Que estàs buscant?
Els exercicis de l'assignatura poden ser fets tant en castellà com en català (o en anglès, els/les Erasmus).
E14_Adquirir els coneixements de la història, estètica, evolució i dinàmica del cine, televisió, ràdio, premsa, Internet i videojocs, aixó com reconèixer l'estètica a través del visionat i l'anàlisi
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per treballar com a membres d'un equip interdisciplinar ja sigui com a un membre més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L'assignatura d'Anàlisi fílmica es troba dins de la matèria "Història" i consisteix en el pensament i l'aplicació de l'anàlisi de tipus textual a obres audiovisuals (pel·lícules, curtmetratges, sèries, etc.). L'assignatura dona per adquirits els coneixements relatius a assignatures prèvies de les matèries Història, Comunicació, Expressió artística, Imatge i Empresa, amb què es relaciona: Història dels audiovisuals i videojocs, Llenguatge i expressió audiovisual, Il·luminació, Disseny gràfic, Guió audiovisual i Producció audiovisual.
L'objectiu fonamental de l'assignatura és fomentar la capacitat crítica i l'esperit analític dels i de les estudiants, perquè siguin capaços de reconèixer els diversos codis audiovisuals i culturals presents en obres tant clàssiques com contemporànies, i apreciar el seu funcionament. Posteriorment, podran aplicar el seu aprenentatge a les seves creacions i d'altres estudis.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Continguts
Introducció: Processos d’anàlisi
Activitats vinculades:
Activitats Pràctiques:
Activitat 1: Segmentació
Activitat 5: Anàlisi d'una pel·lícula
Activitats de Teoria:
Examen
Anàlisi contextual
Activitats vinculades:
Activitats Pràctiques:
Activitat 3: Fitxa i context
Activitat 5: Anàlisi d'una pel·lícula
Activitats de Teoria:
Examen
Anàlisi de la narració
Activitats vinculades:
Activitats Pràctiques:
Activitat 2: Anàlisi de la narració
Activitat 5: Anàlisi d'una pel·lícula
Activitats de Teoria:
Examen
Anàlisi del llenguatge cinematogràfic
Activitats vinculades:
Activitats Pràctiques:
Activitat 4: Anàlisi del llenguatge
Activitat 5: Anàlisi d'una pel·lícula
Activitats de Teoria:
Examen
Anàlisi de la comunicació: el narrador
Activitats Pràctiques:
Activitat 5: Anàlisi d'una pel·lícula
Activitats de Teoria:
Examen
Anàlisi del temps i de l’espai
Activitats vinculades:
Activitats Pràctiques:
Activitat 5: Anàlisi d'una pel·lícula
Activitats de Teoria:
Examen
Recomposició y conclusions
Activitats vinculades:
Activitats Pràctiques:
Activitat 5: Anàlisi d'una pel·lícula
Activitats de Teoria:
Examen
Recursos adicionals:
Durant el curs es podran proporcionar altres recursos per profunditzar temes i continguts.
A l'inici del curs s'indicaran les pel·lícules que conformen la filmografia obligatòria de l'assignatura.
L’avaluació de l’assignatura es divideix en Activitats Pràctiques i Activitats de Teoria.
L’avaluació continuada implica dur a terme les activitats detallades en aquesta guia docent durant el curs.
L’avaluació continuada de les Activitats Pràctiques (50% de la nota final de l’assignatura) es realitza mitjançant les següents activitats:
És obligatòri aprovar les pràctiques per gaudir de l’avaluació continuada i aprovar l’assignatura. Les activitats de la 1 a la 4 formen part de l'activitat 5, activitat final.
El Contingut Teòric (50% de la nota final de l’assignatura) s’avalua mitjançant les activitats següents:
És obligatòri aprovar l'Examen per gaudir de l’avaluació continuada i aprovar l’assignatura.
A la recuperació es podrà recuperar l'Examen. La part d'avaluació continuada no és recuperable.
Es recomana l'assistència, però aquesta no és obligatòria. No té un pes a l'avaluació.
És necessari aprovar tant la part pràctica com l'examen per a aprovar l'assignatura.
La identificació de plagi es considera una circumstància greu que pot comportar una qualificació de suspens a una activitat. En cas de detecció de plagi s’informarà a la coordinació del grau per tal que es puguin prendre les mesures disciplinàries corresponents.
Casetti, Francesco, y di Chio, Federico (1991). Cómo analizar un film. Paidós.
Gaudreault, André, y Jost, François (1995). El relato cinematográfico. Cine y narratología. Paidós.
Aumont, Jacques, y Marie, Michel (1990). Análisis del film. Paidós.
Stam, Robert (2001). Teorías del cine. Una introducción. Paidós.
Urrutia, Jorge (Ed. ) (1976). Contribuciones al análisis semiológico del film. Fernando Torres.
Cuevas, Efrén (1994). Notas sobre la ”teoría del autor” en ficciones audiovisuales. Communication & Society, 7(1). https://revistas.unav.edu/index.php/communication-and-society/article/view/35584/31211
Balló, Jordi, y Pérez, Xavier (1995). La llavor immortal: els arguments universals en el cinema. Empúries.
Neira Piñeiro, Mª del Rosario (2003). Introducción al discurso narrativo fílmico. Arco Libros.
Genette, Gérard (1989). Palimpsestos. La literatura en segundo grado. Taurus.
Zumalde, Imanol (2011). La experiencia fílmica. Cine, pensamiento y emoción. Cátedra.
Zunzunegui, Santos (2007). Acerca del análisis fílmico: el estado de las cosas. Comunicar, 29(XV), 51-58. https://doi.org/10.3916/C29-2007-07
Bazin, André (2004). ¿Qué es el cine? Rialp.
Sánchez Noriega, José Luis (2006). Historia del cine: teoría y géneros cinematográficos, fotografía y televisión. Alianza.
VV. AA. (1995). Historia general del cine. Cátedra.
Bordwell, David, y Thompson, Kristin (1995). El arte cinematográfico: una introducción. Paidós.
Gubern, Román (2000). Historia del cine. Lumen.
Aumont, Jacques, Bergala, Alain, Marie, Michel y Vernet, Marc (2005). Estética del cine. Espacio fílmico, montaje, narración, lenguaje. Paidós.
Xavier, Ismail (2008). El Discurso cinematográfico: la opacidad y la transparencia. Manantial.