Que estàs buscant?
Català
Castellà
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
E1_Interpretar conceptes econòmics bàsics i el reaonament econòmic, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic
E12_Generar habilitats estratègiques contemplant l'entorn operatiu com a un projecte i establint pautes a llarg plaç i a gran escala
E14_Identificar els sectors emergents i les estratègies d'innovació empresarial aplicades en aquests sectors i comparar-les entre elles.
G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
T5_Desenvolupar tasques aplicant, amb flexibilitat i creativitat, els coneixements adquirits i adaptant-los a contextes i situacions noves
L'empresa familiar és diferent de la resta de companyies. Les empreses no familiars es regeixen per una sèrie de regles de mercat. A les empreses familiars, aquestes regles tenen matisos específics a tenir en compte.
Apareixen tres àmbits que interactuen entre si: empresa, propietat i família. Cada àmbit d'actuació es regeix per les seves pròpies regles que hauran de ser tingudes en compte, així com les implicacions creuades entre cadascun d'aquests àmbits.
Objectius
Les persones vinculades a una empresa familiar han de situar-se en els diferents àmbits d'actuació, podent desenvolupar un simple, doble o triple rol. Això pot donar lloc a una sèrie de conflictes interpersonals que apareixen en la presa de decisions relatives al negoci familiar (trajectòries professionals, convivència intergeneracional, gestió de dividends, etc.).
Conèixer aquests aspectes és clau per prevenir l'aparició d'aquests conflictes i, en cas que apareguin, gestionar-los adequadament.
Les empreses familiars d'èxit són capaces d'establir mecanismes de resolució de problemes, evitant els bloquejos empresarials i impulsant el bon funcionament de l'empresa.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
L'avaluació serà una nota mitjana ponderada distribuïda de la següent manera:
Per poder fer mitjana, la nota de l'examen final ha de ser igual o superior a 5.
Per aprovar l'assignatura es requereix que la nota final ≥ 5. En cas contrari es realitzarà la recuperació.
Recuperació
No es poden recuperar les notes del Treball en equip ni les de Participació a classe.
Tàpies, Josep. 2018. Empresa Familiar: 30 años de preguntas con respuesta. IESE Business School
Gallo, Miguel Ángel. 2007. Ideas básicas para dirigir la empresa familiar. EUNSA
Hunter, James. 2003. La Paradoja. Empresa Activa
Tarragona, Jordi. 2019. Temas clave de la Empresa Familiar. Editorial Profit
Gallo, Miguel Ángel – Casado, Luis Miguel. 2019. Patologías de los empresarios familiares
Ward, John. 2011. Keeping the Family Business Healthy: How to Plan for Continuing Growth, Profitability, and Family Leadership (A Family Business Publication). Palgrave Macmillan