Informació general


Tipus d'assignatura: Optativa

Coordinador: Vera Butkouksaya

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Anna Pilar Llacher Alsina

Idiomes d'impartició


  • Català

CATALÀ

Hi podrà haver materials escrits, visionats i debats a classe en castellà i anglès.

 

Competències


Competències bàsiques
  • CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.

Competències específiques
  • CE1. Reconèixer l'entorn en què opera l'organització, el funcionament de l'empresa i les seves àrees funcionals i els instruments d'anàlisi.

Competències generals
  • CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.

  • CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.

  • CG3. Integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Màrqueting i Comunitats Digitals contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.

Competències transversals
  • CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.

  • CT5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.

Descripció


L’alumne aprendrà els passos que s’han de seguir per assumir el canvi de model comunicatiu basat en col·locar al consumidor, de forma immersiva, en el centre de les estratègies i a les marques en el centre de les històries.

El Branded Content serà el concepte transversal de tota l’assignatura, el motiu i l’excusa per parlar  i profunditzar sobre creativitat, màrqueting digital, xarxes socials, storytelling i producció audiovisual. Tot això, per acabar interioritzant per què serveix el Branded Content, com es gesta,  com s’executa, i com es valora el retorn de la inversió.

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.  

Continguts


TEMA 1: ESTRATÈGIA CREATIVA DIGITAL PER PROJECTES STORYTELLING I BRANDED CONTENT

1.1.- Creem un grup de Whatsapp? El context.

1.2.- Només sé que no sé res.

1.3.- Què hi ha de nou? Els ingredients.

1.4.- Atracció volta i vola. Les receptes.

1.5.- Qui ho està “petant”? Casos model.

 

TEMA 2: APLICACIÓ, TÀCTICA I ESTRATÈGIA DE LES EINES DIGITALS PER PROJECTES BRANDED CONTENT

2.1.- Inbound Marketing: Disseny de continguts, estrategia de difussió i mètriques clau.

2.2.- Distribució de continguts.

2.3.- De l’anunci a la conversió: disseny de circuïts.

2.4.- Monitorització de marca.

2.5.- Youtube, la xarxa social i el nou Mitjà.

 

TEMA 3: “CUENTAME UN CUENTO”: STORYTELLING I BRANDED CONTENT

3.1.- Del demogràfic a l’actitudinal.

3.2.- Storytelling.

3.3.- Branded Content.

3.4.- Narrativa transmedia del Branded Content.

 

TEMA 4: LA PRODUCCIÓ DEL BRANDED CONTENT

4.1.- La pre-producció: orígens Made in Hollywood, l’ofici del productor.

4.2.- La producció: creativitat i rendibilitat, pla de rodatge, disseny de producció, pressupost.

4.3.- La post-producció i el desenvolupament d’audiències.                                         

4.4.- Mercat actual: noves oportunitats i producció col·laborativa.

Sistema d'avaluació


Els alumnes han de realitzar un examen final, que es valora amb el 40% de la nota final de l’assignatura.

Durant el curs,es faran també 4 activitats pràctiques en grup, valorades amb el 60% en total (dues de 20% i dues de 10%).

En el període de recuperació es pot recuperar la part teòrica el dia establert com examen de recuperació.

Respecte la part pràctica, només es podrà recuperar si s’han entregat les 4 activitats, podent repetir l’activitat suspesa.

Perquè l'examen faci mitjana amb la nota dels exercicis pràctics s'ha de treure un 5. Amb menys d'un 5 no es fa mitjana i s'ha d'anar a l'examen de recuperació.

El plagi està penalitzat. Si es detecta plagi en algun dels exercicis o en l'examen se suspendrà directament aquella pràctica o l'examen.

 

Bibliografia


Bàsic

Ortega Martínez, ENRIQUE. La comunicación publicitaria. 2004. Pirámide.

FALLON, PAT y SENN, FRED. Exprime la idea. 2007. Harvard Business School Press. LID Editorial Empresarial.

Barfoot, CAROLINE, Burtenshaw, KEN, Mahon, NIK. Principios de publicidad. El proceso creativo: agencias, campañas, medios, ideas y dirección de arte.
2009. Ed Gustavo Gili.

Complementary

BASSAT, LUÍS. El libro rojo de la publicidad. Barcelona 1993. Folio.

Pricken, MARIO . Publicidad creativa. Ideas y técnicas de las mejores campañas internacionales. 2009. Gustavo Gili.