Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Enric Camón Luis

Trimestre: All quarters

Crèdits: 14

Professorat: 

Enric Camón Luis
Maria Dolors Celma Benaiges 
Judith Turrión Prats 

Idiomes d'impartició


  • Català

Competències


Competències bàsiques
  • B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic

     

  • B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat

     

Competències específiques
  • E1_Interpretar conceptes econòmics bàsics i el reaonament econòmic, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic

     

  • E2_Definir la política de l'empresa en entorns internacionals i impregnar una dimensió global i internacional als negocis empresarials

     

  • E3_Analitzar i valorar la informació dels estats comptables, aplicant criteris legals o definits per l'empresa, avaluar el rendiment econòmic i elaborar informes financers que serveixin per a la presa de decisions

     

  • E4_Avaluar i definir les polítiques de personal d'una empresa o organització empresarial, seleccionar equips de treball, definir perfils i establir necessitats de personal

     

  • E5_Analitzar contextes empresarials, identificar mercats i clients i establir estratègies de màrqueting mitjançant la utilització de tècniques avançades i innovadores.

     

  • E6_Interpretar normativa legal i d'organització institucional i gestionar informació d'àmbit empresarial.

     

  • E7_Elaborar projectes i propostes d'empreses innovadores establint principis de responsabilitat social en la gestió i integrant la prespectiva de gènere com a indicadors de qualitat i innovació.

     

  • E8_Organitzar les operacions productives de l'empresa

  • E9_Utilitzar les eines matemàtiques i eines avançades d'estadística per a la presa de decisions i pel contrast d'hipòtesis econòmiques vàries

     

  • E10_Reconèixer i comprendre els mecanismes d'innovació i emprenedoria i desenvolupar iniciativa emprenedora a través de models teòrics que s'ajustin a una idea de negoci.

  • E11_Analitzar i valorar adequadament l'entorn científico-tecnològic i econòmic, tant per buscar oportunitats innovadores com per establir els processos necessaris per adaptar l'organitzacio a aquest entorn.

     

  • E12_Generar habilitats estratègiques contemplant l'entorn operatiu com a un projecte i establint pautes a llarg plaç i a gran escala

     

  • E13_Crear connexions entre persones, col.laboradors i empreses, posant en contacte a gent que en circumstàncies normals no coincidirien.

     

  • E14_Identificar els sectors emergents i les estratègies d'innovació empresarial aplicades en aquests sectors i comparar-les entre elles.

     

  • E15_Reunir i interpretar dades significatives per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants en l'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.

     

  • E16_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en almenys una tercera llengua estrangera

     

Competències generals
  • G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament

Competències transversals
  • T2_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional

  • T3_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc

     

  • T4_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària

  • T5_Desenvolupar tasques aplicant, amb flexibilitat i creativitat, els coneixements adquirits i adaptant-los a contextes i situacions noves

     

  • T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dies llengües oficials a Catalunya

Descripció


El TFG comporta la realització, per part de l’estudiant, d’un projecte, un estudi, una memòria o un treball en què s’apliquin, s’integrin i es desenvolupin els coneixements, les capacitats, les competències i les habilitats adquirits en el grau.

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres

Continguts


  • Elaboració d'un treball escrit en alguna de les modalitats següents:
    • un projecte de recerca científica de l'àmbit de coneixement del Grau
    • un projecte emprenedor de creació d’una empresa o un projecte intraemprenedor dintre d’una empresa existent o
    • un projecte d’intervenció en una empresa/territori, etc. o
    • un pla de màrqueting d’una empresa real 
  • Presentació i defensa del treball davant d'un tribunal
    • tribunal de seguiment a meitat de curs
    • tribunal final

Sistema d'avaluació


La qualificació final del TFG s’obtindrà a partir de diferents avaluacions:

  • Informes del tutor de TFG: 20% de la nota final. Sense l’autorització del tutor no es pot lliurar ni defensar la memòria final del TFG, i per tant queda suspès. 

  • Tribunal de seguiment: 20% de la nota final (per poder defensar el TFG al tribunal de seguiment cal aprovar la memòria escrita amb un 5 sobre 10) 

  • Tribunal Final del TFG: 50% de la nota final (per poder defensar el TFG al tribunal final cal aprovar la memòria escrita amb un 5 sobre 10). Només es podrà optar a la recuperació quan la memòria escrita presenta a criteri del tribunal mancances menors (nota igual o superior 4).  En cas de mancances majors (nota inferior a 4) no es pot aprovar el TFG i cal tornar-lo a cursar en un altre curs). 

  • Sessions de Formació: 10% de la nota final 

Tot el procediment detallat sobre l’avaluació del TFG està recollit a la “Normativa reguladora TFG” del Centre Universitari Tecnocampus, que està disponible a l’aula virtual del TFG i a la web del TecnoCampus. 

La regulació específica del funcionament del TFG dels estudis del Departament d'Empresa està disponible a l'aula virtual.

Bibliografia


Bàsic

Amat, Oriol y Rocafort Alfredo (2017). "Com fer recerca". Barcelona: Profit Editorial

Pajo, Bora. (2022). "Introduction to research methods: A hands-on approach". Sage publications.

Ferrer, Virgina, Carmona, Moisés y Soria, Vanessa. (2013). "El trabajo fin de grado. Guía para estudiantes, docentes y agentes colaboradores". McGraw-Hill.

Complementary

King, Gary, Robert O. Keohane, and Sidney Verba. (2007). "El diseño de la investigación social". Alianza.

McGregor, Sue L. (2017). "Understanding and evaluating research: A critical guide". Sage Publications.

 

Philips, Richard and Johns, Jennifer (2023).  "Fieldwork for Social Research: A student's Guide". Sage Publications

 

Irízar, Iñazio. (2012) "El plan de negocio en la práctica". Netbiblo