Informació general


Tipus d'assignatura: Optativa

Coordinador: Joan Triadó Aymerich

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

Màrian Buil Fabregà

Idiomes d'impartició


  • Català

L'idioma d'impartició és el que es determini en cada activitat en la què es participa.

Competències


Competències específiques
  • CE1: Capacitar per la resolució dels problemes matemàtics que es puguin plantejar a l'enginyeria. Aptitud per aplicar els coneixements sobre: ¿¿àlgebra lineal; geometria; geometria diferencial; càlcul diferencial i integral; equacions diferencials i en derivades parcials; mètodes numèrics; algorítmica numèrica; estadística i optimització.

  • CE2: Comprensió i domini dels conceptes fonamentals sobre les lleis generals de la mecànica, termodinàmica, camps i ones i electromagnetisme i la seva aplicació en la resolució de problemes propis de l'enginyeria.

  • CE3. Tenir coneixements bàsics sobre l'ús de la programació d'ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics d'aplicació en l'enginyeria.

  • CE4: Comprendre i aplicar els principis dels coneixements fonamentals de la química general, química orgànica i inorgànica i les seves aplicacions en l'enginyeria.

  • CE5: Capacitar per a la visió espacial i el coneixement de les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador.

  • CE6: Conèixer el concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses.

  • CE7: Tenir coneixements de termodinàmica aplicada i transmissió de calor. Els seus principis bàsics i la seva aplicació a la resolució de problemes d'enginyeria.

  • CE8: Conèixer els principis bàsics de la mecànica de fluids i la seva aplicació a la resolució de problemes en el camp de l'enginyeria. Calcular canonades, canals i sistemes de fluids.

  • CE9: Conèixer els fonaments de la ciència, tecnologia i química de materials. Comprendre la relació entre la microestructura, la síntesi o processat i les propietats dels materials.

  • CE11: Coneixements dels fonaments de l'electrònica.

  • CE10: Coneixement i utilització dels principis de la teoria de circuits i les màquines elèctriques.

  • CE12: Coneixements sobre els fonaments dels automatismes i dels mètodes de control.

  • CE13: Coneixements dels principis de la teoria de màquines i mecanismes.

  • CE14: Coneixement i utilització dels principis de la resistència de materials.

  • CE15: Tenir coneixements bàsics dels sistemes de producció i fabricació.

  • CE16: Coneixements bàsics de les tecnologies mediambientals i sostenibilitat.

  • CE17: Coneixements aplicats d'organització d'empreses.

  • CE18: Conèixer l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes.

  • CE19: Capacitat per a aplicar l'electrotècnia.

  • CE20: Conèixer els fonaments i aplicacions de l'electrònica analògica.

  • CE21: Conèixer els fonaments i aplicacions de l'electrònica digital i els microprocessadors.

  • CE22: Conèixer les aplicacions de l'electrònica de potència.

  • CE23: Conèixer les aplicacions de la instrumentació electrònica.

  • CE24: Capacitar per dissenyar sistemes electrònics analògics, digitals i de potència.

  • CE25: Capacitar per al modelat  i la simulació de sistemes.

  • CE26: Conèixer la regulació automàtica i les tècniques de control i la seva aplicació a l'automatització industrial.

  • CE27: Conèixer els principis i aplicacions dels sistemes robotitzats.

  • CE28: Aplicar la informàtica industrial i les comunicacions.

  • CE29: Capacitar per dissenyar sistemes de control i automatització.

Competències transversals
  • CT1: Que els estudiants coneguin una tercera llengua, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit i d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats en cada titulació.

  • CT2: Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles.

Descripció


  • L’assignatura fomentar l’actitud emprenedora per fer a l’estudiantat més empleable 

  • L’actitud emprenedora es resumeix en portar les idees a l’acció (execució)

  • Té com a resultat emprendre nous projectes 

           -per compte propi (emprenedoria)

           -o dins les organitzacions (intraprenedoria)

  • S’han de realitzar 6 Activitats en l’àmbit de l’emprenedoria i/o l’intraprenedoria. 

  • NO es cursa en un trimestre en concret.

  • Es cursen en un o dos cursos acadèmics depenent del calendari de les activitats a les que es vol participar i el ritme de l’alumnat.

  • Es poden incloure activitats anteriors a la matrícula de l’assignatura. 

  • Un cop finalitzades les 6 activitats, l’estudiantat passa per dues fases : 

1.- Certificar la competència emprenedora : 

  • Presentació de la seva infografia davant de tribunal ( calendari exàmens tercer trimestre) 

  • Obtindrà un certificat addicional al seu títol universitari.

2.- Avaluació assignatura optativa Itinerari emprenedor 

  • Les activitats poden ser organitzades per Tecnocampus o d'altres entitats reconegudes en l'àmbit d'emprenedoria, la innovació, l’economia social i/o l’economia circular. 
  • L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfones, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens podem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.

Continguts


  1. Competències emprenedores 

  2. Mentora

  3. Networking: Accelera la teva Xarxa emprenedora

  4. Repte emprenedor i premis

  5. PREINCUBADORA: Projecte propi

  6. Elevator Pitch: Infografia emprenedora

Sistema d'avaluació


15% FITXA 1:  Competències emprenedores 

15% FITXA 2: Mentora

15% FITXA 3 :Networking: Accelera la teva Xarxa emprenedora

15% FITXA 4: Repte emprenedor i premis

15% FITXA 5: PREINCUBADORA: Projecte propi

25% FITXA 6: Elevator Pitch: Infografia emprenedora

Bibliografia


Bàsic

Ries, E. (2014). El método lean startup. Leader Summaries.

De Bes, F. T. (2005). El libro negro del emprendedor. Guia il· lustrada on es mostra els principals problemes que tenen els emprenedors a la hora de passar de la idea al desenvolupament de la mateixa.