Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Judith Turrión Prats

Trimestre: All quarters

Crèdits: 20

Professorat: 

Judith Turrión Prats
Enric Camón Luis 
Maria Dolors Celma Benaiges 

Idiomes d'impartició


  • Català

Competències


Competències bàsiques
  • B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteixi de la base de l'educació secundària general, i es sol trobar a un nivell que, si bé té suport en llibres de texte avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi

     

  • B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi

     

  • B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic

     

  • B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat

     

  • B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis postriors amb un alt grau d'autonomia

     

Competències específiques
  • E1_Interpretar els principis del turisme en la seva dimensió espacial, social, cultural, política, laboral i econòmica i identificar tipologies i destinacions turístiques

  • E2_Analitzar els impactes que genera el turisme en els seus aspectes econòmics, socials i mediambientals i aportar solucions innovadores

  • E3_Analitzar les principals estructures politicoadministratives turístiques i interpretar el marc legal que regula les activitats turístiques

  • E4_Convertir un problema "empíric" en un projecte d'investigació i elaborar conclusions

  • E5_Aplicar una marcada orientació de servei al client i manejar tècniques de comunicació

  • E6_Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiu de la seva explotació a través de models de gestió innovadors

  • E7_Analitzar, sintetitzar i resumir críticament la informació economicopatrimonial de les organitzacions turístiques

  • E8_Dirigir diferents tipus d'entitats turístiques definint objectius, estratègies, polítiques comercials i gestionant els recursos financers

  • E9_Treballar en mitjans culturals diferents, aportant solucions als diferents problemes que es presenten

  • E10_Emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de l'àmbit empresarial i elaborar un document per transmetre informació o proposta empresarial innovadora en turisme

  • E11_Gestionar els espais territorials turístics d'acord amb principis de sostenibilitat

  • E12_Dominar els procediments operatius de les empreses d'allotjament, restauració i intermediació turística

  • E13_Interpretar l'estratègia, els objectius i els instruments públics de la planificació turística

  • E14_Reconèixer i aplicar les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) en els diferents àmbits del sector turístic

  • E15_Interpretar un pla públic en matèria turística i les oportunitats que es deriven per al sector privat

  • E16_Planificar i gestionar els recursos humans de les organitzacions turístiques

  • E17_Reconocer detalles del funcionamiento de los destinos, estructuras turísticas y sus sectores empresariales a nivel mundial

  • E18_Comprendre les característiques de la gestió del patrimoni cultural i ser capaços d'elaborar iniciatives innovadores per a la seva posada en valor com a atractiu turístic

  • E19_Detectar les necessitats per a la planificació tècnica d'infraestructures i instal·lacions turístiques

  • E20_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en almenys una llengua estrangera

  • E1_Interpretar conceptes econòmics bàsics i el raonament econòmic, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic.

  • ADE_E9_Utilitzar instruments matemàtics i eines avançades d'estadística per a la presa de decisions i per al contrast d'hipòtesis econòmiques diverses.

Competències generals
  • G1_ Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de concens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements

  • G3_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament

  • G4_Integrar els valors de justicia social, d'igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació controbueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i que es basa en la cultura del diàleg i de la pau

     

  • G2_Ser capaç de generar idees i solucionar problemas, tant de manera individual com col·lectiva

Competències transversals
  • T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya

  • T2_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional

     

  • T4_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc

     

  • T5_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària

  • T3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments

  • T6.Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic

  • T7_ Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.

Descripció


El TFG comporta la realització, per part de l’estudiant, d’un projecte, un estudi, una memòria o un treball en què s’apliquin, s’integrin i es desenvolupin els coneixements, les capacitats, les competències i les habilitats adquirits en el grau.

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres

Continguts


  • Elaboració d'un treball escrit en alguna de les modalitats següents:
    • un projecte de recerca científica de l'àmbit de coneixement del Grau
    • un projecte emprenedor de creació d’una empresa o un projecte intraemprenedor dintre d’una empresa existent o
    • un projecte d’intervenció en una empresa/territori, etc. o
    • un pla de màrqueting d’una empresa real 
  • Presentació i defensa del treball davant d'un tribunal
    • tribunal de seguiment a meitat de curs
    • tribunal final

Sistema d'avaluació


La qualificació final del TFG s’obtindrà a partir de diferents avaluacions:

  • Informes del tutor de TFG: 20% de la nota final
  • Tribunal de seguiment: 20% de la nota final
  • Tribunal Final del TFG: 50% de la nota final
  • Sessions de Formació: 10% de la nota final

Tot el procediment detallat sobre l’avaluació del TFG està recollit a la “Normativa reguladora TFG” del Centre Universitari Tecnocampus, que està disponible a l’aula virtual del TFG i a la web del TecnoCampus. 

La regulació específica del funcionament del TFG dels estudis del Departament d'Empresa està disponible a l'aula virtual.

Bibliografia


Bàsic

Amat, Oriol y Rocafort Alfredo (2017). "Com fer recerca". Barcelona: Profit Editorial

Pajo, Bora. (2022). "Introduction to research methods: A hands-on approach". Sage publications.

Ferrer, Virgina, Carmona, Moisés y Soria, Vanessa. (2013). "El trabajo fin de grado. Guía para estudiantes, docentes y agentes colaboradores". McGraw-Hill.

Complementary

King, Gary, Robert O. Keohane, and Sidney Verba. (2007). "El diseño de la investigación social". Alianza.

McGregor, Sue L. (2017). "Understanding and evaluating research: A critical guide". Sage Publications.

 

Philips, Richard and Johns, Jennifer (2023).  "Fieldwork for Social Research: A student's Guide". Sage Publications

 

Irízar, Iñazio. (2012) "El plan de negocio en la práctica". Netbiblo