Que estàs buscant?
B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteixi de la base de l'educació secundària general, i es sol trobar a un nivell que, si bé té suport en llibres de texte avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
E13_Crear connexions entre persones, col.laboradors i empreses, posant en contacte a gent que en circumstàncies normals no coincidirien.
G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament
T3_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc
T5_Desenvolupar tasques aplicant, amb flexibilitat i creativitat, els coneixements adquirits i adaptant-los a contextes i situacions noves
T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dies llengües oficials a Catalunya
L’assignatura “Noves tendències. Dirigir amb Intel·ligència Emocional” està dissenyada per desenvolupar habilitats pràctiques que et permetran aplicar la intel·ligència emocional en el teu lideratge i gestió d'equips.
El curs se centra en conceptes fonamentals d’intel·ligència emocional i la seva rellevància en l’àmbit organitzacional. Aprendrem a utilitzar la intel·ligència emocional per millorar el nostre autoconeixement, l’autoregulació, l’empatia, la motivació i les nostres habilitats socials. Aquestes competències són clau per crear un ambient de treball positiu, gestionar conflictes, i liderar equips de manera efectiva.
També veurem què és el coaching i practicarem amb les seves principals eines perquè pugueu connectar amb les necessitats dels vostres companys i equips de treball.
Aquesta és una assignatura molt pràctica i experiencial. Cada sessió està dissenyada per ser interactiva, amb exercicis en els quals no només entendrem els conceptes teòrics, sinó que els aplicarem en situacions reals. Treballarem en dinàmiques grupals, exercicis d'autoconeixement i autoregulació, i simulacions de lideratge per experimentar com s’aplica la intel·ligència emocional en el dia a dia.
En acabar el curs, no només haurem comprès millor les nostres emocions i les dels altres, sinó que també haurem desenvolupat habilitats clau per al lideratge efectiu.
Tema 1. Presentació de l'assignatura, l'alumnat i la professora
Tema 2. La intel·ligència emocional. Definició, importància a l'àmbit organitzacional i introducció al model de les cinc competències de Daniel Goleman
Tema 3. Autoconeixement
Tema 4. Autorregulació
Tema 5. Motivació
Tema 6. Empatia
Tema 7. Habilitats socials
Tema 8. Lideratge amb intel·ligència emocional
Tema 9. Inspiració, motivació i desenvolupament d'equips
Tema 10. Eines del coaching i la seva aplicació en la intel·ligència emocional
Goleman, Daniel. (2005). La práctica de la inteligencia emocional. Kairós.
Rojas, Marian. (2018) Cómo hacer que te pasen cosas buenas. Entiende tu cerebro, gestiona tus emociones, mejora tu vida. Planeta.
Wolk, Leonardo. (2003). El arte de soplar las brasas. Ed. Gran Aldea Editores.
Borrell, Francisco. (2001). Comunicar bien para dirigir mejor. Ediciones Gestión 2000.
Bradberry, Tavis y Greaves, Jean. (2012). Inteligencia emocional 2.0, estrategias para conocer y aumentar su coeficiente. Editorial Conecta.
Charreau, Marrion y Johnson, Jennifer L. (2019). Piensa y comunica tus ideas con The Storyboard Method. Editorial Conecta.
Cherniss, Cary, & Roche, Cornelia (2014). Leading with emotional intelligence: Hands-on strategies for building confident and collaborative star performers. American Management Association.
Cardon, Alain. (2008). Coaching de equipos. Ediciones Gestión 2000.