Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Jorge Oter González

Trimestre: Tercer trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

Núria Sánchez Guillem

Idiomes d'impartició


  • Català

Competències


Competències específiques
  • E12_Planificar estratègies empresarials relacionades amb els fenòmens econòmics i socials típics de la societat del benestar i la industria de l'entreteniment digital. Convertir idees en actes de forma creativa i innovadora

  • E19_Creació, administració i gestió d'empreses audiovisuals en la seva estructura industrial de producció, distribució i exhibició

Descripció


L'assignatura, emmarcada dins la matèria d'EMPRESA, pretén donar a conèixer informació actualitzada sobre la realitat empresarial que pugui ser útil a l'alumne, així com les eines bàsiques per a la gestió empresarial, tenint en compte les peculiaritats del sector audiovisual.

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres. 

 

Continguts


PART I: El sector audiovisual

  • Classificació sectorial de l'audiovisual
  • Dades actuals del sector

PART II: Claus pel funcionament d'una empresa.

Tema 1. Factors identificatius de l'empresa

  • Conceptes
  • Capital Intel.lectual
  • Funcions directives: Planificar, Organitzar, Gestionar i Controlar.
  • Tipologia d'empreses
  • Estratègies de creixement
  • Autònoms i formes jurídiques

Tema 2. Direcció estratègica

  • L'entorn empresarial
  • Valors. Missió. Objectius
  • Aportacions de Michael Porter: Estratègies genèriques. El model de les cinc forces. La cadena de valor. Sistema de valor.
  • Responsabilitat Social Corporativa i Ètica empresarial
  • Gestió del coneixement: Recursos humans per competències

Tema 3. Característiques i peculiaritats de l'empresa audiovisual

Part III: Anàlisi econòmica i financera de l'empresa audiovisual

  • Ràtios financeres i ràtios econòmiques
  • Elaboració d'informes

 

 

 

 

Sistema d'avaluació


La qualificació final s'obtindrà ponderant de la següent manera:

Activitat 1: Càpsula de coneixement. Treball en grup  - 30%

Activitat 2: Proves col.laboratives. Mínim de tres proves durant el trimestre. Treballs en grups reduïts - 30%

Activitat 3 : Examen final individual - 40%

Per a superar l'assignatura (i aplicar l'anterior ponderació) s'exigirà una nota mínima de 5 a l'examen final.

Recuperació: Els alumnes amb una qualificació inferior a 5 en la nota final, podran recuperar l'assignatura mitjançant la realització d'un únic examen que recollirà tot el contingut de la mateixa i que ponderarà un 70%. La nota de la Càpsula de coneixement (Activitat 1)  es manté i continua ponderant l'altre 30% de la nota final. Aquest examen de recuperació requerirà igualment d'una nota mínima de 5. Segons la normativa vigent del centre, tan sols es podran presentar a l'examen de recuperació aquells estudiants que hagin participat en un nombre significatiu de les activitats d'avaluació del curs i no hagin arribat al 5 de nota mitjana final.

La identificació de plagi es considera una circumstància greu que pot comportar una qualificació de suspens a l'assignatura. En cas de detecció de plagi s'informarà a Coordinació del grau per tal de què es puguin prendre les mesures disciplinàries corresponents.

 

Bibliografia


Bàsic

Amat Salas, Oriol (2008). Comprender la contabilidad y las finanzas. Gestión 2000.

Sánchez Guillem, Núria (2025). Dossier d'exercicis de l'assignatura. Centre universitari Tecnocampus.

Medina Laverón, Mercedes (2021). Estructura y gestión de empresas audiovisuales. EUNSA.

Complementary

Garrido Buj, Santiago (2006). Dirección estratégica. McGrawHill.

 

Gimbert Rafols, Xavier (2003). El enfoque estratégico de la empresa: Principios y esquemas básicos. Ediciones Deusto.