Que estàs buscant?
L'assignatura s'imparteix en català amb continguts escrits i audiovisuals en castellà i anglès.
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
EFB6_Coneixement adequat del concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses
ESI1_Capacitat per integrar solucions de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions i processos empresarials per a satisfer les necessitats d'informació de les organitzacions, permetent arribar als seus objectius de forma efectiva i eficient, aconseguint així avantatges competitives
ESI4_Capacitat per comprendre i aplicar els principis i pràctiques de les organitzacions, de manera que puguin exercir com a enllaç entre les comunitats tècniques i de gestió d'una organització i participar activament en la formació dels usuaris
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
És una assignatura de formació eminentment pràctica que parteix de la disciplina de l'emprenedoria i la innovació. A l'acabar l'estudiant ha d'assolir la competència de l'emprenedoria i la innovació la qual al seu torn es treballa a partir de 3 capacitats: i) La alertividad (capacitat de detecció d'oportunitats), ii) la capacitat creativa (capacitat per donar resposta a oportunitats de forma original) iii) la iniciativa personal (capacitat per dur a terme la solució mobilitzant els recursos necessaris)
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
La competència emprenedora / innovadora és essencial en la formació d'un titulat superior de qui s'espera que tingui iniciativa, visió i autonomia dins d'una organització.
El contingut parteix de la metodologia d'emprenedoria i Innovació amb Design Thinking desenvolupada pel professor Jaume Teodoro i denominada ToolBoad ©. S'estructura a partir de l'esquema següent:
Bloc A: Repte d'emprenedoria i innovació
Conceptes d'emprenedoria i innovació. Investigació i estat de l'art. Competències emprenedores.
Design Thinking. Disseny Centrat en la Persona. Disseny de Serveis. Metodologies àgils
Bloc B: Disseny d'emprenedoria i innovació
1. Fase d'Investigació en E & I
1.1. Repte de partida.
Conceptes: Tendències. Tecnologies.
Mètodes: Cadena de valor. Anàlisi de Stakeholders
Eina: Mapa mental d'enquadrament de l'repte
2.2. Recerca en zona de problema
Concepte: Problema. Necessitat.
Mètode: Entrevista. Etnografia.
Eina de desenvolupament: Mural d'observacions.
2.3. Definició i marc d'oportunitat
Concepte: Empatia. Insight. Innovació.
Mètode: Síntesi de problema. Persona.
Eina de desenvolupament: Mapa d'empatia
2. Fase d'Ideació en E & I
2.1. Proposta de valor
Concepte: Valor. Idea.
Mètode: Pluja d'idees. Co-creació. Selecció / valoració d'idees
Eina de desenvolupament: Mapa d'idees
2.2. Idea de Negoci
Concepte: Model de negoci. Variables de negoci
Mètode: Generació de valor.
Eina de desenvolupament: Canvas de model de negoci
2.3. oferta única
Concepte: Experiència de client. Producte mínim viable.
Mètode. Prototip conceptual. Prototip funcional.
Eina de desenvolupament: Mapa de viatge de client
3. Fase de Validació en E & I
3.1. clients
Concepte: Generació de Client. Mercat. Escalabilitat.
Mètode: Lean start up.
Eina clau: Canvas de validació
3.2. Cas de negoci
Concepte. Compte de resultats. Balanç. Tresoreria. Inversió
Mètode: Mètriques. PEF
Eina clau: Full de ruta financera
3.3. iniciativa
Concepte: Capital llavor. Fòrum d'inversió. StartUp
Mètode: DAFO.
Eina clau: Mapa mental del pitch
Concepte | Ponderació | Observació |
Activitats individuals | 20% | Lliurement des d'ecampus |
Pràctiques | 40% | 3 lliuraments d'igual pes i diferent rúbrica (veure rúbrica a ecampus) . Assistència obligada (tan sols es permet una falta sense justificació oficial). |
Teoria | 40% | Prova test 1 |
Prova test 2 | ||
Nota final | 100% | Per aprovar cal que nota mitja superior o igual a 5 i a més cal que la nota tant de teoria com de pràctiques sigui com a mínim de 5. En avaluació extraordinària (recuperació únicament de la nota de teoria) la nota final màxima es de 5 . Si la nota final de pràctiques es menor a 5 aleshores l'assignatura queda automàticament suspesa. |
Eric Ries, The Lean Startup. How Constant Innovation Creates Radically Successful Businesses. Portfolio Penguin, 2011.
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Ghangers, and Challengers. John Wiley & Sons. 2010.
Open Innovation. William Chesbrought
Steve Blank & Bob Dorf, The Startup Owner’s Manul. The Step-by-Step Guide for Building a Great Company. K&S Ranch, Inc. 2012.