Que estàs buscant?
Pot haver-hi materials en català, castellà o anglès.
2_1_B2_Aplicar coneixements al seu treball o vocació professionalment i tenen les competències demostrables per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments
2_4_E4_Aplicar els fonaments estètics i expressius al moviment humà
2_4_E9_Realitzar programes d'activitats físiques i esportives
2_4_E1_Realitzar els processos d'ensenyament - aprenentatge relatiu a l'activitat física i de l'esport
2_4_E11_Seleccionar el material i equipament esportiu, adequat per a cada tipus d'activitat i població i en condicions de seguretat
2_4_E10_Realitzar programes per a les organitzacions i entitats esportives en l'àmbit de l'Oci, Turisme, el Lleure, i l'Espectacle Esportiu
2_2_G3_Reconèixer els fonaments epistemològics i històrics i educatius de l'activitat física i l'esport
2_2_G12_Aplicar els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitat, de solidaritat
2_2_G10_Entendre els fonaments del joc i de l'esport
2_3_T4_Aplicar els coneixements al seu treball de forma professional amb l'elaboració i defensa d'arguments i de resolució de problemes dins la seva àrea
L'evolució de l'ésser humà va lligada a la seva capacitat d'experimentar i comunicar-se amb el context en què es troba. Així, el joc i l'expressió esdevenen eines fonamentals en el desenvolupament integral de la persona.
L’assignatura “Teoria i pràctica del joc i Expressió corporal” es centra en el coneixement de les bases i estructura dels jocs i els elements que conformen l'expressió corporal per a poder utilitzar-los com a eina de transmissió de continguts i aprenentatges. La metodologia està basada en el descobriment guiat i la pràctica, així com la comprensió de la lògica interna de les manifestacions de joc i expressives.
Es tindrà en compte la inclusió de la perspectiva de gènere en la seva docència.
TEORIA I PRÀCTICA DEL JOC MOTOR
EXPRESSIÓ CORPORAL
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
La qualificació final de l'alumnat és el resultat d'una avaluació continua a través de diferents activitats avaluatives. Aprovar l'assignatura és el resultat de la qualificació igual o superior a 5 punts (sobre 10 punts) d'acord amb la següent taula de ponderació
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Examen |
50% |
T7,E1,E11,B2,G10,G3,G12,T5,T6,E4,E10,B1 |
Treballs grupals |
20% |
T7,E1,E11,B2,G10,G3,G12,T5,T6,E4,E10,B1 |
Treballs individuals |
30% |
T7,E1,E11,B2,G10,G3,G12,T5,T6,E4,E10,B1 |
Consideracions respecte a aquest sistema d'avaluació d'adquisició de les competències:
Examen: 50%: L’alumne realitzarà l'examen en tres parts diferenciades: dos d’elles pràctiques durant el desenvolupament de l’assignatura i una teòrica al finalitzar-la. Si no s'aprova les 3 parts de l'examen, es suspèn l'assignatura. Només és avaluable la part teòrica durant el període de recuperació.
El 50% de la ponderació es reparteix:
Treballs grupals i individuals: 50%: Avaluació continuada
Activitats complementaries: individuals o grupals. Treballs opcionals de temàtica variada que es poden fer per pujar la nota. Només formen part de la nota si es té aprovada la l'assignatura. La ponderació màxima (extra) que es pot obtenir amb aquestes accions és del +10%.
Requisits per superar l'avaluació contínua:
Assistència- Realització mínima obligatòria de les pràctiques que es determinin en el 70% . En aquest marge percentual hi ha de "no assistència" estan incloses les faltes per malaltia o lesió. Cal ser APTE en aquest apartat per a poder avaluar-se.
IMPORTANT:
Si no es supera l'avaluació continua (70% assistència) per incompliment d'algun dels requisits necessaris descrits anteriorment, l'estudiant suspendrà l'assignatura.
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
Consideracions respecte a l'activitat avaluadora en període de recuperació:
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Examen teòric de jocs |
35% |
T7,E1,E11,B2,G10,G3,G12,T5,T6,E4,E10,B1 |
Larreta, B., Sierra, M.A., i Ruano, K. (2006). Didáctica de la expresión corporal: Talleres monográficos. Barcelona: INDE.
Lavega, P., i Olaso, S. (2000). Juegos y deportes tradicionales y populares. Barcelona: Editorial Paidotribo
Schinca, M. (2011). Expresión corporal. Técnica y expresión en movimiento. Madrid. Wolters Kluwer España-Educación
Ortí, J. (2004). La animación deportiva, el juego y los deportes alternativos. Barcelona: INDE Ediciones.
Castañer, M. (2000). Expresión corporal y danza. Barcelona: INDE.
Velázquez,C. (2006). 365 juegos de todo el mundo. Barcelona: Editorial Océano Ambar.
Bantulà,J, i Mora, JM. (2007). Juegos multiculturales. Barcelona: Editorial Paidotribo
Coterón López, J., & Sánchez Sánchez, G. (2010). Educación artística por el movimiento: la expresión corporal en educación física. Aula: revista de pedagogía de la universidad de Salamanca.
López, J. C., & Sánchez, G. S. (2013). Expresión Corporal en Educación Física: bases para una didáctica fundamentada en los procesos creativos. Retos. Nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, (24), 117-122.