Que estàs buscant?
L'assignatura s'impartirà principalment en català i els materials de treball seran en català i castellà.
Poden haver-hi documents de treball en anglès.
E15_Dimensionar i gestionar recursos humans, tècnics i econòmics necessaris pel desenvolupament d'un projecte audiovisual o multimèdia optimitzant temps, costos i qualitat
E19_Creació, administració i gestió d'empreses audiovisuals en la seva estructura industrial de producció, distribució i exhibició
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per treballar com a membres d'un equip interdisciplinar ja sigui com a un membre més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
Coordinació de producció per a obres audiovisuals de ficció és una assignatura dedicada a formar professionals capacitats per ser l'eix entre el departament de producció i les tasques administratives de la productora, així com donar suport a la part financera del projecte.
Introduirà els conceptes fonamentals per entendre la relació laboral, fiscal i legal que envolta a una producció de ficció, com una sèrie o una pel·lícula. Aprofundirà en obtenir els coneixements per comprendre els documents de treball d'una producció, a obtenir les eines per desenvolupar-se per si mateix i de manera autònoma a cada producció i assolirà competències per treballar la comunicació i la gestió de l'equip humà d'un projecte audiovisual.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
T1. Organigrama del sector audiovisual
Aquest contingut treballa l'organigrama del sector audiovisual en una obra de ficció aprofundint en la relació de la figura de la coordinació de producció i les diferents formes de comunicació amb els equips.
1.1 Organigrama audiovisual
1.2 Diferents tipus de producció: canvis a l'organigrama.
T2. Documents de rodatge
Aquest contingut treballa els documents de rodatge existent pel desenvolupament d'un rodatge i com interactuen amb els departaments de coordinació i comptabilitat.
2.1 Calendari de rodatge
2.2 Ordre de Rodatge
2.3 Pla de rodatge
2.4 DOOD
2.5 Ordre de Transports
T3. La legalitat d'un projecte audiovisual
A través d'aquest contingut aprendrem les diferents normatives que envolten la professió, així com entendre l'aplicació de les lleis.
3.1 Llei del cinema
3.2 Convenis col·lectius
3.3 Tipus de contractes laborals
3.4 Règims laborals
T4. Gestió de mobilitat
A través d'aquest contingut es treballarà la organització de viatges i allotjaments d'equip tècnic i artístic pel desenvolupament d'una producció.
4.1 Calendaris de mobilitat de l'equip tècnic i artístic
4.2 Condicions de l'equip artístic i tècnic: legalment i per contracte
4.2 Recerca d'allotjaments
4.3 Rooming list
4.4 Gestió amb i sense agència de viatges
4.5 M.O - Ordres de moviment
T5. Laboral
A través d'aquest contingut i aplicant els aprenentatges assolits al T3, aprendrem les eines necessàries per portar a fi els contractes laborals i l'estat laboral dels treballadors.
5.1 Llista d'equip i llista d'equip artístic
5.2 Calendaris d'altes i baixes
5.3 Memo Deals i fitxes de contractació
5.4 Gestió de nòmines
5.5 Actors i representants
5.6 Figuració
5.7 Menors
5.8 Gestió d'hores extres, festius, dietes i altres.
5.9 Nòmines i costos laborals
T6. Coordinació amb el departament de comptabilitat
En aquest contingut es treballaràn tots els elements que conjuntament amb el departament comptable donen suport a la part financera del projecte.
6.1 Proveïdors: contractació i contractes mercantils.
6.2 Representants d'actors
6.3 Fiscalitat bàsica
6.4 Liquidacions i control de caixa
6.5 P.O - Ordres de compra
6.6 Traspàs d'informació laboral
6.7 Codis de pressupost en els diferents models actuals: ICAA, Netflix, Movistar, etc.
T7. Tancament de coordinació
En aquest contingut es treballarà la forma i els materials que es presenten al tancament d'una producció.
7.1 Crèdits
7.2 Llistat equip definitiu
7.3 Materials de treball
T8. Introducció a la figura de controller i al control de cost.
En aquest contingut s'introduïran els elements bàsics per entendre la figura del controller o cap de comptabilitat i com aplica el traspàs d'informació donada per la coordinació.
8.1 Introducció a les feines de controller
8.2 Comprensió de l'aplicació de les feines de coordinació amb la controller.
Pràctiques de coordinació de producció
Les pràctiques dedicades a la coordinació de producció estaran dirigides per aplicar tots els conceptes apresos de forma teòrica. L'objectiu de les pràctiques es fomentar l'autonomia per tenir eines i capacitats individuals de generar documents de treball adaptables per cada producció a la que hi treballem.
La part pràctica de l'assignatura consistirà en la impartició de fonaments del programa Microsoft Excel aplicat a l'audiovisual.
Totes les pràctiques tindran una part d'anàlisi d'exemples reals, que s'hauran durant prèviament a les classes teòriques i que atravès de les pràctiques es facilites les eines i conexeiments per aplicar i desenvolupar.
L'avaluació de l'assignatura és continuada i està basada en treballs pràctics i teòrics:
- Examen final: 50%
- Treball pràctic final d'assoliment de competències: 50%
El treball pràctic estarà composat d'un 20% de l'avaluació de treball de classe i d'un 30% de l'entrega final.
Normes per a l'avaluació
L'assignatura té una part teòrica molt important que requereix haver-se assolit per poder aprovar l'assignatura.
És imprescindible treure una puntuació superior o igual a 5 a l'examen final per aprovar la assignatura.
La identificació de plagi es considera una circumstància greu que pot comportar una qualificació de suspens a una activitat. En cas de detecció de plagi s’informarà a la coordinació del grau per tal que es puguin prendre les mesures disciplinàries corresponents.
No hi ha recuperació per les entregues de pràctiques de l'assignatura. La recuperació de la part de teoria i pràctica consistirà en un examen.
La participació activa a classe es considera absolutament necessària i es tindrà en consideració per afavorir l'arrodoniment de la nota final de l'assignatura.
Subirós, Pau. (2015). El productor accidental. Anagrama.
Fernández Díez, Federico & García Barco, Carolina. (2010). Producción cinematográfica: Del proyecto al producto. Ediciones Díaz de Santos.
Martínez Abadía, José & Fernández Díez, Federico. (2013). Manual del productor audiovisual. Editorial UOC.
Pardo, Alejandro. (2014). Fundamentos de producción y gestión de proyectos audiovisuales. Ediciones Universidad de Navarra.
Pardo, Alejandro. (2003). El oficio de producir películas: El Estilo Puttnam. Ariel.