Que estàs buscant?
Les sessions de pràctiques s'imparteixen en castellà.
Alguns materials de l'assignatura (especialment vídeos) poden estar en anglès.
E5_Dissenyar i realitzar un producte audiovisual (format per imatges fixes o en moviment), atenent tant als seus aspectes tècnics com artístics, en tots els seus components
E7_Postproduir vídeo utilitzant les eines bàsiques pròpies dels programes d'edició audiovisual (titulació, retoc de color i exposició, velocitats, màscares...) i com insertar-les en el procés de muntatge afegint efectes digitals
E18_Analitzar les estructures, els continguts i els estils de programació televisiva i radiofònica atenent a les característiques tècniques de la seva realització. Idear, produir i realitzar programes per a la televisió i ràdio en la part tècnica: sala de realització o control de ràdio, respectivament
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per treballar com a membres d'un equip interdisciplinar ja sigui com a un membre més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L’assignatura vol fer un acostament inicial a la producció d’un audiovisual en la seva doble dimensió: creativa i industrial. S’observarà com un audiovisual (pel·lícula, sèrie, etc.) és concebut per a la seva comercialització i quin és el seu recorregut fins arribar als consumidors, alhora que es practicarà la realització d’una obra amb materials i conceptes professionals.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
De la part teòrica
Màrqueting i desenvolupament de projectes audiovisuals
Distribució i exhibició de productes audiovisuals
Característiques del sistema audiovisual espanyol
Principals grups mediàtics estatals i catalans
De la part pràctica
Conceptualització i producció d’un audiovisual
Teoria i pràctica de la captació d’imatges i d’àudio
Teoria i pràctica del muntatge
Realització i visualització de les peces creades pels alumnes
De la part teòrica (50%)
Treball en grup (25%)
Examen final (25%)
De la part pràctica (50%)
Dossier de producció (10%)
Producte final (40%)
Per fer mitjana, cal aprovar tant la part teòrica com la pràctica amb una nota mínima de 5.
La identificació de plagi es considera una circumstància greu que pot comportar una qualificació de suspens a una activitat. En cas de detecció de plagi s’informarà a la coordinació del grau per tal que es puguin prendre les mesures disciplinàries corresponents.
Recuperació:
En cas de suspendre la part teòrica, la recuperació constarà d'un examen teòric de tot el contingut de l'assignatura que farà mitjana amb la nota mitjana de les pràctiques (si aquestes estan aprovades).
Només poden optar a la recuperació aquells alumnes que hagin realitzat l'examen final (tots aquells alumnes “no presentats” en primera convocatòria no tenen l'opció de realitzar la recuperació).
La nota per a aprovar aquest examen serà també d'un 5, en cas contrari l'assignatura quedarà suspesa.
En cas de suspendre la part pràctica de l'assignatura, l'estudiant haurà de realitzar una activitat individual de recuperació.
Aquells alumnes que no s'hagin presentat a les pràctiques al llarg del trimestre no podran accedir a aquesta pràctica de recuperació i en la seva nota figurarà un No Presentat.
No es guardarà la nota de pràctiques d'un curs a un altre.
SAMUELSON, D. El manual técnico del cine. Escola de Cine y vídeo. Andoain, 2006.
MATAMOROS, David (2009). Distribución y marketing cinematográfico: Manual de primero auxilios. Universitat de Barcelona
HALLIN, Daniel C.; MANCINI, Paolo (2008). Sistemas mediáticos comparados. Tres modelos de relación entre los medios de comunicación y la política. Hacer Editorial
BARNWELL, Jane (2018). Diseño de producción para pantalla: Storytelling visual en el cine y la televisión. Parramon Ediciones
PRIEL, Vicent (2004). El montaje. Paidós Ibérica
Rabiger, Michael (2009). Dirección cinematográfica. Técnica y estética. Ediciones Omega
MARIMON, Joan (2016). El Montaje Cinematográfico. Del Guión a la Pantalla. Universitat de Barcelona
FERNÁNDEZ DÍAZ, Federico; MARTÍNEZ ABADIA, José (1999). Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Paidós
MUSBURGER. Robert B. (2001). Producción en video con una cámara. IORTV
http://StudioBinder: Video, TV & Film Production Management
WHITE, Glenn; LOUIE, Gary. J. (2005). The Audio Dictionary (3rd ed.). Washington Press
MILES, Huber David (2014). Modern Recording Techniques. Focal Press.
ALTEN, Stanley R. (2008). El sonido en los medios audiovisuales. Escuela de Cine y Vídeo.