Informació general


Tipus d'assignatura: Optativa

Coordinador: Rosa Herrero Antón

Trimestre: All quarters

Crèdits: 4

Professorat: 

Pere Tuset Peiró

Idiomes d'impartició


  • Català
  • Castellano
  • English

L'idioma de l'assignatura serà el que s'utilitzi al lloc de treball, català, espanyol o anglès. L'idioma dels informes finals i de l'entrevista per a l'avaluació poden ser en català, espanyol o anglès de forma habitual o, de forma excepcional, en una altra llengua acceptada per totes les parts (empresa, universitat, estudiant).

Competències


Competències bàsiques
  • B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi

  • B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica

  • B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat

  • B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia

Competències específiques
  • EFB4_Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació a l'enginyeria

  • EFB5_Coneixement de l'estructura, organització, funcionament i interconnexió dels sistemes informàtis, els fonaments de la seva programació i la seva aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria

  • EFB6_Coneixement adequat del concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses

Competències transversals
  • T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles

Descripció


Aquesta no és una assignatura pròpiament, sinó que és el reconeixement d'una tasca acadèmica-laboral duta a terme en una empresa o institució amb la qual s'estableix un Conveni de Col·laboració Educativa (CCE). Un cop fetes les hores de pràctiques a l'empresa, es duu a terme l'avaluació de l'estudiant per part del tutor de pràctiques a l'empresa i el tutor de pràctiques al centre educatiu, tal com es descriu més endavant. Finalment, un cop validada l'adequació de la feina feta en el marc del CCE, es procedeix al reconeixement dels crèdits ECTS corresponents i la incorporació dels mateixos a l'expedient acadèmic de l'estudiant. És important destacar que el CCE ha de ser necessàriament curricular i ha d'estar associat a la matrícula d'aquesta assignatura/paquet de crèdits ECTS a ser reconeguts. En cas contrari (per exemple, si les pràctiques realitzades són extracurriculars) els crèdits ECTS no podran ser reconeguts.

Continguts


Les pràctiques d'empresa han de donar la possibilitat a l'estudiant d'aplicar un ampli rang dels continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals a un lloc de treball, així com complementar-lo amb nous continguts, nous usos d'eines i mètodes i un nou coneixement de les relacions personals i la seva gestió en llocs de treball reals.

A part del seu treball a l'empresa al llarg del CCE, l'estudiant:

  • Serà entrevistat i avaluat una o diverses vegades pel tutor d'empresa.
  • Serà entrevistat i avaluat una o diverses vegades pel tutor acadèmic.
  • Haurà d'omplir una enquesta final de valoració de les seves pràctiques.
  • Haurà de redactar, seguint la normativa, l'informe final on es detalli l'activitat duta a terme al llarg del CCE i els seus resultats d'aprenentatge.

Sistema d'avaluació


L'avaluació de l'assignatura es farà tenint en compte tres conceptes, cadascun amb el seu pes, tal com s'indica a continuació:

  • INFORME DEL TUTOR D'EMPRESA (30%): Avaluació del tutor d'empresa a partir de la valoració de les seves entrevistes a l'estudiant i el seguiment del seu treball. 
  • MEMÒRIA DE PRÀCTIQUES (40%): Avaluació de la memòria de les pràctiques lliurada per l'estudiant seguint la normativa de pràctiques (continguts, format, etc.).
  • ENTREVISTA AMB EL TUTOR DE PRÀCTIQUES (30%): Avaluació del tutor acadèmic a partir de la valoració de les seves entrevistes a l'estudiant i del contrast amb el tutor d'empresa del seguiment del treball fet.