Que estàs buscant?
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi.
CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CE1. Reconèixer l'entorn en què opera l'organització, el funcionament de l'empresa i les seves àrees funcionals i els instruments d'anàlisi.
CE2. Aplicar els principis de màrqueting i investigació de mercats
CE4. Analitzar i avaluar les estratègies de desenvolupament, llançament i posicionament de nous productes, així com prendre decisions en relació amb la variable del producte, preu, distribució i comunicació.
CE3. Identificar les eines qualitatives i quantitatives d'anàlisi i diagnòstic per a la investigació de mercats.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CG3. Integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Màrqueting i Comunitats Digitals contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
L'objectiu d'aquesta assignatura és que l'estudiant aprengui com dissenyar l'estratègia de comunicació a través d'accions de màrqueting. La gestió d'estratègies Push i Pull, i les eines per dur a terme estratègies de publicitat i promoció de productes i marques.
Tema 1: Desenvolupament d'una Comunicació efectiva
Tema 2: La Campanya de Màrqueting
Tema 3. El Mix de Comunicació
Tema 4: Estratègies Pull
Tema 5: Comunicació segons el cicle de vida del producte
Tema 6: Elecció dels mitjans
Tema 7: Estratègies Push
Tema 8: Tècniques Creatives
Tema 9: RRPP, Patrocinis, Comunicació Institucional
SE1. Participació a les activitats plantejades dins l'aula (20%)
SE2. Projecte final en grup amb lliuraments parcials (50%)
SE4. Examen final (30%)
S'ha de realitzar l'examen final per comptabilitzar la resta de l'avaluació i obtenir una nota major o igual a 5/10 per aprovar l'Assignatura.
Recuperació: Per a aquells que hagin suspès l'examen final, tindran l'opció de fer un examen recuperació durant l'última setmana del trimestre. La nota acumulada en l'avaluació contínua, es guardarà i serà comptabilitzada també per a l'examen de recuperació.
L'assistència és obligatòria.
Maciá Domené, Fernando (2018). "Estrategias de marketing digital (social media)". Ed. Anaya Multimedia
Lamarre, Guillaume (2019). "Storytelling como estrategia de comunicación. Herramientas narrativas para comunicadores, creativos y emprendedores". Ed. GG
Bravo, Carlos (2013). "Marketing de guerrilla para emprendedores valientes". Ed. Esfera Libros
Lindstrom, Martin (2008). "Buyology: verdades y mentiras sobre por que compramos". Ed. Gestión 2000
Álvarez, Roberto (2011). "Neuromarketing". Ed. Pearson Educación
Repilla, Iván (2019). "El Aliado". Ed. Seix Barral