Que estàs buscant?
B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteixi de la base de l'educació secundària general, i es sol trobar a un nivell que, si bé té suport en llibres de texte avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis postriors amb un alt grau d'autonomia
E9_Treballar en mitjans culturals diferents, aportant solucions als diferents problemes que es presenten
G1_ Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de concens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
G3_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament
G4_Integrar els valors de justicia social, d'igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació controbueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i que es basa en la cultura del diàleg i de la pau
G2_Ser capaç de generar idees i solucionar problemas, tant de manera individual com col·lectiva
T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya
T2_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional
T4_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc
T5_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària
T3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments
T6.Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic
T7_ Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
Estudi de l'estratègia empresarial per aprendre a plantejar les possibles actuacions de l'empresa turística i poder determinar els avantatges competitius de les destinacions turístiques.
Nota: L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1. Estratègia empresarial
1.1 Concepte d’estratègia
1.2 Concepte de Mercat competitiu
Tema 2. L’entorn
2-1 Concepte d’amenaça i oportunitat
2-2 Concepte de punt fort i punt feble
Tema 3. El microentorn
3-1 Concepte de triangle de l'estratègia
3-2 Concepte de valor afegit
3-3 Concepte d’avantatge competitiu
3-4 Concepte de diferenciació: Estratègia de l'oceà blau
3-5 Concepte de Cadena de Valor de Porter aplicat al Turisme Internacional
Tema 4. El macroentorn
4-1 Concepte d’anàlisi PEST
4-2 Relació entre macro i micro-entorn
Tema 5. Segmentació i Posicionament
5-1 Concepte de segmentació
5-2 Concepte de Posicionament
Tema 6. Aliances estratègiques i creixement
6-1 Concepte d’aliança estratègica
6-2 Concepte i classificació de formes de creixement
L’avaluació de l’assignatura serà en funció de:
Un examen, a final del trimestre, que suposarà un 50% de la nota. La nota final de l'examen ha de ser com a mínim de 5 punts per a aprovar.
La preparació de un treball pràctic (desglossat en vàries activitats) on l’alumne demostrarà la seva capacitat i habilitat per dissenyar e implementar estratègies a les empreses, organitzacions i destinacions turístiques. 40% de la nota.
10% Asistencia a jornades, conferències i/o altres activitats.
Recuperació. En cas que un estudiant hagi suspès podrà anar a la recuperació, però només d’aquelles parts que no hagi superat (a excepció del 10% de l'assistència a jornades que no es podrà recuperar), mantenint-se els percentatges esmentats sobre la nota final.
Conley, Chip (2017). PEAK: How Great Companies Get Their Mojo from Maslow. Revised and Updated. 2nd Edition. New York: John Wiley & Sons
Oller Nogués, Jordi (1997). "Creación y mejora de Empresas Turísticas". Bilbao. Ed. Deusto.
Oller Nogués, Jordi. (2024). Slides notes created by PhD. Jordi Oller I Nogués, available in the virtual campus.
Metaverse beyond the hype
International Journal of Information Management. (s.d.). Retrieved September 2 2022, from https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2022.102542
Tourism, the SDGs (Sustainable Developments Goal) and partnerships
Journal of Sustainable Tourism.(s.d). Retrieved September 2 2022, from
https://doi.org/10.1080/09669582.2021.1982953
The Basics of Tourism Market Segmentation
THR. (s.d.). Retrieved September 2 2021, from https://www.thr.es/en/basics-of-tourism-market-segmentation
Jonhson, Gerry y Scholes, Kevan (2006). "Dirección Estratégica. Análisis de la estrategia de las organizaciones". Madrid. Ed. Prentice Hall.