Que estàs buscant?
Quasi tota la informació que ha de consultar l'estudiant està en anglès, però, els apunts i les classes s'imparteixen en català.
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
EFB3_Capacitat per comprendre i dominar els conceptes bàsics de matemàtica discreta, lògica, algorítmica i complexitat computacional, i la seva aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria
EFB4_Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació a l'enginyeria
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L’objectiu final d’aprenentatge de l’assignatura és el disseny, codificació, depuració i prova d’aplicacions interactives multimèdia amb els llenguatges estàndards de la web: HTML5 (Canvas), CSS3 i javascript (jQuery). El tipus d’aplicació que es treballarà seran els jocs multimèdia amb les següents característiques de programació: utilització d’objectes, utilització de l’estructura de dades adequada, l’usuari interacciona amb el ratolí i el teclat, incorporació de so, conté animacions interactives amb els objectes principals i, finalment, s’ha de poder guardar el joc (estat i puntuacions).
Per aconseguir aquest objectiu final caldrà estudiar els llenguatges HTML i CSS per dissenyar la interfície gràfica de l’usuari, especialment, l’objecte Canvas de l’HTML5. També serà objecte d’estudi el llenguatge de programació, javascript, per a la programació de la lògica del joc i la programació en resposta a events.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Títol contingut 1: Llenguatges HTML, CSS i javascript.
Descripció:
En aquest contingut es treballa:
1.Sintaxi d’un element HTML.
2.Text, imatges, vídeo i àudio en HTML.
3.Sintaxi CSS.
4.Model de caixa dels elements HTML.
5.Selectors i propietats.
6.Posicionament de les capes.
7.Noves característiques de CSS3: transicions i transformacions.
8.Sintaxi javascript vs Java.
9.Estructuració d’un programa javascript en funcions.
10. Construcció d'Objectes: propietats i mètodes.
11. Classes, herència i modularitat.
12. Exercicis.
Activitats vinculades
Activitat 1: Joc basat en el DOM.
Activitat 2: Joc multimèdia basat en Canvas
Activitat 3: Examen de programació i validació
Títol contingut 2: HTML Dinàmic (DHTML).
Descripció:
En aquest contingut es treballa:
1.Model d’Objectes del Document (DOM).
2.Introducció a la llibreria jQuery.
3.Accés i modificació del DOM amb jQuery.
3.1.Selectors: bàsics, avançats i filtres.
3.2.Afegir, canviar i esborrar elements HTML.
3.3.Llegir i canviar propietats CSS.
3.4.Efectes jQuery: mostrar/amagar, animacions.
4.Programació en resposta a events de l’usuari.
4.1.Model d’events bàsic.
4.2.Obtenció d’informació de l’event (objecte Event).
4.3.Model d’events de jQuery.
5. Exercicis.
Activitats vinculades:
Activitat 1: Joc basat en el DOM.
Activitat 2: Joc multimèdia basat en Canvas
Activitat 3: Examen de programació i validació
Títol contingut 3: Jocs multimèdia amb HTML5 Canvas.
Descripció:
En aquest contingut es treballa:
1.Dibuixar en el Canvas.
2.Animació.
3.Col•lisions.
4.Text, imatges, vídeo i àudio interactiu en el Canvas.
5. Seleccionar i arrossegar elements en el Canvas.
6. Exercicis.
Activitats vinculades:
Activitat 2: Joc multimèdia basat en Canvas.
Activitat 3: Examen de programació i validació
És necessari treure una nota mínima de 5 a l'examen final per optar a aprovar l'assignatura.
La nota final del curs s’obtindrà de la següent ponderació:
NotaFinal = 0,2 NotaPràctica1 + 0,4 NotaPràctica2 + 0,4 NotaExamen (mínim un 5)
Si la nota de l'examen final és inferior a 5 no és farà mitja amb les notes de les pràctiques i la NotaFinal serà de suspès. Si en acabar el curs l’estudiant no ha obtingut una NotaFinal igual o superior a 5, podrà presentar-se a un examen de recuperació, en les dates que determini el calendari de recuperacions. L'examen de recuperació no fa mitja amb les notes de les pràctiques.
Normes de realització de les activitats:
Les pràctiques són en grup i es realitzaran en el laboratori d’ordinadors amb un IDE professional.
L’examen és una activitat individual.
Physics for JavaScript Games, Animation, and Simulations with HTML5 Canvas. Adrian Dobre, Dev Ramtal, Apress 2014, ISBN 978-1-4302-6338-8
JavaScript Cookbook, 3rd Edition by Adam D. Scott, Matthew MacDonald, Shelley Powers Released July 2021 Publisher(s): O'Reilly Media, Inc. ISBN: 9781492055754
Learning jQuery 3 - Fifth Edition by Adam Boduch, Jonathan Chaffer, Karl Swedberg Released May 2017 Publisher(s): Packt Publishing ISBN: 9781785882982
The Modern JavaScript Tutorial https://javascript.info/
MDN, Web technology for developers > JavaScript, https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/JavaScript