Que estàs buscant?
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E12_Generar habilitats estratègiques contemplant l'entorn operatiu com a un projecte i establint pautes a llarg plaç i a gran escala
E_4Avaluar i definir les polítiques de personal d'una empresa o organització empresarial, seleccionar equips de treball, definir perfils i establir necessitats de personal
E7_Elaborar projectes i propostes d'empreses innovadores establint principis de responsabilitat social en la gestió i integrant la prespectiva de gènere com a indicadors de qualitat i innovació.
G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
T2_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional
L'assignatura d'Administració d'empreses suposa una primera presa de contacte amb el món de la gestió empresarial i estudia el paper de l’empresa i els empresaris a la societat.
Permet comprendre els principals indicadors econòmics i socials per avaluar el funcionament de l'empresa, per a continuació centrar-se en els principis bàsics de la gestió empresarial: direcció, organització, planificació i control.
Tema 1: L’empresa i la seva administració
1.1. Concepte d’empresa i administració
1.2. Tipus d’empreses
1.3. Reptes actuals per a l’administració de les empreses
1.4. Valoració econòmica del funcionament de l’empresa
1.4.1. La productivitat
1.4.2. La rendibilitat
1.4.3. El punt mort
Tema 2: La planificació empresarial
2.1. La previsió i l’anàlisi de l’entorn
2.2. Concepte de planificació: Diferents nivells de planificació
2.3. Tipus de plans
2.3.1. Plans permanents
2.3.2. Plans temporals
Tema 3: El control a l'empresa
3.1. Els sistemes d’informació per al control
3.2. El procés de control
3.2.1. Les variables crítiques i els indicadors de gestió
3.2.2. El registre de resultats
3.3.3. L’anàlisi de desviacions
3.3.4. Les accions correctores
Tema 4: L'organització de l'empresa
4.1. Definició i disseny de l’estructura organitzativa
4.2 Les parts de l’organització
4.3. L’organigrama: disseny horitzontal i vertical
4.4. Els mecanismes de coordinació
Tema 5: La direcció de l'empresa
5.1. Principis, funcions i realitat de la tasca directiva
5.2. Variables que condicionen la funció de direcció
5.2.1. La motivació dels treballadors
5.2.2. Els estils de direcció
Tema 6. Breu resum de noves tendències en gestió i organització
La nota final de l'assignatura es conformarà mitjançant la ponderació de notes de diferents activitats d'avaluació continuada, les quals s'aniran plantejant durant el curs, més l'examen final:
AVALUACIÓ CONTINUADA (60% de la nota)
EXAMEN FINAL (40% de la nota)
L'examen final constarà de diferents preguntes teòric-pràctiques. S'haurà d'obtenir una puntuació mínima de 5 punts sobre 10 a l'examen final: aquest examen constarà de diferents parts avaluatives i s'haurà d'obtenir com a mínim una puntuació d'un 40% a cadascuna d'aquestes parts i que la nota mitjana de les notes de les diferents parts sigui com a mínim de 5 punts.
Prova de recuperació
Estudiants repetidors
Els estudiants repetidors poden escollir durant la primera setmana de curs entre fer el recorregut normal o bé fer l'examen parcial corresponent a l’avaluació continuada (25% de la nota) i el final (75% de la nota). En el cas que no diguin res durant la primera setmana de curs, s’entén que seguiran l'avaluació continuada com la resta d'estudiants.
ROBBINS, Stephen. P. and COULTER, Mary. C. (2020): Management (Global Edition). Pearson. 15th edition
Osterwalder, A., Pigneur, Y., Clark, T., & Vázquez, L. (2011). Generación de modelos de negocio : un manual para visionarios, revolucionarios y retadores (Primera edición). Deusto.
Osterwalder, A.. (2015). Diseñando la propuesta de valor : cómo crear los productos y servicios que tus clientes están esperando. Deusto.
GIL ESTALLO, Maria Angeles, GINER DE LA FUENTE, F (2013), Cómo crear y hacer funcionar una empresa. Madrid. Ed. Esic. 9a edició.