Que estàs buscant?
Les classes es fan en castellà, però durant les mateixes es faran servir documents (articles, videos, manuals de referència) en català i anglès.
Demostrar capacitat per comunicar de manera fluida en llengua espanyola, catalana i anglesa de forma oral i escrita en l'entorn de la logística i els negocis marítims
Operacionalitzar l'emmagatzematge de mercaderies, mitjançant aplicacions informàtiques pròpies de la gestió logística
L'assignatura s'ha dissenyat per impartir als alumnes tots els elements destacables de la logística de l'auomòvil des del començament de la industria fins a l'actualitat. S'introdueix als diferents sistemes de producció de la industria; al transport d'automòbils via terrestre i marítima; a la gestió de la cadena de subministraments i a l'avaluació de costos i optimització en la logística de l'automòbil. Així mateix, s'analitzen les tendencies actuals i els reptes als quals s'enfronten les automotrices.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El TecnoCampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
En acabar el curs, els i les alumnes han de conèixer en profunditat:
Examen final: representa el 50% de la nota final
Activitats: representen el 20% de la nota final
Treball grupal: representa el 20% de la nota final
Examen tipus test: representen el 10% de la nota final
Per tal de poder configurar la nota amb el seguiment de l’avaluació continuada s’haurà d’obtenir una puntuació mínima de 5 punts a les activitats i de 5 punts al examen final. L'avaluació contínua no es pot recuperar. Els estudiants que no es presentin a l'examen final no tindran dret a l'examen de recuperació.
Sabrià, F. (2004). Logística del automóvil. Logis·BOOK,IESE-CIL
Gobetto, M. (2014). Operations management in automotive industries. From industrial strategies to production resources management, through the industrialization process and supply chain to pursue value creation, 49.
Liker, J. K. (2000). Las claves del éxito Toyota. Gestión 2000, Barcelona.
Bhattacharya, S., Mukhopadhyay, D., & Giri, S. (2014). Supply chain management in Indian automotive industry: Complexities, challenges and way ahead. International Journal of Managing Value and Supply Chains, 5(2), 49.
Cachon, G. P., & Olivares, M. (2010). Drivers of finished-goods inventory in the US automobile industry. Management Science, 56(1), 202-216.
Caride, J. F. L., Vicente, X. H. V., & Vázquez, J. M. G. (2005). El modelo PSA-Vigo: claves de eficiencia productiva y logística en un entorno ajustado. Economía industrial, (358), 131-138.
Holweg, M. (2005). Beyond Mass and Lean Production – On the Dynamics of Competition in the Automotive Industry, Economies et sociétés, Vol. 39(2), 245-270.
Holweg, M. (2008). The evolution of competition in the automotive industry. Build to order: the road to the, 5, 13-33.
Martínez Sánchez, A., & Pérez Pérez, M. (2005). Supply chain flexibility and firm performance: a conceptual model and empirical study in the automotive industry. International Journal of Operations & Production Management, 25(7), 681-700
Shah, R., Ball, G. P., & Netessine, S. (2017). Plant operations and product recalls in the automotive industry: An empirical investigation. Management Science, 63(8), 2439-2459.
Acebrón, F., & Hermo, A. G. (2015). La reglamentación y homologación de vehículos. Un marco reglamentario internacional en un mercado global. Economía industrial, (396), 101-113.
Meyr, H. (2004). Supply chain planning in the German automotive industry. OR spectrum, 26(4), 447-470.