Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Enric Camón Luis

Trimestre: Tercer trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

Vera Butkouskaya

Curs acadèmic: 2024

Curs d'impartició: 2

Llengües d'impartició


  • English

Competències / Resultats d'aprenentatge


Competències bàsiques
  • B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic

     

  • B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat

     

  • B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia

Competències específiques
  • E5_Analitzar contextes empresarials, identificar mercats i clients i establir estratègies de màrqueting mitjançant la utilització de tècniques avançades i innovadores.

     

Competències generals
  • G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements

  • G3_Integrar els valors de justicia social, d'igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació controbueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i que es basa en la cultura del diàleg i de la pau

     

Competències transversals
  • T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dies llengües oficials a Catalunya

Presentació de l'assignatura


Aquesta assignatura està destinada a capacitar als alumnes per realitzar un pla de màrqueting, amb especial èmfasi en la planificació estratègica de la disciplona. Els alumnes analitzaran l'estratègia de diferents empreses d'èxit, realitzaran casos pràctics i elaboraran el seu propi pla de màrqueting. 

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres

Continguts


0. Introducció

  • 01. Què és el Màrqueting?
  • 02. Planificació de Màrqueting

1. Fase Analítica

  • Anàlisi Interna

    • Descripció del model de negoci
    • Presentació de l’empresa/producte
    • Anàlisi de vendes per producte i tipus de client
    • Nivell de digitalització
  • Anàlisi Externa - Macroentorn

    • Anàlisi PESTEL 4.0 - Tendències
    • Anàlisi de canals digitals
    • Anàlisi de la competència
    • Anàlisi del consumidor/usuari
  • Diagnòstic de la Situació

    • Anàlisi SWOT
    • Estratègies CAME

2. Fase Estratègica

  • Pla Estratègic i Objectius
  • Públic Objectiu i Posicionament

3. Fase Tàctica i Operativa

  • Tàctiques, accions i KPIs
  • Calendari
  • Pressupost

Activitats i sistema d'avaluació


  • Avaluació Continuada: 20%
  • Projecte en Grup: 40% (És obligatori mencionar la contribució individual de cada estudiant per obtenir una qualificació del projecte.)
    • Informe Formal del Projecte: 20%
    • Presentació del Projecte: 10%
    • Participació en el Projecte: 10%
  • Examen Final: 40%

Requisits per Aprovar l'Assignatura:

  1. Qualificació Mínima per al Projecte en Grup: Es requereix una qualificació mínima de 5 sobre 10 en el projecte en grup perquè es pugui fer la mitjana amb l'avaluació continuada i l'examen final.
  2. Qualificació General: La teva qualificació mitjana general (calculada com la suma ponderada de l'avaluació continuada, el projecte en grup i l'examen final) ha de ser d'almenys 5 sobre 10 per aprovar l'assignatura.
  3. Qualificació de l'Examen Final: Cal obtenir almenys un 4 sobre 10 a l'examen final.
  4. Examen de Recuperació: Si no aconsegueixes la qualificació mínima de 5 sobre 10 en la primera convocatòria, pots presentar-te a l'examen de recuperació. És obligatori presentar-se a l'examen final per tenir dret a l'examen de recuperació.

Bibliografia


Bàsic

José María Sainz de Vicuña (2007). “El Plan de Marketing en la Práctica.” Madrid: ESIC Editorial.

Philip Kotler & Kevin Lane Keller (2011). Marketing Management (14th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.

Complementària

Philip Kotler & Kevin Lane Keller (2022). Marketing Management (15th ed.). Pearson.

Dave Chaffey & Fiona Ellis-Chadwick (2019). Digital Marketing: Strategy, Implementation, and Practice (7th ed.). Pearson.

José María Sainz de Vicuña (2007). “Estrategias de Marketing.” Madrid: ESIC Editorial.

José Luis Munuera & Ana Isabel Rodríguez (2009). “El Plan de Marketing en la PYME.” Madrid: ESIC Editorial.

Rebecca Lieb (2016). Content, the Atomic Particle of Marketing: The Definitive Guide to Content Marketing Strategy.

Carl McDaniel, Charles Lamb, & Joseph F. Hair (2015). MKTG: Marketing (7th ed.). Cengage Learning.