Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Judith Turrión Prats

Trimestre: Tercer trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Gonzalo Berger Mulattieri

Idiomes d'impartició


  • Català

Competències


Competències bàsiques
  • CB1. Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.

  • CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.

Competències específiques
  • CE6. Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiva de la seva explotació a través de models de gestió innovadors.

Competències generals
  • CG2. Ser capaç de generar idees i solucionar problemes, tant de manera individual com col·lectiva.

  • CG3. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reevaluar els vells models mentals que limiten el pensament.

  • CG4. Ser capaç d'integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Turisme i Gestió de l'Oci contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.

Competències transversals
  • CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.

  • CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.

  • CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.

  • CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.

  • CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.

  • CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.

  • CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.

Descripció


La base de l’èxit en el sector turístic és el producte. Amb tot, els reptes que implica una societat com l’actual, dinàmica, diversa i multicapa, obliga als agents públics i privats que treballen en aquest sector a oferir productes ben elaborats, altament jerarquitzats i adaptats a les tendències socials que els diferents segments d’usuaris demanden.

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
 

Continguts


Tema 1 Turisme i producte turístic. Evolució, conceptes, components  i classificació

          1.1 Catalogació dels diferents continents i àrees geogràfiques turístiques

          1.2 Europa com a destinació turística. Evolució del continent

          1.3 Recursos turístics d’Europa: espais naturals, manifestacions culturals, obres tècniques o científiques, folklore, grans esdeveniments

          1.4 Grans recursos turístics mundials

Tema 2 Identificació i estratègia

          2.1 El comprador del producte. Tipologies de client.

          2.2 Turisme i societat.

          2.3 Tipus de producte turístic: classificacions i nous segments.

          2.4 Segments d’usuaris i situació de mercat. La selecció del públic objectiu.

          2.5 Estratègia de posicionament de mercat

Tema 3 El producte turístic

          3.1 Del recurs al producte

          3.2 Definició i característiques

          3.3 Producte base

          3.4 Producte perifèric

          3.5 Productes de base derivats

          3.6 Productes complementaris

Tema 4 Disseny i creació de productes turístics

          4.1 Selecció de recursos disponibles

          4.2 Metodologia de creació de productes

          4.3 Estructura del producte: descripció, característiques i preu

          4.4 Costos de producció i viabilitat econòmica

          4.5 Comercialització i màrqueting

 

Sistema d'avaluació


SE1. Actitud i participació:10% de la nota final. No recuperable.

SE2. Activitats, exercicis i anàlisi de cas: 20% de la nota final. No recuperable.

SE.3 Treball assignatura: 20% de la nota final. No recuperable.

SE.4 Prova final: 50% de la nota final.

 

  • En el cas de no entregar els treballs en la data límit assenyalada es puntuarà com 0.
  • Per aprovar l’assignatura s’ha d’obtenir una nota mitja igual o superior a 5. En cas de suspens l’estudiant només recuperarà la prova final.
  • Per tenir accés a la recuperació és necessari que l’estudiant s’hagi presentat a la prova final.

Bibliografia


Bàsic

Barrado, Diego A. Geografía mundial del turismo, Ed. Síntesis, Madrid, 2015

Jesús, G.S. (2018). Diseño de productos turísticos. Madrid: Paraninfo, 2018

Díaz, Beatriz. Diseño de productos turísticos. Madrid: Síntesis, 2011

Complementary

Mesplier, Alain i Duraffour, Pierre. Geografía del turismo en el mundo, Síntesis, Madrid, 2000

Iglesias, J.Ramón. Comercialización de productos y servicios turísticos. Madrid: Síntesis, 2007