Que estàs buscant?
Les Classes són en castellà i el material de classe varia entre anglès i castellà o català
CB1. Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CE19. Detectar les necessitats per a la planificació tècnica d'infraestructures i instal·lacions turístiques.
CG2. Ser capaç de generar idees i solucionar problemes, tant de manera individual com col·lectiva.
CG3. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reevaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.
CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.
CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.
CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
L'assignatura consisteix a:
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema Introductori: La globalització, el Transport i el Turisme.
Tema 1. Evolució del Transport, destinacions turístiques i teoria de Leiper
Tema 2: Factors d'elecció d'un mitjà de transport: Temps real de viatge, preu, confort, autonomia, seguretat (de les pròpies companyies enfront d'atacs terroristes, entre altres), límits geogràfics, impacte mediambiental. Anàlisi de les febleses i fortaleses dels diferents mitjans de transport.
Tema 3. Retorn econòmic i social de les infraestructures de transport: S'analitza el tren d'alta velocitat, el transport aeri i el transport per carretera. Intermodalidad del transport. Nocions de Seguretat en el Transport.
Tema 4. Ferrocarril: Anàlisi de la problemàtica de les infraestructures i de la xarxa viària. Innovacions tecnològiques (alta velocitat i trens magnètics levitants). Procés de liberalització i lliure competència. Competència amb el transport aeri. Trens turístics
Tema 5. Transport aquàtic. Autopistes del mar. Anàlisi de les infraestructures. Innovacions tecnològiques. Competències amb altres mitjans de transport. Creuers (Barcelona com port base)
Tema 6. Trasnport aquàtic 2: Algunos comceptos, Normativas de Cruceros, Personal en un crucero (tripulación) y algunas cifras de consumo a bordo.
Tema 7. Transport per carretera: Anàlisi del sector de l'autocar i l'automòbil. Innovacions tecnològiques (seguretat de vehicles i túnels, autobusos, vehicles autònoms). Mobilitat sostenible (combustibles alternatius)
Tema 8. Aviació comercial: Organismes internacionals (IATA, OACI) i els seus acords o convenis (Varsòvia, Chicago, Mont-real, llibertats de l'aire). Avions (Subsónicos i supersònics). Combustibles alternatius. Processos de liberalització i concentració empresarial (el cas d'Iberia). El fenomen del Low Cost
Tema 9. Aviació comercial: 2 Infraestructures aèries. Característiques dels aeroports. Principals aeroports espanyols de gestió pública (AENA). Col·lapse dels aeroports. Anàlisi dels aeroports mundials i trànsit turístic. Els principals organismes que regulen el Transport Aeri de passatgers i les seues funcions.
Tema 10.- El mercat del transport turístic. Anàlisi de l'economia de l'oferta i la demanda
Tema 11.- Externalitats del transport turístic I. La congestió. El paper del turisme en la congestió de diferents formes de tràfic
Temi 12.- Externalitats del transport turístic II. Efectes mediambientals. La contribució del transport turístic al canvi climàtic i les polítiques de mitigació d'emissions
BLASCO, Albert (2014). Transporte turístico, gestión de infraestructuras e innovaciones. Ed Síntesis. Madrid
Martínez Marín, Jesús. (2021) Fundamentos de Logística y Operatividad Portuaria. Ediciones JMM. ISBN13-978-8409278633 (Disponible via. https://n9.cl/xnvdo )
Martínez, Montori, Badell (2021) Transporte Marítimo de Mercancías Peligrosas. Editores JMM ISBN13979-8749391299 . Disponible vía: https:// n9.cl/42dew
MONTORI, ESCRIBANO, MARTINEZ (2015, 1a edición). “Manual del Transporte Marítimo”, Editorial Marge Books, Barcelona.
Manual del Transporte Marítimo. (Montori, Martínez, Escribano), Editorial Marge Books https://www.amazon.es/dp/8415340311
BEL, Germà (2010). Espanya capital París. Ed Destino. Madrid
García Isa, Isabel Gestión de empresas de transporte turístico. ISBN: 9788499589961, 308 Páginas, EDITORIAL SÍNTESIS, S. A. Madrid, 2013
PAGE, Stephen (2009). Transport and Tourism: Global Perspective. Pearson, Prentice Hall. 3a ED. United Kingdom.
Strategies for Tourism Industry - Micro and Macro Perspectives (2012) Ed. Intech, Croacia. ISBN 978-953-51-0566-4
TOVAR DE LA FE, B i RENDERIO MARTÍN-cejars. Turismo y tranporte. Ed Universidad Las Palmas de Gran Canaria.
Visions for Global Tourism Industry - Creating and Sustaining Competitive Strategies (2012). Ed. Intech, Croàcia. ISBN 978-953-51-0520-6