Informació general


Tipus d'assignatura: Optativa

Coordinador: Enric Camón Luis

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

Esther Rocasalbas Samsó

Idiomes d'impartició


  • Català

Competències


Competències bàsiques
  • B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteixi de la base de l'educació secundària general, i es sol trobar a un nivell que, si bé té suport en llibres de texte avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi

     

  • B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi

  • B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic

     

  • B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat

     

Competències específiques
  • E13_Crear connexions entre persones, col.laboradors i empreses, posant en contacte a gent que en circumstàncies normals no coincidirien.

     

Competències generals
  • G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements

  • G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament

Competències transversals
  • T3_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc

     

  • T5_Desenvolupar tasques aplicant, amb flexibilitat i creativitat, els coneixements adquirits i adaptant-los a contextes i situacions noves

     

  • T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dies llengües oficials a Catalunya

Descripció


L’assignatura “Noves tendències. Dirigir amb Intel·ligència Emocional” està dissenyada per desenvolupar habilitats pràctiques que et permetran aplicar la intel·ligència emocional en el teu lideratge i gestió d'equips.

El curs se centra en conceptes fonamentals d’intel·ligència emocional i la seva rellevància en l’àmbit organitzacional. Aprendrem a utilitzar la intel·ligència emocional per millorar el nostre autoconeixement, l’autoregulació, l’empatia, la motivació i les nostres habilitats socials. Aquestes competències són clau per crear un ambient de treball positiu, gestionar conflictes, i liderar equips de manera efectiva.

També veurem què és el coaching i practicarem amb les seves principals eines perquè pugueu connectar amb les necessitats dels vostres companys i equips de treball.

Aquesta és una assignatura molt pràctica i experiencial. Cada sessió està dissenyada per ser interactiva, amb exercicis en els quals no només entendrem els conceptes teòrics, sinó que els aplicarem en situacions reals. Treballarem en dinàmiques grupals, exercicis d'autoconeixement i autoregulació, i simulacions de lideratge per experimentar com s’aplica la intel·ligència emocional en el dia a dia.

En acabar el curs, no només haurem comprès millor les nostres emocions i les dels altres, sinó que també haurem desenvolupat habilitats clau per al lideratge efectiu.

Continguts


Tema 1. Presentació de l'assignatura, l'alumnat i la professora

Tema 2. La intel·ligència emocional. Definició, importància a l'àmbit organitzacional i introducció al model de les cinc competències de Daniel Goleman

Tema 3. Autoconeixement

Tema 4. Autorregulació

Tema 5. Motivació

Tema 6. Empatia

Tema 7. Habilitats socials

Tema 8. Lideratge amb intel·ligència emocional

Tema 9. Inspiració, motivació i desenvolupament d'equips

Tema 10. Eines del coaching i la seva aplicació en la intel·ligència emocional

 

 

 

Sistema d'avaluació


  • ASSISTÈNCIA I ACTIVITATS DE SEGUIMENT (20%): Engloba l'assistència a l'aula, les activitats de classe i l'entrega o presentació d'activitats proposades durant el curs.
  • TREBALL EN EQUIP (10%): S'avalua en diferents moments del curs la competència de treball en equip, tant dins com fora de l'aula.
  • PARTICIPACIÓ ORAL A CLASSE (10%): S'avalua la competència de comunicació oral a l'aula.
  • PROJECTE (30%): Es plantejarà a inici de curs un projecte que es treballarà en equip al llarg de l'assignatura per posar en pràctica els coneixements adquirits, així com la competència de la comunicació oral i escrita. 
  • EXAMEN FINAL (30%): L'examen serà un cas pràctic on l'alumnat haurà de desenvolupar tots els conceptes adquirits i practicats al llarg de l'assignatura. No hi haurà preguntes teòriques. L'examen final s'ha d'aprovar per comptabilitzar la resta de l'avaluació. En cas d'anar a recuperació, es conservaran les notes de les activitats i només s'haurà de recuperar l'examen. Si l'alumne no s'ha presentat en la primera convocatòria, no podrà presentar-se a la recuperació. 

Bibliografia


Bàsic

Goleman, Daniel. (2005). La práctica de la inteligencia emocional. Kairós.

Rojas, Marian. (2018) Cómo hacer que te pasen cosas buenas. Entiende tu cerebro, gestiona tus emociones, mejora tu vida. Planeta.

Wolk, Leonardo. (2003). El arte de soplar las brasas. Ed. Gran Aldea Editores.

Complementary

Borrell, Francisco. (2001). Comunicar bien para dirigir mejor. Ediciones Gestión 2000.

Bradberry, Tavis y Greaves, Jean. (2012). Inteligencia emocional 2.0, estrategias para conocer y aumentar su coeficiente. Editorial Conecta.

Charreau, Marrion y Johnson, Jennifer L. (2019). Piensa y comunica tus ideas con The Storyboard Method. Editorial Conecta.

Cherniss, Cary, & Roche, Cornelia (2014). Leading with emotional intelligence: Hands-on strategies for building confident and collaborative star performers. American Management Association.

Cardon, Alain. (2008). Coaching de equipos. Ediciones Gestión 2000.