Que estàs buscant?
40_4_RAE4 - Incorporarà tècniques d'assertivitat i habilitats socials aplicant-les, en l'educació per a la salut en els usuaris al llarg de tota la vida, en la realització dels seminaris pràctics.
40_4_RAE23 - Serà capaç de descriure el Sistema Sanitari Espanyol i els aspectes relacionats amb la gestió dels serveis de salut, fonamentalment aquells en els quals intervingui la fisioteràpia, analitzant els processos de gestió
Atès el nombre de ciutadans de l’àrea metropolitana de Barcelona - Maresme que fan servir l’anglès com a llengua de comunicació i les possibilitats de mobilitat dels professionals de la salut dins de la Unió Europea, tenir una base sòlida de coneixements de llengua anglesa es considera un element important de la formació d’un estudiant de fisioteràpia i de ciències de l’activitat física i de l’esport.
Aquest curs altament comunicatiu treballa les destreses necessàries perquè un professional de la salut pugui comunicar-se de manera eficaç en un entorn relacionat amb la salut.
A més a més, atesa la quantitat d’articles acadèmics publicats en llengua anglesa dins de l’àrea de les ciències de la salut, la capacitat dels estudiants de grau de poder llegir en anglès de manera efectiva ha esdevingut imprescindible.
La distribució dels continguts teòrics i/o pràctics de l’assignatura, es podran consultar al cronograma i seccions de l’aula virtual corresponent abans del seu inici.
Aquesta assignatura vetlla per introduir la perspectiva de gènere en el seu contingut i desenvolupament. A més els objectius estan alineats amb els Objectius de Desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Sinopsi:
Els continguts són altament funcionals i es vinculen a situacions reals mitjançant task-based learning. Entendre i expressar-se de forma oral en anglès.
CONTINGUTS GENERALS
Adquirir llenguatge funcional relacionat amb els àmbits de la fisioteràpia i de les ciències de l’activitat física i de l’esport
Treballar de manera eficaç en situacions vinculades a la feina diària d’un professional de la salut
Millorar les tècniques de comprensió
Adquirir vocabulari especialitzat
Dissenyar estratègies per a la millora de la comprensió i comunicació en anglès amb persones i grups de diverses nacionalitats
CONTINGUTS ESPECÍFICS
Content-Based Listening (talks, conferences..)
Orientation listening
Listening for gist
Listening for specific meaning
Content-Based Reading (academic articles, reports, case studies..)
Meaning from context
Understanding main ideas
Understanding details
The Human Body
Skeleton
Muscles
Organs
Functions of the body
Posture and movement
Pain and Symptoms
Describing pain
Describing symptoms
Making a diagnosis
Injuries
Muscular injuries
Bone injuries
Discussing treatment
Monitoring
Health, Exercise & Nutrition
Diet
Training
Aquesta assignatura podrà considerar en la seva proposta d'avaluació els següents indicadors detallats a la taula següent:
Sistema d'avaluació | Ponderació mínima | Ponderació màxima |
SE1. Portafolis | 10% | 40% |
SE2. Exposició Oral | 20% | 50% |
SE3. Examen | 30% | 60% |
SE4. Autoavaluació | 5% | 30% |
SE5. Avaluació entre iguals (P2P) o Coavaluació | 5% | 30% |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Les assignatures tindran activitats d'avaluació i recuperació d'acord amb a la guia docent i el pla d’aprenentatge de l’assignatura, publicats a la seva aula virtual i que establiran els requisits necessaris per poder-hi concórrer.
D'acord amb la normativa UPF vigent, podran concórrer al procés de recuperació tots els estudiants que, havent participat a les activitats d'aprenentatge i avaluació durant el trimestre, hagin obtingut la qualificació de suspens de l'assignatura corresponent en l'avaluació trimestral. No hi podran concórrer els que no hagin participat en les activitats d'aprenentatge i avaluació o hagin renunciat a l'avaluació. Si la qualificació és de "no presentat/da", no podrà optar a la recuperació i per tant l'assignatura s'haurà de tornar a cursar íntegrament al curs acadèmic següent.
En cas de còpia, plagi o ús il·legítim de la intel·ligència artificial generativa en qualsevol activitat avaluativa, cal consultar la Normativa d’avaluació dels ensenyaments de Grau i Màster del Centre Universitari TecnoCampus.
González CruzMaría Isabel, Sandra Marrero Morales, and Vera CazorlaMaría Jesús., English for Physiotherapy : A Coursebook for Spanish Students (Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria. Servicio de Publicaciones y Difusión Científica, 2015)
Various, Physiotherapy, 1st edn (Express Publishing, 2019)
Cambridge, Occupational English Test. Physiotherapy : Official OET Practice. Book 1. (Melbourne, Vic.: Cambridge Boxhill Language Assessment, 2018)
NHS. 2024. ‘NHS’, NHS <https://www.nhs.uk/>