Que estàs buscant?
L'assignatura serà impartida en català amb l'ús intensiu de lectures, vídeos i altres materials en anglès, de forma que la proporció d'idiomes quedaria així:
Català 80%
Anglès 20%
Els alumnes podran utilitzar el castellà en les seves exposicions i treballs presentats.
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi.
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CE2. Aplicar els principis de màrqueting i investigació de mercats
CE5. Reconèixer les particularitats de l'activitat de màrqueting en sectors d'activitat amb característiques específiques.
CE9. Aplicar les eines tecnològiques per a l'aprofitament dels recursos del negoci a través del Màrqueting.
CE13. Identificar les eines bàsiques de l'e-Màrqueting.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CG3. Integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Màrqueting i Comunitats Digitals contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
El Màrqueting Social i d'Esdeveniments és una assignatura que busca desenvolupar habilitats pràctiques i coneixements teòrics per dissenyar, implementar i avaluar estratègies de màrqueting amb la finalitat de generar un impacte positiu en la societat i promoure canvis significatius en la comunitat.
El Màrqueting Social i d'Esdeveniments cobra cada vegada més importància en qualsevol estratègia de màrqueting. Les marques, d'una banda, esforcen a transmetre missatges de màrqueting socialment més responsables, d'acord amb les tendències del mercat, per promoure canvis socials positius, fomentant comportaments i actituds beneficiosos per a la societat. I, d'altra banda, s'utilitzen cada vegada més els esdeveniments com a canal i acció per interactuar directament amb els públics objectius, per tal de generar un major engagement i fidelització.
Al llarg de l'assignatura es desplega una metodologia pràctica sobre com organitzar un esdeveniment, amb les seves fases, objectius estratègics i operacionals, resultats esperats i les formes de mesura. Explorarem els diferents tipus d'esdeveniments i la seva classificació, així com les diferents tècniques i eines necessàries per poder arribar a produir un esdeveniment.També es treballaran tècniques creatives per dissenyar un esdeveniment que esdevingui una experiència de marca positiva i rellevant.
Tema 1: Introducció a l'Organització d'esdeveniments
Tema 2: Abans de l'esdeveniment, creació del briefing
Tema 3: Màrqueting social i activisme de marca:
1.Què és la marca
2.Màrqueting social: Gestionar missatges que creïn valor i preferència
3.Esdeveniment com a eina de comunicació. Experiència de marca.
Tema 4: Creació conceptual de l'esdeveniment mitjançant tècniques de creativitat
1.Procés creatiu d’un esdeveniment
2.Públic objectiu: mapa d'empatia
3.Creativitat per a la generació d’idees:
4.Factors essencials ( Idea, fil conductor, ritme, factor sorpresa)
5.Tècniques sensorials ( Visuals, auditives, …..)
Tema 5: Producció i organització d’un esdeveniment
Tema 6: Pla de comunicació
L'assignatura serà eminentment pràctica, per aquest motiu el seu sistema d'avaluació reflecteix aquest propòsit.
Es seguirà el sistema d'avaluació contínua que contemplarà les següents accions:
Resumint el pes de cada activitat seria:
SE1. Participació en les activitats plantejades dins de l'aula 50%
SE2.Treball final grup 20%
SE3. Exposicions: 10%
SE4. Examen final 20%
Només es podrà recuperar l'examen final i no les parts de l'avaluació continuada. L'estudiant que no es presenti a l'examen final no podrà realitzar l'examen de recuperació.
Fuente, Carlos (2005). Manual practico para organización de eventos. Ediciones Protocolo.
Panizo Alonso, Julio y Jiménez-Morales, Mónica (2017). Eventos y protocolo: la gestión estratégica de actos corporativos e institucionales. Editorial UOC.
Soto, Francisco Javier. (2018). Marketing social corporativo: estrategias para crear valor compartido. Ed. Piramide
Cabero Soto, Luisa Cristina (2012). Organización de reuniones y eventos. Ediciones Paraninfo.
Cuadrado Esclapez, Carmen y Rodriguez Cuadrado Ruth (2015) El ABC en la organización de eventos . FC editorial
De la Serna Ramos, María y Escudero López-Cepero, Marta (2017). Guía de organización de congresos, eventos feriales y exposiciones (Ceremonial y Protocolo). Ed. Sintesis.
Rossi, Andrew (Director). (2016). First Monday in May [Película]. Conde Nast Entertainment
Sánchez González, Dolores. (2016). Técnicas de organización de eventos. Síntesis.