Informació general


Tipus d'assignatura: Bàsica

Coordinador: Enric Camón Luis

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Jordi Mercader Sanjuan

Idiomes d'impartició


  • Català

Competències


Competències bàsiques
  • B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat

     

  • B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia

Competències específiques
  • E5_Analitzar contextes empresarials, identificar mercats i clients i establir estratègies de màrqueting mitjançant la utilització de tècniques avançades i innovadores.

     

Competències generals
  • G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements

  • G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament

Competències transversals
  • T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dies llengües oficials a Catalunya

Descripció


Aquesta assignatura persegueix la familiarització amb els conceptes bàsics del Màrqueting, l'adquisició de coneixements bàsics per l'anàlisi de l'entorn i el mercat,el coneixement dels principals models de comportament del consumidor, i el coneixement de les principals eines de marketing de les que disposa l'empresa per comercialitzar els seus productes i serveis.

Continguts


1.     Introducció al Màrqueting

  • Què és el màrqueting?
  • Gestió del màrqueting: el procés de màrqueting.
  • Orientacions de les empreses cap al mercat.
  • El màrqueting en el context econòmic actual.

2.     Direcció Estratègica i Màrqueting

  • Què és un pla de màrqueting?
  • Estructura del pla de màrqueting.
  • Objectius financers i de màrqueting.
  • Creació de valor.
  • Model de negoci.
  • Estratègia.
  • Organització.
  • Implementació i control.

3.     Investigació Comercial

  • Investigació de mercats.
  • Situació del mercat i anàlisi de la demanda.
  • Macroentorn i microentorn.
  • Oportunitats i amenaces.
  • Fortaleses i debilitats.

4.     Comportament del Consumidor

  • Models de comportament del consumidor.
  • Factors que influeixen en el comportament de compra.
  • Decisions de compra.
  • Noves tecnologies i el nou consumidor.
  • Biaixos de conducta

5.     Màrqueting Estratègic

  • Segmentació de mercats.
  • Públic objectiu (target).
  • Posicionament.
  • Principals estratègies de màrqueting.

6.     El Producte

  • Concepte de producte.
  • Cartera de productes.
  • Packaging.
  • Marca.
  • Estratègies de desenvolupament de nous productes.

7.     El Preu

  • Polítiques de preus.
  • Estratègies de preus.

8.     La Comunicació

  • Concepte de comunicació integral.
  • Publicitat.
  • Promoció.
  • Relacions públiques.
  • Venda personal.
  • E-business i e-commerce

9.     Política de Distribució

  • Funció de la distribució comercial.
  • Canals de distribució.
  • Noves tecnologies aplicades a la distribució.

10.  Estratègies Comercials

  • Organització i planificació comercial.
  • Estratègies comercials.
  • Vendes.

Sistema d'avaluació


  • 40%. Examen Presencial:  Al final del trimestre, mínim 5 sobre 10 per poder fer mitjana amb l’avaluació contínua.
  • 30%Exercici final de Pla de Màrqueting (treball en equip)
  • 15%. Presentacions dels temes a classe (treball en equip)
  • 15%. Assistència i participació.
     

Important:

Les activitats no entregades en les dates previstes es consideraran no entregades i s'assignarà una nota de 0.

En el període de recuperació, només es pot recuperar l’examen final si es va presentar i suspendre.

Un alumne que no s’hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.

En cas de NO aprovar l’assignatura, no es guardaran resultats de l’avaluació contínua per al proper curs.
 

 

Bibliografia


Bàsic

Kotler P, Armstrong G. (2018). Principios de marketing. PRENTICE HALL.

Complementary

Knight, P. (2016). Nunca Te Pares: Autobiografía. Vintage Español.

Levitt, S. D., & Dubner, S. J. (2020)  Freakonomics (Spanish Edition). B de Bolsillo.