Que estàs buscant?
L'assignatura s'impartirà en castellà. Alguns continguts i recursos poden presentar-se en anglès o català.
E2_Idear, dissenyar, planificar i realitzar curtmetratges i videojocs d'animació 2D
L'animació 2D té actualment múltiples aplicacions en camps diversos com el cinema, la televisió, Internet, els videojocs, la publicitat, l'educació... Conèixer i posar en pràctica els principis bàsics de l'animació aportarà més qualitat, espontaneïtat i expressivitat al treball que realitzem, ja sigui aquest un producte final d'animació 2D o una fase preparatòria d'altres tècniques digitals, com l'animació 3D, motion graphics o videojocs.
L'assignatura Dibuix i Animació 2D té com a objectiu que l'estudiant adquireixi les competències necessàries per conceptualitzar, dissenyar i desenvolupar peces d'animació 2D per als mitjans audiovisuals. Al llarg del curs, també s'estudiaran i aplicaran conceptes de dibuix artístic que permetin a l'estudiant utilitzar el dibuix a mà alçada com a premissa del desenvolupament de les peces d'animació 2D. S'analitzaran obres i autors clau que permetin entendre l'evolució de les tècniques i estils de l'animació 2D. També s'estudiaran i aplicaran els processos i procediments bàsics que requereix la producció d'animació 2D, aplicant els fonaments i estratègies pròpies dels mitjans audiovisuals.
L'assignatura Dibuix i Animació 2D pertany a l'àrea d'Animació i Multimèdia i és una assignatura afí a les assignatures del grau com Disseny Gràfic, Animació 3D i Disseny 3D.
Consideracions:
Per al correcte funcionament de l'assignatura així com de la seva correcta avaluació contínua, es necessita cert material per a classe:
Bloc 1. Animació 2D: definició, principis i estat de l'art
1.1. Història de l'animació.
1.2. Tècniques d'animació, fases de la producció i eines.
1.3. Lleis del moviment i els 12 principis de l'animació.
1.4. Fonaments de l'animació.
Bloc 2. Analitzant l'animació
2.1. Anàlisi del moviment: animació convincent.
2.2. Tipologies: animació realista vs. cartoon.
2.3. L'animació en els diferents àmbits.
2.4. Personatges bípedes.
2.5. Animació creativa.
Bloc 3. Creativitat, dibuix i disseny
3.1. Fonts d'inspiració i altres tècniques creatives.
3.2. Disseny i construcció de personatges i entorns.
3.3. Metodologia de treball: personatges i entorns.
L'assignatura s'avaluarà mitjançant un sistema d'avaluació contínua que tindrà en compte les diferents pràctiques d'aprenentatge i una prova obligatòria de continguts teòrics.
Avaluació
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
En el moment de presentar cada activitat s'especificaran els requisits d'entrega, l'avaluació així com si són exercicis individuals o grupals.
Descripció general de l'examen
L'examen de continguts consisteix en la realització d'una prova d'avaluació dels coneixements relacionats amb els tres blocs impartits.
Consideracions a tenir en compte:
Activitats:
Examen:
Recuperació:
Plagi:
Cavalier, Stephen (2011). The World History of Animation. University of California Press
Johnston, Ollie.; Thomas, Frank. (1984). Disney Animation: The Illusion of Life. Abbeville Press.
Williams, Richard (2012). The Animator's Survival Kit: a manual of methods, principles and formulas for classical, computer, games, stop motion and internet animators. 2nd ed. Faber and Faber.
Halas, John; Whitaker, Harold; Sito, Tom (2009). Timing for animation. Focal Press
Mattesi, Mike (2006). Force: Dynamic Life Drawing for Animators (Force Drawing Series). 2ª Edición. Focal Press.
Muybridge, Eadweard (2000). Animals in motion. Dover Publications.
Muybridge, Eadweard (2000). Human figure in motion. Dover Publications.
White, Tony (1988). The Animator’s Workbook. Watson-Guptill Publications.