Que estàs buscant?
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E4_Avaluar i definir les polítiques de personal d'una empresa o organització empresarial, seleccionar equips de treball, definir perfils i establir necessitats de personal
G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
T4_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària
T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dies llengües oficials a Catalunya
L'assignatura examina com les persones creen i mantenen organitzacions complexes per poder arribar a uns objectius i a unes fites.
Els estudiants estudiaran les organitzacions des de la perspectiva de la teoria clàssica organitzacional amb un èmfasi posat en l'eficiència, la capacitat d'adaptació i altres perspectives com la cultural o la política.
Mitjançant l'ús de la "metodologia de el cas", els estudiants podran vincular el material teòric de l'assignatura a casos reals.
Tema 1: Què són les organitzacions i quins són els seus principals reptes?
- Què és una organització?
- Dimensions del disseny organitzatiu
- L'evolució de la teoria i el disseny de les organitzacions
Tema 2: Disseny organitzatiu i estructura organitzativa
- Finalitat organitzativa
- Marcs de selecció d'estratègia i disseny
- Avaluació de l'eficàcia organitzativa
- Estructura organitzativa
- Alternatives de disseny organitzatiu
Tema 3: L'entorn extern i les relacions interorganitzatives
- El context ambiental
- Incertesa ambiental
- Teoria de la dependència dels recursos
- Teoria de l'ecologia de la població
- Visió institucional del disseny de l'organització
Tema 4: L'organització i l'entorn internacional
- Oportunitats globals vs locals
- Dissenyar l'estructura per adaptar-se a l'estratègia global
- Diferències culturals
- Nous enfocaments del disseny organitzatiu global
Tema 5: Cultura organitzativa i valors ètics
- Disseny i cultura de l'organització
- Cultura organitzativa, aprenentatge i rendiment
- Valors ètics i responsabilitat social
- Com els líders configuren la cultura i l'ètica
Tema 6: Tecnologies de la informació i control
- Informació per a la presa de decisions i control
- Enfortiment de la coordinació interna
- Enfortiment de les relacions externes
- Impacte de les TIC en el disseny de l'organització
Tema 7: Processos de presa de decisions
- La presa de decisions individual
- Presa de decisions organitzatives
- Marc de presa de decisions de contingència
- Errors de decisió i aprenentatge
Tema 8: Conflicte, poder i política
- Conflicte intergrupal a les organitzacions
- Poder i organitzacions
- Processos polítics a les organitzacions
- Utilitzar el poder, la política i la col·laboració
Sistema d’avaluació:
Exposicions |
20% |
Examen final |
60% |
Participació a classe | 20% |
L'examen final de trimestre suposa el 60% de la nota. Es necessita una nota mínima de 5 sobre 10 per aprovar.
En recuperació només es podrà realitzar l'examen final que computarà el 60% de la qualificació final, ja que es conservaran les notes de les activitats.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO es pot presentar a la recuperació.
Giusti, Giovanni; Dopeso-Fernández, Roberto. Incentive magnitude and reference point shifting: a laboratory experiment. International Journal of Manpower, 2020.
Daft, R.L., Murphy, J., Willmott, H. (2020).Organization Theory & Design: An International Perspective 4th Edición
Colella, F., Dalton, P., & Giusti, G. (2023). Moral Support and Performance. Management Science.
Orazalin, N., & Baydauletov, M. (2020). Corporate social responsibility strategy and corporate environmental and social performance: The moderating role of board gender diversity. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 27(4), 1664-1676.
Triana, M. D. C., Jayasinghe, M., Pieper, J. R., Delgado, D. M., & Li, M. (2018). Perceived workplace gender discrimination and employee consequences: a meta-analysis and complementary studies considering country context. Journal of Management, 0149206318776772.