Que estàs buscant?
L'idioma de l'assignatura serà el que s'utilitzi al lloc de treball, català, espanyol o anglès. L'idioma dels informes finals i de l'entrevista per a l'avaluació poden ser en català, espanyol o anglès de forma habitual o, de forma excepcional, en una altra llengua acceptada per totes les parts (empresa, universitat, estudiant).
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
EFB4_Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació a l'enginyeria
EFB5_Coneixement de l'estructura, organització, funcionament i interconnexió dels sistemes informàtis, els fonaments de la seva programació i la seva aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria
EFB6_Coneixement adequat del concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
Aquesta no és una assignatura pròpiament, sinó que és el reconeixement d'una tasca acadèmica-laboral duta a terme en una empresa o institució amb la qual s'estableix un únic Conveni de Col·laboració Educativa (CCE). Un cop fetes les hores de pràctiques a l'empresa, es duu a terme l'avaluació de l'estudiant per part del tutor de pràctiques a l'empresa i el tutor de pràctiques al centre educatiu, tal com es descriu més endavant. Finalment, un cop validada l'adequació de la feina feta en el marc del CCE, es procedeix al reconeixement d'un crèdit ECTS per cada 30 hores de pràctiques i la incorporació dels mateixos a l'expedient acadèmic de l'estudiant. És important destacar que el CCE ha de ser necessàriament curricular i ha d'estar associat a la matrícula d'aquesta assignatura/paquet de crèdits ECTS a ser reconeguts. En cas contrari (per exemple, si les pràctiques realitzades són extracurriculars) els crèdits ECTS no podran ser reconeguts.
Per altra banda, els estudiants que acreditin una experiència professional en un camp relacionat amb els seus estudis poden tenir reconeixement com a pràctiques curriculars. El màxim nombre de crèdits que es poden reconèixer és de 18 ECTS. S'estableix una ràtio de 160 hores de feina per reconèixer un màxim de 1 ECTS. Per que es reconeguin els crèdits l'estudiant haurà de justificar un mínim de 1920 hores de feina, que equivalen a 12 ECTS, en una mateixa empresa. Les hores laborals reconegudes hauran d'haver estat treballades durant els darrers 4 anys a comptar des de la data en què l'estudiant fa la petició.
Les pràctiques d'empresa han de donar la possibilitat a l'estudiant d'aplicar un ampli rang dels continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals a un lloc de treball, així com complementar-lo amb nous continguts, nous usos d'eines i mètodes i un nou coneixement de les relacions personals i la seva gestió en llocs de treball reals.
A part del seu treball a l'empresa al llarg del CCE, l'estudiant:
L'avaluació de l'assignatura es farà tenint en compte tres conceptes, cadascun amb el seu pes, tal com s'indica a continuació: