Que estàs buscant?
La documentació de l'assignatura serà majoritàriament en Anglès pel que fa bibliografia. Poden haver-hi documents en castellà i català, però l'idioma principal serà anglès.
Per tant, l'estudiant ha de poder llegir correctament de l'anglès.
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
A nivell general aquesta assignatura abasta els següents descriptors especificats per a la matèria a la qual pertany (Arquitectura, Sistemes Operatius i Xarxes d'Ordinadors):
1.- Processadors de propòsit específic, processadoer RISC (unicicle i multicicle)
2.- Llenguatge màquina i enssamblador d'un processador RISC, estructura de l'espai lògic de un programa
3.- Introducció a la jerarquia de memòria (caché) i al subsistema de entrada/sortida
4.- Introducció al suport de la arquitectura al sistema operatiu (memòria virtual, TLB)
5.- Concurrència, entrada/sortida i busos (enquesta, interrupcions, DMA, tipus E/S)
6.- Programació en llenguatge ensamblador de processadors (RISC i CISC) i enllaç amb llenguatges d'alt nivell
7.- Estructures internes en la jerarquia de memòria (discos, memòria principal, cachés, mecanismes de detecció i corecció d'errors)
8.- Introducció als processadors segmentats lineals i multiprocessadors
9.- Introducció als sistemes operatius (tipus de sistemes operatius i característiques, processos, fluxes, espais d'adreces, modes d'execució, comandes bàsiques)
10.- Gestió de l'espai d'adreces (serveis del sistema, gestió de la memòria, memòria virtual, swap, thrashing, estructures bàsiques de suport)
11.- Gestió de la entrada/sortida (serveis del sistema, buffering, spooling, independència dels dispositius, estructures bàsiques de suport)
Per el seguiment de l'assignatura l'estudiant treballa amb el seu ordinador personal (portàtil) que haurà de portar a totes i cadascuna de les classes.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1- Introducció
Tema 2 – Arquitectures
Tema 3 – Gestió de processos
Tema 4 – Conjunt d’instruccions i modes d’adreçament
Tema 5 – Les interrupcions
Totes les notes són obligatòries. Només es pot recuperar la pràctica final (repte) i les proves escrites.
Per les proves escrites la mitjana de les proves ha de tenir una qualificació mínima de 5.0. Si la nota és inferior a 5.0 llavors es suspendrà l'assignatura i la qualificació final de la assignatura serà la de les proves escrites.
Margolis, M,(2012), Arduino Cookbook, Recipes to Begin, Expand, and Enhance your Projects, Second Edition, O’Reilly Media, ISBN: 978-1-449-31387-6
Purdum, Jack, Beginning C for Arduino, Springer Science+Business Media, ISBN: 978-1-4302-4776-0, ISBN: 978-1-4303-4777-7 (eBook)
Presentacions i apunts de l’assignatura al Moodle