Que estàs buscant?
L'assignatura s'impartirà en llengua catalana per defecte. Aquest criteri podrà modificar-se puntualment en atenció a situacions generals o específiques que ho requereixin. La llengua d'expressió de l'alumnat en el context de l'aula, així com en el desenvolupament de les diferents activitats d'avaluació, podrà ser català o castellà indistintament. L'alumnat que prefereixi fer la prova d'examen final en castellà, haurà de sol·licitar-ho al professorat de la matèria amb un mínim d'una setmana d'antelació.
CB1. Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
CE1. Reconèixer l'entorn en què opera l'organització, el funcionament de l'empresa i les seves àrees funcionals i els instruments d'anàlisi.
CE2. Aplicar els principis de màrqueting i investigació de mercats
CE10. Analitzar i avaluar el paper de les comunitats digitals i les xarxes socials a l'empresa.
CE13. Identificar les eines bàsiques de l'e-Màrqueting.
CE14. Aplicar els coneixements adquirits a la gestió de comunitats digitals.
CE15. Reunir i interpretar dades significatives per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.
CE3. Identificar les eines qualitatives i quantitatives d'anàlisi i diagnòstic per a la investigació de mercats.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
L’assignatura del comportament del consumidor té com a repte familiaritzar a l’alumnat amb els conceptes i mecanismes principals que dirigeixen la presa de decisions per part dels consumidors a l’hora de comprar productes. El contingut de la matèria fa doncs referència a l'acte de consum en tant que procés d'adquisició, però amplia la seva mirada sobre totes aquelles estructures prèvies i posteriors a la compra que resulten rellevants per al responsable de màrqueting, en tant que habiliten una comprensió sistemàtica de l'acte de consum.
A través del reconeixement de totes les variables implicades en la seva determinació, l'estudi del comportament del consumidor es presenta com un recurs idoni per a la contextualització social del grau de màrqueting, així com un camp fonamental per a la identificació de les oportunitats que plantegen les dinàmiques dels mercats, i l'adequació estratègica que permet a les organitzacions accedir-hi i aprofitar-les.
BLOC.1 INTRODUCCIÓ
Tema 1: El Màrqueting i l'estudi del comportament del consumidor
Tema 2: La sistematització de l'estudi del comportament del consumidor
BLOC.2 ESTRUCTURES EXTERNES
Tema 3: La producció social de les necessitats
Tema 4: Els estrats socials i el consum
Tema 5: Les cultures i el comportament del consumidor
Tema 6: Grups socials i altres pràctiques de consum
BLOC.3 ESTRUCTURES INTERNES
Tema 7: SENTITS I PERCEPCIÓ
Tema 8: EL COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR I LES CÌENCIES COGNITIVES
Tema 9: EL COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR I LES NEUROCIÈNCIES
BLOC.4 INTEGRACIÓ
Tema 10: COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR INTEGRAT: EL PROCÉS DE DECISIÓ
La relació entre activitats avaluables i percentatge de puntuació ponderada queda especificada sota la següent fòrmula:
Per fer mitjana serà imprescindible que l'alumne tingui una nota igual o superior a 5 tant a l’examen final, (1) com al treball grupal (2) i a les activitats d'avaluació continuada individuals (3).
ALONSO, J y GRANDE (2013) Comportamiento del Consumidor. ESIC, Séptima Edición, Madrid
RIVERA CAMINO, Jaime; ARELLANO CUEVA, Rolando (2013) Conducta del consumidor : estrategias y tácticas aplicadas al marketing. Madrid : ESIC
Solomon, Michael R. (2017). Comportamiento del consumidor (11th ed.). Pearson Educación.
Stroud, David & Walker, Kate. (2013). Marketing to the ageing consumer. Palgrave Macmillan.
Kahneman, Daniel. (2016). Thinking, fast and slow (Kindle ed.). Penguin Books.
Þorsteinn J. Zoëga-Ramsøy. (2014). Introduction to neuromarketing and consumer neuroscience (Kindle ed.).
Pradeep, Akshay K. (2010). The buying brain: Secrets for selling to the subconscious mind. John Wiley & Sons.
Thaler, Richard H. (2015). Misbehaving. Penguin Random House UK.
Kotler, Philip, Pfoertsch, Wolfgang, & Sponholz, Uwe. (2021). H2H marketing: The genesis of human-to-human marketing. Springer.
Cenizo, Carlos. (2022). Neuromarketing: Concepto, evolución histórica y retos. Revista ICONO 14. Revista científica de Comunicación y Tecnologías emergentes, 20(1).