Que estàs buscant?
Es poden utilitzar materials en anglès i pot haver-hi alguna sessió en aquest idioma.
CE3. Analitzar les principals estructures polític-administratives turístiques i interpretar el marc legal que regula les activitats turístiques.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.
CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.
CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
Els principals objectius d'aquesta assignatura són: 1. Obtenir un coneixement bàsic de el marc jurídic espanyol relacionat amb el turisme, particularment pel que fa a les activitats i els subjectes turístics. 2. Examinar i analitzar les normatives estatal, autonòmica (principalment catalana), de la Unió Europea i internacional que afecten el turisme, especialment des de la perspectiva de el Dret Privat. 3. Estudiar els principals contractes que es fan servir en l'àmbit turístic. 4. Trobar la norma aplicable a partir d'un supòsit de fet i interpretar-la. Les sessions es divideixen en sessions magistrals on la professora explicarà els conceptes i elements clau de cada tema i oferirà exemples per tal de comprendre’ls. Es podrà participar i activar el debat. Es completaran en les sessions presencials en grups petits on es resoldran exercicis pràctics. Es preveu la realització d'activitats amb convidats L'estudi personal és una part rellevant d'aquesta assignatura. Per aquest motiu, es suggereix els alumnes que estudiïn tots aquells ítems que s’hàgin explicat a classe, així com les lectures assignades i els materials complementaris. També, és important tenir present que la plataforma Moodle serà utilitzada com a una eina interactiva i educativa per tal de millorar el procés d'ensenyament-aprenentatge. Els estudiants hauran d’utilitzar els textos legals vigents tant per a l’estudi como per a la preparació de les activitats pràctiques.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
PART GENERAL ´
1. Introducció al Dret del Turisme
1.1.El Dret del Turisme: La seva evolució històrica. Dret Públic i Dret Privat. La publificació de les relacions jurídico-privades de caràcter turístic.
1.2.Competències de les comunitats autònomes en matèria de turisme.
1.3 Els àmbits normatius del turisme: estatal, autonòmic i local
1.4.La importància del Dret de la Unió Europea i dels tractats internacionals
1.5.Administracions públiques competents en matèria de turisme 1. Els municipis turístics 2. Els recursos turístics
3. La capacitat inspectora i sancionadora de les administracions turístiques
2.- Els subjectes turístics 1. El turista 1. El turista o consumidor qualificat 2. Els turistes fora de les fronteres del seu país de residència
3. Els consumidor i els serveis turístics fora de les fronteres i online 2.2 L’empresari turístic i les seves activitats: 1. Activitats d’allotjament 2. Activitats d’intermediació 3. Activitats de restauració i recreatives 4. Activitats d’informació turística 5. Altres activitats turístiques 3. Els contractes turístics
3.1.Definició, elements i característiques 1. Les condicions generals de la contractació i clàusules abusives 2. Execució del contracte. Incompliment i conseqüències jurídiques 3. Responsabilitat contractual i extracontractual 4. Modificació i cessió del contracte 5. Extinció del contracte
3.2 .Classificació dels contractes turístic
PART ESPECIAL
4. Allotjaments turístics 4.1 Normes administratives de classificacio i conceptes decret 75/2020 4.2 Contractes : allotjament, reserva d'allotjament , reserva contingent Gestio hotelera i similars (franquicia, arrendament) 4.3 Altres contractes relacionats amb allotjaments turistics (aoprofitament per torns, arrendaments de temporada....) 5. Empreses de intermediació 5.2 Agencies de viatges 5.3 Altres empreses de intermediació 5,.4 Empreses de intermediació en allotjaments 5.5 Contractes ( intermediació, viatge combinat/vinculat, Assegurances) 6. Activitats connexes 6.1 Transports 6.2 Restauració
1. Normes generals sobre l’avaluació de l’assignatura La nota de l’assignatura es determinarà de la següent manera: Examen al final del segon trimestre: 50 % Pràctiques a realitzar durant el trimestres 50% segons els següent detall Test de resum de l'après a realitzar online cada final de tema . Activitat individual. (20%) Resposta de casos pràctics a realitzar a les classes presencials. El liurement del treball serà online. Activitat a realitzar per grups (20%). Activitats externes dintre o fora de l'aula (participació en conferències de convidats externs i resposta de qüestionaris, jocs de rol etc ) Activitat individual o grupal en funció de l'activitat (10%). L'assitència podrà ser obligatòria. Sobre les següents matèries a) Mediació i gestió alternativa de conflictes b) Gestió de activitats turíistiques Per superar l'assignatura s'ha d'arribar al 5 entre la suma de la nota de l'examen i la nota de les pràctiques. Per tal de que es procedeixi a fer la suma de les dues parts caldrà arribar a un 4 a l'examen i a un 4 a les pràctiques. D'altra banda, si un estudiant suspengués l'assignatura, al següent any acadèmic hauria de cursar-la de nou íntegrament. Això significa que no es guardaran notes de cap tipus d’un curs pels cursos següents. Sistemes d'avaluació: SE2, SE3 i SE4.
2. Sobre l'examen de recuperació Si un estudiant suspèn l'assignatura, tindrà l'oportunitat de presentar-se a l'examen de recuperació per tal d'aprovar-la durant el període extraordinari d'exàmens, tenint en compte que això significa que només és recuperable o repetible l'examen. Respecte a l'altre 50 % de treball pràctic, no serà recuperable i es conservarà la nota del mateix per a calcular la nota mitjana. Només els estudiants amb una qualificació de suspens podran realitzar l'examen de recuperació. Això significa que els alumnes que obtinguin una qualificació de “no presentat” no gaudiran d'aquest dret. Es qualificarà amb un “no presentat” quan l'estudiant no hagi realitzat l'examen relacionat.