Que estàs buscant?
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
EFB4_Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació a l'enginyeria
EIS1_Capacitat per a desenvolupar, mantenir i avaluar serveis i sistemes software que satisfacin tots els requisits de l'usuari i que es comportin de forma fiable i eficient, siguin assequibles de desenvolupar i mantenir i compleixin normes de qualitat, aplicant les teories, principis, mètodes i pràctiques de l'enginyeria del software
EIS4_Capacitat d'identificar i analitzar problemes i dissenyar, desenvolupar, implementar, verificar i documentar solucions software sobre la base d'un coneixement adequat de les teories, models i tècniques actuals
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L'assignatura d'Enginyeria del Software 1 del primer trimestre de segon curs, és la primera de les tres assignatures anomenades Enginyeria del Software. La seva impartició està pensada en dedicar 3 ECTS a la part de teoria i 1 ECTS a practicar els conceptes exposats a teoria.
Aquesta assignatura serà la que introduirà el concepte d'Enginyeria del Software, fent èmfasi en la capacitat dels enginyers i enginyeres per :
1.- Entendre els requisits que la realitat ens presenta.
2.-"Dividir la complexitat" que expressen els requisits captats.
3.- Analitzar i modelar correctament el sistema objectiu
4.- Començar amb le primeres nocions de disseny per implantar codi font.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1. Introducció a l'Enginyeria del Software
1.1 Què és l'enginyeria del software?
1.2 Característiques particulars del software.
1.3 Per què cal fer models?
1.4 Diferents processos de software
1.5 Procés Software Iteratiu.
1.6 Enginyeria del Software basada en UML
1.7 Eines de modelatge UML
Tema 2. Especificació i requisits del software
2.1 Especificació i abast de l'aplicació.
2.2 Definició, qualitats i tipus de requisits.
2.3 Divisió de la complexitat.
2.4 Un mètode per captar requisits.
2.5 Els casos d’ús com a eina d’anàlisi
2.6 Estudi dels casos d'ús.
Tema 3. Model del domini
3.1 El model del domini
3.2 Casos d'ús com a part del model del domini.
3.3 Diagrama d’estructures conceptuals.
3.4 Classes, associacions i atributs.
3.5 Agregació i composició.
3.6 Classe associativa.
3.7 Jerarquia de classes.
3.8 Guies de modelat.
Tema 4. Model de disseny
4.1 Del model del domini al model de disseny.
4.2 Model de comportament: diagrames d'interacció.
4.3 Model de comportament: diagrames de seqüència
4.4 Diagrames de classes de disseny.
4.5 Patrons d'assignació de responsabilitats (GRASP)
La nota final es calcularà amb les qualificacions de les activitats ponderades de la forma següent:
Només poden presentar-se a l'examen de recuperació aquells estudiants suspesos que s'hagin presentat a la convocatòria ordinària.
Coad, Peter/ Yourdon Edward. Object Oriented Analysis. 2nd. Yourdon Press, 1991. ISBN0-13-629981-4
Larman, Craig. UML and patterns: an introduction to analysis and object oriented design and the unified process. 2nd. Prentice Hall, 2003. ISBN9788420534381.
Pressman, Roger S.. Software Engineering: a practical approach. 7. McGraw-Hill, 2010. ISBN 9786071503145.
Booch, Grady. Análisi y Diseño Orientado a Objetos: con aplicaciones. 2da. Addison Wesley/Diaz de Santos, 1996. ISBN0-201-60122-2.
Farley, D. “Moder Software Engineering”. Addison-Wesley Professional, 2021. ISBN 978-0137314911