Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Enric Camón Luis

Trimestre: Tercer trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Màrian Buil Fabregà
Estel Paloma Cisa 

Idiomes d'impartició


  • Català

Competències


Competències bàsiques
  • B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi

  • B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat

     

Competències específiques
  • E10_Reconèixer i comprendre els mecanismes d'innovació i emprenedoria i desenvolupar iniciativa emprenedora a través de models teòrics que s'ajustin a una idea de negoci.

Competències generals
  • G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements

  • G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament

Competències transversals
  • T3_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc

     

  • T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dies llengües oficials a Catalunya

Descripció


Introducció al concepte d'esperit emprenedor i actituds emprenedores que el fan possible, així com les diverses manifestacions de la iniciativa emprenedora per acabar abordant tot el procés emprenedor complet i la seva sostenibilitat. Anàlisi de la figura de l'emprenedor com a element central del procés emprenedor i les principals habilitats que han de tenir.

Conèixer les competències necessàries per generar noves iniciatives empresarials sostenibles per compte propi (emprenedoria) o aliena (intraemprenedoria). Les competències emprenedores ajudaran a l'estudiantat a identificar i crear oportunitats de mercat transformant idees en possibles models de negoci viables i sostenibles.

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.

Continguts


TEMA 1: LA  COMPETÈNCIA EMPRENEDORA

1.1. Actitud i mentalitat emprenedora 

1.2. Principals competències emprenedores 

1.3. Les dimensions de la Competència Emprenedora

1.4. Ikigai

TEMA 2: ELS BÀSICS DE L'EMPRENEDORIA

2.1. Emprenedoria i Intraemprenedoria (enllaça amb Creativitat i Innovació - segon curs del Grau) 

2.2. Similituds i diferències de les persones emprenedores i intraemprenedores

2.3. Models de negoci sostenibles

2.3.1. Els Objectius de Desenvolupament Sostenibles (ODS)

2.4. Tendències 

TEMA 3: EL PROCÉS EMPRENEDOR

3.1. El model de Timmons

3.2. El procés emprenedor complet

3.3. El pla d'empresa  (enllaça  amb Creació d’Empreses Innovadores i de Base Tecnològica - darrer curs del Grau) 

TEMA 4: EL PROJECTE EMPRENEDOR A LA PRÀCTICA

4.1. Inspiració  

4.2. Ideació i validació

4.3. Prototipatge i validació 

4.4. Definició del model de negoci

4.5. Tècniques de comunicació en emprenedoria

 

Sistema d'avaluació


L'assistència i participació en activitats plantejades dins i fora de l'aula tant presencialment com on-line és obligatòria. L'assignatura no es pot superar sense l'assistència a classe. Per tenir opció a ser avaluat/da d'aquesta assignatura cal haver assistit, com a mínim, al 80% de les classes.

  • 30% avaluació continuada (treball individual i/o en equips)
  • 20% participació i activitats dins l’aula
  • 20% projecte emprenedor
  • 30% exàmens

Cadascuna de les notes dels exàmens ha de ser superior a 5 sobre 10 per poder superar l'assignatura. En aquest cas, es comptabilitzarà les notes resultants a l'avaluació continuada.

En el cas que les notes dels exàmens siguin inferiors a 5, no es comptabilitzaran les notes resultants de l'avaluació continuada.

És obligatori realitzar l'avaluació continuada per presentar-se a l'examen final. És a dir, l'estudiantat no es podrà presentar directament a l'examen final sense haver realitzat les activitats d'avaluació de l'assignatura.

Les notes dels treballs realitzats en equip seran avaluades individualment en base a les aportacions de cada membre. 

Les tasques programades dins l'avaluació es podran revisar durant els 5 dies posteriors a l'entrega de notes. Passat aquest període no es podran demanar revisions ni reclamacions de notes. 

Recuperació de l'assignatura :

Només es recuperarà l'examen final. S'haurà d'obtenir una nota superior a 5.

Les activitats d'avaluació continuada NO es recuperaran, però es conservaran les notes de la resta d'avaluació per al seu còmput en la recuperació.

L'alumnat que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.

           

 

Bibliografia


Bàsic

Van Der Pijl, P., Lokitz, J., & Solomon, L. K. (2016). Design a better business: New tools, skills, and mindset for strategy and innovation. John Wiley & Sons.

https://www.un.org/sustainabledevelopment/

Osterwalder A. & Peigner, Y. (2010) Business Model Generation: a handbook for visionaries, game changers and challengers. Wiley
published.

Complementary

Trias de Bes, F.(2007) El libro negro del emprendedor. Empresa activa

Zhou, Jing et al. (2015). The Oxford handbook of creativity, innovation, and entrepreneurship (Part 3). Oxford University Press.