flinders, Steve, and Steve Flinders. Test Your Professional English: Business : General. Harlow, Essex, Eng: Pearson Education, 2002. Print.

 

McCarthy, Michael, and Felicity O'Dell. (2001). English Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.

http://www.cv-masterclass.com/

https://www.engvid.com/

Downes, Colm. Cambridge English for Job-Hunting. Cambridge: Cambridge University Press, 2008.

www.ted.com

www.esl-lab.com

http://esl.about.com/od/listening/

Maun, Richard (2012). Job Hunting 3.0. Marshall Cavendish.Maun, Richard (2012). Job Hunting 3.0. Marshall Cavendish.

Hund, Heather (2018). Art of the Job Search.

Bolles, Richard N. (2021). What Color is Your Parachute?   Ten Speed Press.