Informació general


Tipus d'assignatura: Optativa

Coordinador: Vera Butkouksaya

Trimestre: Segon trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Elisabeth Guillén Amaro

Idiomes d'impartició


  • Català
  • Català.

Alguns materials poden estar en anglès o castellà.

Competències


Competències bàsiques
  • CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi.

  • CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.

Competències específiques
  • CE1. Reconèixer l'entorn en què opera l'organització, el funcionament de l'empresa i les seves àrees funcionals i els instruments d'anàlisi.

  • CE4. Analitzar i avaluar les estratègies de desenvolupament, llançament i posicionament de nous productes, així com prendre decisions en relació amb la variable del producte, preu, distribució i comunicació.

  • CE6. Sintetitzar i avaluar les estratègies de màrqueting per a la internacionalització de l'activitat empresarial.

  • CE9. Aplicar les eines tecnològiques per a l'aprofitament dels recursos del negoci a través del Màrqueting.

Competències generals
  • CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.

Competències transversals
  • CT4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.

Descripció


El principal objectiu d'aquesta optativa és que els i les alumnes coneguin les eines de màrqueting professional, així com el seu funcionament a través de l'ús de les eines a l'aula. 

L'optativa està pensada per ser eminentment pràctica, però sempre raonant el per què utilitzem una eina o una altra. 

Gràcies a les eines de Màrqueting podem dissenyar, gestionar i optimitzar l'estratègia de màrqueting d'un negoci. Amb elles podem:

  • Multiplicar la productivitat d'una empresa.
  • Accedir a dades i mètriques crítiques en temps real (la qual cosa no és possible en la publicitat tradicional).
  • Millorar els resultats de l'estratègia digital gràcies a la utilització de les diferents eines de màrqueting digital.

Continguts


Tema 1: Eines WEB, SEO i SEM 

Tema 2: Eines d'Analítica Web

Tema 3: Eines de Xarxes Socials

Tema 4: Eines d'anàlisis i competència

Tema 5: Eines d'Inboud Màrqueting

Sistema d'avaluació


SE.7 Examen final (teòric-pràctic): 40% 

Tema 1: Eines WEB, SEO i SEM 

SE 1. Pràctica Auditoria SEO i SEM. 10%

SE 2. Pràctica Domini, Hosting i Landing. 10%

Tema 2: Eines d'Analítica Web

SE 3. Instal.lació Google Analytics, Google Tag Manager, Google Search Console i programació de l'informe Looker Studio. 10%

Tema 3: Eines de Xarxes Socials

SE4. Pràctica Auditoria i Pla de Xarxes Socials. 10%

Tema 4: Eines d'anàlisis i competència

SE5. Examen parcial tipus test. 10%

Tema 5: Eines d'Inboud Màrqueting

SE6. Pràctica Inboud Màrqueting:  10%

 

És necessari que les alumnes realitzin les diferents pràctiques que es demanen a l'assignatura. Cada parella de treball serà responsable de la gestió global de totes les parts de l'assignatura. L'assignatura s'aprova si la mitjana global és igual o superior a 5, independentment que alguna de les parts hagi quedat suspesa. 

Exàmens:

- Els exàmens són presencials

- L'examen de recuperació només recupera la nota de l'examen de primera convocatòria.

- Una alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO es pot presentar a la recuperació.

Miscel·lània:

- Qualsevol condició que comporti el suspens de l'assignatura, és de forma directa i sense possibilitat de recuperació. Aquests supòsits estan indicats directament en les matèries relacionades (treball grupal, normes de conducta etc.)

Bibliografia


Bàsic

Rojas, Pedro (Rojas Aguado). Community management en una semana. Barcelona: Gestión 2000, cop. 2011

Maciá Domene, Fernando. SEO avanzado : casi todo lo que sé sobre posicionamiento web. Madrid : Anaya Multimedia, 2019

Complementary

Sanagustín Fernández, Eva. Plan de contenidos para medios sociales. Barcelona: Editorial UOC, septiembre 2017.