Informació general


Tipus d'assignatura: Bàsica

Coordinador: Judith Turrión Prats

Trimestre: Segon trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Núria Masferrer Llabinés

Idiomes d'impartició


  • Català

Competències


Competències bàsiques
  • CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.

  • CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.

Competències específiques
  • CE17. Reconèixer detalls del funcionament de les destinacions, estructures turístiques i els seus sectors empresarials a nivell mundial.

  • CE7. Analitzar, sintetitzar i resumir críticament la informació econòmic-patrimonial de les organitzacions turístiques.

  • CE8. Dirigir diferents tipus d'entitats turístiques definint objectius, estratègies, polítiques comercials i gestionant els recursos financers.

Competències generals
  • CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per a aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.

  • CG4. Ser capaç d'integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Turisme i Gestió de l'Oci contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.

Competències transversals
  • CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.

  • CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.

  • CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.

  • CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.

  • CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.

  • CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.

Descripció


L´estudiant ha de saber analitzar els estats comptables de l´empresa i fer una anàlisi de tots els elements d´inversió i finançament a curt i llarg termini, gestió del circulant, fluxos de caixa de l´empresa així com també la inversió i finançament empresarial.

Continguts


Tema 1: Finances Operatives: Anàlisi  i diagnòstic 

  • Anàlisi del Negoci
  • El balanç: Estructura Econòmica i Estructura financera
  • El compte de resultats
  • Instruments d’anàlisi financer: els ratis
  • NOF versus El Fons de Maniobra
  • Diagnosi econòmic-financera
  • La gestió del circulant i la liquiditat
  • Inversió i finançament a curt termini
  • El circulant empresarial

Tema 2: Planificació Financera

  • Objectius de la planificació
  • Balanç de situació previsional
  • Compte de resultats previsional
  • Anàlisi de sensibilitat
  • Pla d’acció

Tema 3: Gestió de tresoreria: El cash management

  • El EFE. Estat de Fluxe d’efectiu
  • Principis i objectius del cash management
  • La gestió de cobraments
  • La gestió de pagaments
  • El pressupost de tresoreria
  • Les relacions bancàries

Tema 4: Finançament i gestió de dèficits a curt termini

  • Identificació del dèficit
  • Instruments de finançament a curt termini
    • Finançament no bancari
    • Finançament bancari
    • Factoring
  • Selecció d’instruments de finançament a curt termini.

Tema 5: Inversió empresarial

  • Mètodes de selecció d'inversió
  • VAN, TIR i PAYBACK

Sistema d'avaluació


  • Classes magistrals
  •  Classes pràctiques amb la metodologia del cas.
  • Resolució de casos individuals o en grup, exposició a classe, creació de debat i preguntes.
  • Treball en grups d’anàlisi i síntesi de temàtiques relacionades amb la matèria.
  • Realització de tutories individuals o en grup
  • Recerca i/o utilització de material (documents, objectes, etc.) per a determinades classes.

-Es realitzarà un examen final que suposarà el 50% de la nota i per fer mitjana amb l’avaluació continuada es necessitarà una nota mínima de 4

-El 30% s’avaluarà amb el desenvolupament d’activitats individuals a classe sobre diferents treballs proposats

-El 20% s’avaluarà amb el desenvolupament d’un treball grupal

La recuperació es farà nomès sobre l'examen final i es necessitarà una nota mínima de 4

Bibliografia


Bàsic

BREALEY, RA; MYERS, SC; ALLEN, F. (2020). Principios de finanzas corporativas . Edición McGraw-Hill. 13ª edición

Martínez Abascal, Eduardo (2017): Finanzas para directivos, Mc Graw Hill, IESE Business School, 2a edició, Madrid

Complementary

AMAT, Oriol. (2018). Análisis integral de empresas. Profit Editorial 4º edición. Barcelona