Informació general


Tipus d'assignatura: Optativa

Coordinador: Enric Camón Luis

Trimestre: Segon trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Ma Cristina Pérez Pietri

Idiomes d'impartició


  • Castellano

Competències


Competències bàsiques
  • B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat

     

  • B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia

Competències específiques
  • E3_Analitzar i valorar la informació dels estats comptables, aplicant criteris legals o definits per l'empresa, avaluar el rendiment econòmic i elaborar informes financers que serveixin per a la presa de decisions

     

  • E5_Analitzar contextes empresarials, identificar mercats i clients i establir estratègies de màrqueting mitjançant la utilització de tècniques avançades i innovadores.

     

  • E9_Utilitzar les eines matemàtiques i eines avançades d'estadística per a la presa de decisions i pel contrast d'hipòtesis econòmiques vàries

     

  • E12_Generar habilitats estratègiques contemplant l'entorn operatiu com a un projecte i establint pautes a llarg plaç i a gran escala

     

  • E15_Reunir i interpretar dades significatives per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants en l'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.

     

Competències generals
  • G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements

  • G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament

Competències transversals
  • T5_Desenvolupar tasques aplicant, amb flexibilitat i creativitat, els coneixements adquirits i adaptant-los a contextes i situacions noves

     

Descripció


 

 El temari de l’assignatura pretén donar a conèixer l'estructura de les campanyes de publicitat digitals, els elements pràctics per a posar en marxa i gestionar campanyes de Màrqueting Digital en Xarxes Socials (Facebook i Instagram) així com les estratègies i els elements d'anàlisis i KPIs que permetrà mesurar l'efectivitat d'aquestes. 

La realització de les activitats permetrà: 

  • Posar en pràctica els coneixements adquirits durant el procés d'aprenentatge. 
  • Analitzar casos reals de campanyes de publicitat realitzades a través de Facebook & Instagram. 
  • Utilitzar diferents recursos per a la creació i optimització de campanyes de publicitat a través de xarxes socials. 

Continguts


 

  1. Publicitat en línia. Conceptes claus. 
  2. Branding . Propòsit de Marca 
  3. Campanyes publicitàries. Tipus. 
  4. Dades, Target, Público objectiu. Generació d'audiències. 
  5. Introducció al Business Manager de Facebook i Instagram Ads. Creació d'un compte d'anuncis. 
  6. El funnel de conversió. Plantejament estratègic i definició inicial. 
  7. Objectius i tipus de campanyes disponibles. 
  8. La segmentació de les teves campanyes: un element clau. 
  9. Generació d'audiències i públics personalitzats. 
  10. Eines i recursos per a la realització de campanyes de publicitat i tracking. El Píxel de Facebook, API & altres recursos. 
  11. Anàlisi d'exemples reals i resultats. KPIs. 
  12. Informes i anàlisis de resultats de les teves campanyes. Millora dels resultats. 

Sistema d'avaluació


L'assignatura s'impartirà de forma presencial 2 dies a la setmana i es plantejaran activitats practiques a desenvolupar de manera autònoma dins de l'aula. 

  1. Sessions teòriques que serviran per a establir els conceptes claus sobre la generació de campanyes de publicitat a través de mitjans digitals i els recursos disponibles. 
  2. Sessions pràctiques: Treball en grup 
  3. Treball individual 

L’avaluació de l’assignatura inclourà el lliurament de les següents activitats pràctiques: 

  1. Optimització del Business Manager i creació d'un compte d'anuncis. (5%)
  2. Anàlisi de dades prèvies (Customer Journey - Target) per a determinar una estratègia adaptada a l'àrea de negoci a treballar: moda, esports, entreteniment, alimentació, cura personal, etc. (5%)
  3. Plantejament estratègic d'una campanya de publicitat en xarxes socials basada en un funnel de conversió. (5%)
  4. Creació d'una proposta de campanya d'anuncis optimitzada (Creative Hub) segons els canals de distribució: stories, feed, news, marketplace, etc. (10%)
  5. Anàlisi de cas pràctic. (5%)
  6. Projecte final: Customer Journey, Target, Briefing de Campanya i Anuncis (30%)
  7. Exam: 40%

Serà obligatori per aprovar l'assignatura realitzar totes les 5 activitats inicials prèvies al projecte final plantejades durant el curs. 

Per aprovar l’assignatura és necessari: Que la mitjana final de les notes sigui igual o superior a 5 punts. Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació. 

Bibliografia


Bàsic

A New Level of Transparency for Ads and Pages [n.d.]. (Acceso: 10/12/2024) A New Level of Transparency for Ads and Pages. https://newsroom.fb.com/news/2018/06/transparency-for-ads-and-pages/ 

Facebook tema, practicas recomendadas (10 Diciembre 2024) Beneficios de la publicidad personalizada para pequeñas empresas. https://www.facebook.com/business/news/the-power-of-personalized-ads-in-supporting-small-businesses 

 

Prestigia Online, Perez, Ma. Cristina. (10/12/2024) Facebook Ads o Google Ads ¿Cuál utilizar en mi negocio? [Publicación de blog.] Recuperado de: https://www.prestigia.es/blog/facebook-ads-o-google-ads-cual-utilizar-en-mi-negocio/ 

Seiler, S., Yao, S. (2017). El impacto de la publicidad a lo largo del embudo de conversión. Quant Mark Econ 15, 241-278 https://doi.org/10.1007/s11129-017-9184-y