Que estàs buscant?
Les sessions teòriques inclouen l’escolta i el visionat de materials en anglès així com alguns exercicis basats en material escrit (articles, manuals, especificacions tècniques) també en anglès.
E9_Aplicar els principis mecànics, electrònics i digitals de la captació, amplificació i gravació de so per a la seva aplicació a diferents plataformes: espectacles, ràdio, televisió, audiovisual i multimèdia. Postproduir l'audio i afegir els efectes sonors d'una producció audiovisual
E10_Aplicar processos, mètodes i tècniques per a desenvolupar la creativitat i la innovació en la realització audiovisual, en el desenvolupament multimèdia i en la programació de videojocs
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per treballar com a membres d'un equip interdisciplinar ja sigui com a un membre més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L’assignatura presenta una introducció general a la teoria del so i als processos de sonorització en l’àmbit específic dels mitjans audiovisuals, proporcionant un primer acostament a les estratègies de disseny sonor i a les tècniques de captació, enregistrament, edició i mescla. Es combinaran sessions teòriques amb exercicis pràctics, que es duran a terme amb Digital Audio Workstation (DAW) i en entorn d’estudi d’enregistrament.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
BLOC 1: Aproximació teòrico-discursiva
Michael Chion i el contracte audiovisual.
Reflexió sobre el constructe sonor: tipologies de so, muntatge i funcions.
Análisi sonora a l'audiovisual.
BLOC 2: Aproximació teòrico-pràctica
Característiques bàsiques del so
Cadena d'àudio
Estacions de treball d’àudio digital (Digital Audio Workstations)
L’estudi d’enregistrament
Disseny i producció de so per a mitjans audiovisuals
L'assignatura planteja l'avaluació en quatre blocs:
Per fer mitjana caldrà haver superat el treball obligatori de sonorització i la prova final amb un mínim de 5 sobre 10. Aquells estudiants que obtinguin una qualificació inferior a 5 al treball l’hauran de recuperar. Aquells estudiants que obtinguin una qualificació inferior a 5 a la prova global hauran de fer una prova de recuperació. La prova de recuperació s'aprova amb un 5. Es mantindran la resta de notes de les proves parcials. En cap cas es podrà optar a la recuperació per pujar nota. Les proves parcials no disposen de recuperació.
Les qualificacions podran ser revisades en una data i lloc publicats pel professor a través de l'eCampus.
La identificació de plagi es considera una circumstància greu que pot comportar una qualificació de suspens a una activitat. En cas de detecció de plagi s’informarà a la coordinació del grau per tal que es puguin prendre les mesures disciplinàries corresponents.
Gustems, Josep (Ed) (2014). Música y audición en los géneros audiovisuales. Universitat de Barcelona
Alten, Stanley R. (2008). El sonido en los medios audiovisuales. Escuela de Cine y Vídeo.
Chion, Michel (1993). La audiovisión: Introducción a un análisis conjunto de la imagen y el sonido. Paidós.
AVID. Pro Tools 101: Pro Tools Fundamentals I. (s. f.).
https://www.avid.com/es/books/pro-tools-fundamentals-i
Reaper Tutorials (s. f.).
https://www.reaper.fm/videos.php
Carlsson, S. E. (s. f.). FilmSound.org.
Unitat d'Igualtat. (2018). Guia d'ús no sexista del llenguatge. Tecnocampus
Supper, Martin (2012). Música electrónica y música con ordenador: Historia, estética, métodos, sistemas. Alianza Ed.
Butler, Tom (1994). Manual de audio Fender. Fender musical instruments Corporation.
White, Glenn D.; Louie, Gary J. (2005). The Audio Dictionary (3rd ed.). Washington Press.
Cook, Frank D. (2020). Pro Tools 101: Pro Tools Fundamentals. AVID.