Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Rosa Herrero Antón

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

Jordi Jordano Massó

Idiomes d'impartició


  • Català

Les classes i les presentacions seran en català. Els materials de suport estaran en l'idioma original que s'han elaborat podent ser català, castellà o anglès.

Competències


Competències bàsiques
  • B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica

  • B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat

  • B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia

Competències específiques
  • EFB6_Coneixement adequat del concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses

  • ESI1_Capacitat per integrar solucions de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions i processos empresarials per a satisfer les necessitats d'informació de les organitzacions, permetent arribar als seus objectius de forma efectiva i eficient, aconseguint així avantatges competitives

Competències transversals
  • T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació

  • T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles

Descripció


Donar nocions de les tècniques  de comunicació corporativa i l'ús d'internet per al màrqueting, i estudiar la base tecnològica que fa possible aquestes tècniques. S'analitzarà la problemàtica des del punt de vista corporatiu i les solucions tècniques i les seves limitacions. En la part pràctica es faran diferents anàlisis de dades obtingues de les xarxes socials.

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.

 

Continguts


1.- Introducció. Web 2.0 i màrqueting

2.- Dades dels usuaris

  • Mètodes de recollida de dades
  • Traça de l'usuari
  • Legislació

3.- Xarxes Socials

  • Mètriques
  • Eines d'anàlisi
  • Algorísmica i complexitat
  • Bases de Dades per grafs

4.- Anàlisi de Continguts

  • Anàlisi de text
  • Més enllà de les bosses de paraules
  • Eines d'anàlisi

5.- sistemes de recomanació

  • Mètodes de recomanació basats en la xarxa
  • Xarxes bipartites
  • Problema de l'arrencada en fred

Sistema d'avaluació


La nota final del curs s’obtindrà de la següent ponderació:

  • Nota del projecte (grupal): 40%
  • Valoració del client (grupal): 20%
  • Coavaluació (individual): 10%
  • Seguiment (individual): 10%
  • Defensa (individual): 20%

El projecte és en grups multidisciplinaris.

La coavaluació i el seguiment determinarà la participació i implicació individual en el projecte. La no participació activa en la realització del projecte (no superar la coavaluació i el seguiment) provoca el suspens de l’assignatura.

Si és suspenen les notes de Coavaluació i Seguiment, o/i si la nota final és inferior a 5 l’alumne podrà presentar-se a un examen de recuperació, en les dates definides en el calendari d'examens. L'examen de recuperació no fa mitja amb les notes del projecte.

Bibliografia


Bàsic

Gladwell, Malcolm (2013). The Tipping Point. Taurus. ISBN-13: 978-8430606344

Christakis, Nicholas A. (2010). Connected. Taurus. ISBN-13: 978-6071104434

The Cluetrain Manifesto. http://www.cluetrain.com/

Easley, David,  Kleinberg, John. (2010)  Networks, Crowds, and Markets:Reasoning About a Highly Connected World. Cambridge University Press.  http://www.cs.cornell.edu/home/kleinber/networks-book/

Hanneman, R., Riddle, M. (2005) Introduction to Social Networks Methods.  http://faculty.ucr.edu/~hanneman/nettext/

Complementary

Jenkins, Henry (2015). Cultura Transmedia: La creación de contenido y valor en una cultura en red. Gedisa. ISBN-13: 978-8497848442

Holiday, Ryan (2014). Growth Hacker Marketing: El Futuro Del Social Media Y La Publicidad. Anaya Multimedia. ISBN-13: 978-8441535749