Que estàs buscant?
Castellà (80%), anglès (20%)
Identificar els conceptes econòmics bàsics, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic dels mercats
Seleccionar i utilitzar instruments quantitatius per a la presa de decisions i contrast d'hipòtesis econòmiques
L’assignatura Anàlisi de l’Entorn Macroeconòmic forma part de la introducció als fonaments de l’anàlisi macroeconòmica. L'objectiu de l'assignatura és oferir una visió del funcionament de l'economia als mercats de béns i serveis i als mercats financers. La finalitat és que l'estudiant adquireixi una visió rigorosa i actualitzada dels principals problemes i perspectives de la macroeconomia.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
Sessions teòriques MD1.
Classes magistrals: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor/a en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats a l'assignatura.
Aprenentatge dirigit MD5.
Seminaris: Format presencial en petits grups de treball (entre 14 i 40). Són sessions lligades a les sessions presencials de l'assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l'assignatura i en la qual la participació de l'estudiant és clau.
Aprenentatge autònom MD9.
Resolució d'exercici i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor.
MD11. Tutories no presencials.
Els estudiants disposaran de recursos telemàtics com el correu electrònic i els recursos de la intranet de la ESCSET.
Tema 1. Introducció
Tema 2. Mercat de béns i serveis (IS)
Tema 3. Els mercats financers (LM)
Tema 4. Els mercats de béns i serveis i financers junts: El model IS-LM
Tema 5. Las expectatives
Tema 6. El mercat de treball (mig termini)
Tema 7. Anàlisi agregada: el modelo de OA-DA
Tema 8. Model de Solow.
Les classes combinen la teoria econòmica amb els exemples empíric. L'assistència a totes les sessions és essencial per entendre el material de la assignatura. Assistència significa participació activa en les sessions presencials i estudi autònom fora de l’aula. Durant el trimestre els alumnes desenvoluparan un treball empíric relacionat amb situació macroeconòmica d'un país, simulant una situació real on els coneixements teòrics serviran per assolir els reptes del treball.
Els seminaris s'imparteixen en format presencial. Són sessions lligades a les sessions presencials de l'assignatura que permeten oferir una aplicació pràctica de la realitat econòmica i en la qual la participació de l'estudiant és clau per ponderar la capacitat d'aplicar els conceptes teòrics al marc de la política econòmica actual.
Sistema de evaluació |
Percentage |
Evaluació continua |
30% (no recuperable): Presentació oral del treball final (10%), activitats, exercicis, casos d'estudi, etc. |
Treball final en grup |
20% (recuperable) |
Examen final |
50% (recuperable) |
Els alumnes hauran d’aprovar cada part del curs per separat per aprovar tot el curs (treure més d’un 5 sobre 10) .
Recuperacions
Els alumnes que hagin suspès l’assignatura tindran dret a la recuperació de l’examen final. És necessari tenir un 5/10 en l'examen de recuperació perquè sigui ponderat amb la resta de notes de l'avaluació.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
El sistema de qualificació és el previst pel RD 1125/2003, de 5 de setembre. La qualificació d'aquesta assignatura s’obtindrà a partir de la mitjana ponderada de les qualificacions obtingudes en les diferents activitats formatives realitzades durant el període lectiu i de l'examen final.
Per a l’avaluació de l’assignatura es tindrà en compte tant l’aprofitament del curs per part de l’alumne (50%) com el resultat obtingut en un examen final (50%). Els alumnes hauran d’aprovar cada part del curs per separat per aprovar tot el curs.
AVALUACIÓ PER A ESTUDIANTS EN ESTADA ERASMUS (OUTGOING)
L'avaluació consisteix en dues parts: a) resolució de les tasques (10%) i treball empíric en grups como avaluació continua (40%) on-line; i b) exàmen final (50%). El seguiment de les activitats es realitzarà on-line en els terminis que marqui l'aula virtual.
El sistema de qualificació és el previst pel RD 1125/2003, de 5 de setembre. La qualificació d'aquesta assignatura s’obtindrà a partir de la mitjana ponderada de les qualificacions obtingudes en les diferents activitats formatives realitzades durant el període lectiu i de l'examen final.
Per a l’avaluació de l’assignatura es tindrà en compte tant l’aprofitament del curs per part de l’alumne (50%) on-line i el resultat obtingut en un examen final (50%). Els alumnes hauran d’aprovar cada part del curs per separat per aprovar tot el curs.
BLANCHARD, O., A. Amighini, & F. Giavazzi (2017) “Macroeconomía”. Editorial: Pearson Educación; Séptima Edición, Madrid.
MANKIW, Gregory N. (2020), “Macroeconomía”. Editorial: Antoni Bosch; Décima Edición, Barcelona.
DORNBUSCH, R., S. FISCHER, & R. STARTZ, (2010) “Macroeconomía”. Editorial: McGraw-Hill; Décima Edición, Madrid.
Azmat, G., & Petrongolo, B. (2014). Gender and the labor market: What have we learned from field and lab experiments?. Labour Economics, 30, 32-40.