Que estàs buscant?
Alguns materials poden estar en anglès.
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CE1. Reconèixer l'entorn en què opera l'organització, el funcionament de l'empresa i les seves àrees funcionals i els instruments d'anàlisi.
CE2. Aplicar els principis de màrqueting i investigació de mercats
CE4. Analitzar i avaluar les estratègies de desenvolupament, llançament i posicionament de nous productes, així com prendre decisions en relació amb la variable del producte, preu, distribució i comunicació.
CE5. Reconèixer les particularitats de l'activitat de màrqueting en sectors d'activitat amb característiques específiques.
CE6. Sintetitzar i avaluar les estratègies de màrqueting per a la internacionalització de l'activitat empresarial.
CE8. Sintetitzar idees per convertir-les en negocis factibles i rendibles entenent el mercat actual.
CE9. Aplicar les eines tecnològiques per a l'aprofitament dels recursos del negoci a través del Màrqueting.
CE3. Identificar les eines qualitatives i quantitatives d'anàlisi i diagnòstic per a la investigació de mercats.
CE7. Gestionar oportuna i convenientment els recursos disponibles en els ambients de treball en els que toqui dirigir.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CG3. Integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Màrqueting i Comunitats Digitals contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
CT3. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
Aquesta assignatura està destinada a capacitar als alumnes per realitzar un pla de màrqueting, amb especial èmfasi en la planificació estratègica de la disciplona. Els alumnes analitzaran l'estratègia de diferents empreses d'èxit, realitzaran casos pràctics i elaboraran el seu propi pla de màrqueting.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres
0. Introducció Pla de Màrqueting
1. Fase analítica
2. Fase estratègica
3. Fase operativa
- 20% Avaluació continua.
- 50% Projecte grupal d’assignatura (Universitat – Empresa) :
- 30% Projecte formal descrit
- 15% Exposició de projecte
- 5% de la nota de projecte correspon a la valoració d’empresa
- En el cas que l’empresa sigui pròpia d’alguns dels alumnes, el percentatge serà la mateixa nota que la final del projecte escrit.
- En el cas que l’empresa del Projecte Universitat Empresa no presenti valoració, el percentatge serà la mateixa nota que la final del projecte escrit.
- 30% Examen final.
Per a poder fer mitjana amb les activitats de l’avaluació continuada, cal que la nota mínima del projecte grupal de l’assignatura sigui mínim d’un 5.
Per aprovar l’assignatura es necesita una nota mitja global, sumatori ponderat de l’avaluació contínua i de la nota del projecte grupal, mínima de 5 sobre 10.
Per a poder presentar-se a la primera convocatoria:
Haver entregat la el projecte formal escrit.
Realització de l’exposició del projecte grupal.
Nota mínima del projecte grupal d’un 5 sobre 10.
Presentar-se a l’examen final.
En cas de no assolir una nota mínima de 5 sobre 10 en la primera convocatoria, s’accedeix a l’examen de recuperación, que pondera un 30% de la nota final, fent mitja amb el treball i l’avaluació contínua.
José María Sainz de Vicuña (2007). “El Plan de Marketing en la Práctica.” Madrid: ESIC Editorial.
Philip Kotler & Kevin Lane Keller (2011). Marketing Management (14th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
José María Sainz de Vicuña (2007). “Estrategias de Marketing.” Madrid: ESIC Editorial.
José Luis Munuera & Ana Isabel Rodríguez (2009). “El Plan de Marketing en la PYME.” Madrid: ESIC Editorial.
Rebecca Lieb (2016). Content, the Atomic Particle of Marketing: The Definitive Guide to Content Marketing Strategy.
Carl McDaniel, Charles Lamb, & Joseph F. Hair (2015). MKTG: Marketing (7th ed.). Cengage Learning.
Philip Kotler & Kevin Lane Keller (2022). Marketing Management (15th ed.). Pearson.
Dave Chaffey & Fiona Ellis-Chadwick (2019). Digital Marketing: Strategy, Implementation, and Practice (7th ed.). Pearson.