Que estàs buscant?
La docència d’aquesta assignatura és principalment en català. Tanmateix, algunes sessions, la bibliografia, part dels continguts i les eines poden ser en castellà o anglès.
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
EFB4_Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació a l'enginyeria
EIS2_Capacitat per a valorar les necessitats del client i especificar els requisits software per a satisfer aquestes necessitats, reconciliant objectius en conflicte, mitjançant la cerca de compromisos acceptables, dins de les limitacions derivades del cost, del temps, de l'existència de sistemes ja desenvolupats i de les pròpies organitzacions
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L’objectiu general de l’assignatura és fer entendre el paper de les persones com a centre i objectiu principal de qualsevol producte informàtic, la importància de les interfícies
gràfiques d’usuari i el paper cabdal de la Interacció Persona-Ordinador (IPO) i, en concret, la usabilitat i l'accessibilitat, en el disseny i la realització d’aplicacions informàtiques.
Un dels eixos transversals de l'assignatura és mostrar les passes a seguir en el DCU (Disseny centrat en l'usuari) fent entendre a l'alumne la importància de situar a l'usuari en el centre del disseny del producte final a desenvolupar.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
1. Introducció a la Interacció Persona-Ordinador (IPO).
2. Disseny i prototipatge d'interfícies gràfiques d'usuari. Metodologia DCU (Disseny centrat en l'usuari).
3. Enginyeria de la usabilitat i l'accessibilitat web.
4. Desenvolupament d'interfícies gràfiques d'usuari.
(30%) Activitat 1: Projecte de disseny i desenvolupament d’una interfície per a un lloc web amb CMS (Avaluació de la tasca desenvolupada per l'equip).
La nota es distribueix en els següents conceptes:
- Benchmarquing (25%)
- Prototipatge (25%)
- Av. Heurística (25%)
- Resultat final Producte en CMS (25%)
(20%) Activitat 2: Definició i desenvolupament d’una interfície web amb HTML i CSS (Les tasques d'aquesta activitat es fan individualment).
La nota quedarà distribuïda segons es detalla a continuació:
- Disseny bàsic HTML (30%)
- Disseny en HTML afegint la gestió d'estils CSS (40%)
- Ús de CSS avançat (30%)
(50%) Activitat 3: Examen final individual
La nota final de l'assignatura es calcula tenint en compte els percentatges indicats per a cada activitat.
Normativa:
Krug, Steve. “No me hagas pensar, Actualización”, tercera edición, Anaya Multimedia, 2015. ISBN-13: 978-8441537279. ISBN-10: 8441537275
Krug, Steve. “Don’t Make Me Think Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability, 3rd Edition”, tercera edició, New Riders, 2014. ISBN-13: 978-
0321965516. ISBN-10: 0321965515.
Johnson, Jeff. “Designing with the Mind in Mind, second edition”, segona edició, Morgan Kaufmann, 2014. ISBN: 978-0-12-407914-4
Shneiderman, Ben; Plaisant, Catherine. “Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction (6th Edition)”, Pearson, 2016. ISBN-
13: 978-0134380384. ISBN-10: 013438038X .
Nielsen, Jakob; Loranger, Hoa. “Usabilidad. Prioridad en el diseño Web”, primera edició, Anaya Multimedia, 2006. ISBN-13: 978-8441520929. ISBN-10:
8441520925.
Nielsen, Jakob; Budiu, Raluca. “Usabilidad en dispositivos móviles”, primera edició, Anaya Multimedia, 2013. ISBN-13: 978-8441533387. ISBN-10: 8441533385.
MacDonald, Matthew. “HTML5: The Missing Manual”, segona edició, O'Reilly, 2014. ISBN 978-1-4493-6326-0. ISBN-10: 1449363261
Nielsen, Jakob; Loranger, Hoa. “Prioritizing Web Usability”, primera edició, New Riders, 2006. ISBN-13: 978-0321350312. ISBN-10: 0321350316.
McFarland, David Sawyer. “CSS: The Missing Manual, 4th Edition”, quarta edició, O'Reilly, 2015. ISBN-13: 978-1491918050. ISBN-10: 1491918055
Granollers,
Nielsen, Jakob; Budiu, Raluca. “Mobile Usability”, primera edició, New Riders, 2012. ISBN-13: 978-0321884480. ISBN-10:0321884485.